Φώτης Κουβέλης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο της διάσπασης (αναδημοσίευση απο www.ananeotiki.gr και Realnews)

Posted: 22/12/2009 by Ioannis Kyriakakis in Οργανωτικά ΣΥΝ
Ετικέτες:

Georges Seurat, Le Cirque, 1891

Ανοικτό το ενδεχόμενο διάσπασης
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ: ΣΥΝ ΚΑΙ ΣΥΡΙΖΑ. ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ;
Φώτης Κουβέλης, Realnews, 20/12/2009

——————————————————————————–
Θεωρείτε σωστό που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συμμετέχει στον κοινωνικό διάλογο;

-Ο κοινωνικός και πολιτικός διάλογος είναι αναγκαίος και πρέπει να γίνει. Πρέπει να είναι ουσιαστικός και όχι προσχηματικός. Στο διάλογο προσέρχεσαι με θέσεις, απόψεις και προτάσεις. Η συμμετοχή στο διάλογο δεν σημαίνει εκχώρηση των πολιτικών σου απόψεων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του τόπου. Άλλωστε, αν διαπιστωθεί και προκύψει ότι ο διάλογος προκλήθηκε ως πρόσχημα, αποχωρείς και αναδεικνύεις στην κοινωνία τους λόγους της αποχώρησης. Η εκ των προτέρων απόρριψη της συμμετοχής στο διάλογο είναι πολιτικό λάθος.

Ο κ.Νταβανέλος διαφώνησε με την παρουσία του κ.Αλ. Τσίπρα στη σύσκεψη των αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Εκτιμάτε ότι είναι απλώς μια προσωπική άποψη;

– Στην κοινοβουλευτική ομάδα ειπώθηκε από τον ίδιο ότι είναι άποψη και άλλων μελών της γραμματείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Πολλοί εκτιμούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σύρεται σε σειρά θέσεων από το ΚΚΕ…

-Το ζητούμενο για τον Συνασπισμό και τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι η προώθηση των πολιτικών θέσεων της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής αριστεράς. Δεν έχουμε ίδιες πολιτικές πορείες και θέσεις με το ΚΚΕ. Οι διαφορές μας είναι υπαρκτές σε μεγάλα και σημαντικά ζητήματα και της ασκούμενης πολιτικής και του στρατηγικού στόχου. Κατά συνέπεια, δεν δικαιολογείται και στο ελάχιστο ο ετεροκαθορισμός ή έστω ο επηρεασμός της πολιτικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. από την τακτική και τις θέσεις του Κ.Κ.Ε.

Εσείς, πάντως, ως Ανανεωτική Πτέρυγα δεν θα αποκτήσετε κάρτα μέλους ούτε θα συμμετάσχετε στη Γραμματεία του. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδηγούν σ’ αυτές τις αποφάσεις;

– Σε απόλυτη συνέπεια με τις πολιτικές μας θέσεις για τον Συνασπισμό και τον συμμαχικό χαρακτήρα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α,, δεν θα πάρουμε κάρτα μέλους και δεν θα εγγραφούμε σε μητρώα μελών του. Έχω κάρτα μέλους του Συνασπισμού. Την επιλέξαμε όταν ιδρύσαμε τον Συνασπισμό, με τα συγκεκριμένα πολιτικά στοιχεία της σύγχρονης Αριστεράς, τη διατηρούμε σε όλη του την πορεία και δεν την εκχωρούμε. Το ζήτημα της κάρτας δεν είναι διαδικαστικό. Είναι βαθύτατα πολιτικό. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α πρέπει να παραμείνει αυτό για το οποίο συγκροτήθηκε. Μια πολιτική συμμαχία αυτόνομων κομμάτων και κινήσεων της Αριστεράς, χωρίς προαπαιτούμενο την ιδεολογική ταύτιση, αλλά με πολιτική συμφωνία στις εκτιμήσεις, στους στόχους και την πολιτική πρακτική από τους εταίρους του σχήματος, στη βάση της ομοφωνίας και της συναίνεσης. Είναι γνωστή η άρνηση της Ανανεωτικής Πτέρυγας να δεχθεί αποφάσεις που σταδιακά μετασχηματίζουν τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α σε κόμμα. Η ανανεωτική πτέρυγα θα εργασθεί είτε για τον ανακαθορισμό της μορφής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α ως συμμαχικού σχήματος – που σημαίνει νέα πολιτική συμφωνία και συνέχιση του εγχειρήματος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α με όσους συμφωνήσουν – είτε για απεμπλοκή του Συνασπισμού από τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Κατά τη γνώμη σας, ο κ. Τσίπρας ¨πού το πάει¨ με τον ΣΥΡΙΖΑ;

– Εκτιμώ ότι δεν θέλει τη μετατροπή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α σε κόμμα. Η συμμετοχή του όμως σε αποφάσεις που επιτρέπουν τη διολίσθηση στη μετεξέλιξη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α σε κόμμα είναι λάθος. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α μπορεί να υπάρξει μόνον ως συμμαχικό σχήμα. Οι καθαρές πολιτικές θέσεις είναι πάντα χρήσιμες και ωφέλιμες. Οι αμφισημίες και οι ταλαντεύσεις βλάπτουν και τον Συνασπισμό και τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Ο κ. Αλαβάνος, πάντως, δείχνει μια έντονη κινητικότητα, ακόμα και με στελέχη του ΝΑΡ. Η στρατηγική του εκτιμάται ότι έρχεται σε αντιπαράθεση με τον ΣΥΝ;

-Ο Συνασπισμός έχει – οφείλει να έχει – τα δικά του πολιτικά χαρακτηριστικά ως δύναμη της σύγχρονης αριστεράς, με τον αριστερό ευρωπαϊσμό και μεταρρυθμισμό του. Όποιες επιλογές είναι σε αντίθεση με αυτά τα πολιτικά στοιχεία, αφορούν σε άλλες πολιτικές επιλογές, ξένες βέβαια για τη σύγχρονη αριστερά. Δικαίωμα όμως του καθενός να τις επιλέγει.

Την Ανανεωτική Πτέρυγα, πάντως, την χαρακτήρισε ως ¨εχθρό εντός των τειχών¨ …

– Αναζητήθηκε ο «εσωτερικός εχθρός εντός των τειχών» ως ευπρόσωπο πολιτικό πρόσχημα. Ποια «τείχη» όμως; Αυτά τα «τείχη» που ορθώσαμε, όταν ιδρύαμε τον Συνασπισμό, για να τον οριοθετήσουμε απέναντι στο δογματισμό και τον αριστερισμό;

Η ηγεσία του ΣΥΝ φέρεται να οδηγείται σε ένα Συνέδριο επίλυσης των διαφορών την άνοιξη. Συμφωνείτε;

– Να γίνει το Συνέδριο. Με ένα θέμα: Συνασπισμός και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Δεν υπάρχει άλλο θέμα. Εκεί ας υπάρξουν με σαφήνεια οι αποφάσεις των μελών του Συνασπισμού. Προτείνω, μάλιστα, ένα συνέδριο διευρυμένο. Με συμμετοχή, όσο το δυνατόν, περισσότερων μελών του Συνασπισμού. Γιατί όχι και ένα δημοψήφισμα των μελών του κόμματος;

Η διεύρυνση της Ανανεωτικής Πτέρυγας και με στελέχη εκτός ΣΥΝ σηματοδοτεί για κάποιους την απαρχή συγκρότησης ενός νέου πολιτικού σχηματισμού…

-Επιδιώκουμε την ενίσχυση της Ανανεωτικής Πτέρυγας του Συνασπισμού. Θέλουμε τη συμμετοχή του Ομίλου Προβληματισμού «ΑΡΣΗ» και της ομάδας στελεχών της Πρωτοβουλίας για την Ανασυγκρότηση της Ανανεωτικής Αριστεράς. Η συμμετοχή τους εμπλουτίζει και δυναμώνει την παρουσία των ιδεών της σύγχρονης αριστεράς. Υπάρχουν και άλλες δυνάμεις που αναφέρονται στην ανανεωτική αριστερά. Κι’ αυτές θα προστεθούν θετικά στην προσπάθειά μας. Η κοινωνική αριστερά θέλει τη σύγχρονη αριστερά. Είναι αυτή που χρόνια στηρίζει τον Συνασπισμό, παρά τις επιφυλάξεις και τις διαφωνίες της για τομείς της πολιτικής του.

Αν όμως δεν κατορθώσετε να αποτρέψετε τις εξελίξεις με τον ΣΥΡΙΖΑ;

– Τα πάντα είναι «ανοιχτά». Δεν υποθηκεύσαμε τις ιδέες μας, τις απόψεις μας, τις διεκδικήσεις μας, τη συμμετοχή μας στη σύγχρονη αριστερά, σε κανένα «φετίχ» και στερεότυπο που την υπονομεύει και την ακυρώνει. Η βιωματική μας σχέση με την Αριστερά δεν είναι σύνδρομο. Είναι συνεχής διεκδίκηση.

Σχόλια
  1. Ο/Η Γιάννης Χ. λέει:

  2. Ο/Η Γιάννης Χ. λέει:

    Να θυμίσω την στάση της ΑΠ στις ΚΠΕ του ΣΥΝ το καλοκαίρι, όταν πεισματικά απέρριπτε προτάσεις για σύγκλιση έκτακτου Συνεδρίου του ΣΥΝ με θέμα τον ΣΥΡΙΖΑ και τα οργανωτικά του κόμματος. Για διευκόλυνση των ανανεωτικών φίλων, σε αυτό το site υπάρχει ακόμα αναρτημένο από το καλοκαίρι (στην δεξιά μπάρα, περίπου στο μέσο κάτω από την αφίσα με το σκάκι) κείμενο με συλλογή υπογραφών για συνέδριο στον ΣΥΝ.
    Κοπιάστε σύντροφοι, κοπιάστε…

  3. Ο/Η stathas λέει:

    τα συνεδρια δεν λυνουν προβληματα.Μαλλον δημιουργουν.Το κυριο μεσο ειναι παντα η συννενοηση.Το καλοκαιρι μαλιστα η προταση για συνεδριο ηταν τελειως ακαιρη γιατι απο παντου μυριζαν εκλογες.ΚΑΙ εγιναν.Επισης δεν εχει νοημα ενα συνεδριο για ‘ξεκαθαρισμα λογαριασμων’ αλλα για συνθεσεις.

    • Ο/Η Γιάννης Χ. λέει:

      Πρόβλημα είναι να μπορώ να πω τη γνώμη μου, έστω μέσα από ένα συνέδριο statha? Και λύνονται τα προβλήματα με τις συνεννοήσεις? Ποιά προβλήματα λύθηκαν από αυτές τις «συνεννοήσεις» που δεν ξέρω πως, που, πότε και από ποιόν έγιναν? Μετράω τι απέδωσαν όμως πολύ καλά: τα πιο καλά παιδιά του ΣΥΝ είπαν ή λένε ήδη bye, οι περισσότεροι πλέον έχουν στρέψει τις τελευταίες τους ελπίδες στον ΣΥΡΙΖΑ. Ενδεχομένως βλέποντας πόσο πολύ απέχει στην πράξη η εφαρμογή στο εσωτερικό του ΣΥΝ όσων πρεσβεύει σαν θέσεις στην κοινωνία. Και αυτό το βλέπει και η κοινωνία και κυρίως η νέα γενιά: Λες «δημοκρατικός δρόμος» προς τον Σοσιαλισμό στη κοινωνία? Εντάξει, να το κάνουμε, αν επιμένεις. Αλλά γιατί δεν μπορούμε να έχουμε δημοκρατικό δρόμο πριν μέσα στις κομματικές μας διαδικασίες?
      H φοβική (στα μέλη της) Αριστερά πάυει κάποια στιγμή να είναι Αριστερά και μένει σκέτο φοβική και χωρίς μέλη. Ασώματος κεφαλή, για το τσίρκο του πιο πάνω εικαστικού.

  4. Ο/Η σπύρος λέει:

    στο καλό!

  5. Ο/Η Geros λέει:

    H ηγεσία της πτέρυγας αν θέλει να συμβάλλει στην συζήτηση, να μας πεί τι πολιτική πρόταση εχει. Αλλά δεν εχει και γι αυτό για να επιβιώσει κάνει την γνωστή «πολιτική» των μηχανισμών.Βγαίνει ο Παπαδημούλης και λέει οτι Αλαβάνος εχει σχέδιο διάσπασης, αρα θα γίνουμε τρία κομμάτια και δεν θα επιβιωσει κανείς.Αρα αφου το ρεύμα Αλαβάνου θα φύγει, Τσίπρα είσαι κορόϊδο, αν πάρεις διαζύγιο μαζί μας του τηλεγραφησαν. Με το παραμύθι της διάσπασης και της τόνωσης του κομματικού κομφορμισμού θα πάνε μέχρι το συνέδριο του ΣΥΝ. Επειδή και ο άλλος μηχανισμός αδυνατεί να απαντήσει ειλικρινά και τίμια στις πολιτικές ιδέες που υποστηρίζει ο Αλαβάνος παίζουν και αυτοι το χαρτί της διάσπασης και της γνωστής σπέκουλας.Τι «εκανες στον πόλεμο Θανάση» κλπ Συνεπώς ολα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Αλλά σύντροφοι της «ανανεωτικής» πτέρυγας αυτος δεν είναι τρόπος πολιτικής που τιμάει την αριστερά, εσεις εισαστε χειρότεροι απο τον Μαϊλη, αυτό που ανανεώεται ειναι ο κομμουνισμός του Μπέρια… Αλήθεια ποιος είναι σήμερα ο δεινόσαυρος των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ; Ο Δραγασάκης δεν προσφέρει και απο άλλη θέση; Τί θέλει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ; που δεν καταδέχεται να έρθει στην συνδιάσκεψη της πολιτική συμμαχίας που εκπροσωπεί στην Βουλή. Τι φοβήθηκε; Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι με κάθε τρόπο να βγαίνει βουλευτής. Ολα τα άλλα ειναι φύκια και «μεταξωτές»…

  6. Ο/Η Αντρέας Ν. λέει:

    H πτέρυγα έχει κατ’επανάληψη διατυπώσει τις απόψεις της για όλα τα θέματα που αφορούν την κοινωνική και πολιτική ζωή του τόπου. Η πτέρυγα δεν συμφωνεί με το κρυφτούλι που παίζει ο ΣΥΝ και ο ΣΥΡΙΖΑ για το ασφαλιστικό ας πούμε, ή δεν το παίζει έξω και μακριά από την κρίση, αλλά μέσα σε αυτήν με προτάσεις εξόδου.Όλα αυτά τα χρόνια τα διάφορα παραμύθια για τις εκδοχές της περιώνυμης και δεινοπαθούσας αριστεράς (αντισυστημική, εξωθεσμική, ανατρεπτική κλπ, κπ κλπ) κατάφεραν να αποδείξουν ότι δεν υπάρχουν στην κοινωνία για έναν απλό λόγο, γιατί δεν κατάφεραν την κρίση που είναι μαζί και κοινωνική και πολιτισμική και βέβαια και οικονομική να την κάνουν ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, απλά έτσι με μιά στοιχειώδη ήττα του δικομματισμού. Έτσι λοιπόν έχουμε μιά βαθιά νυχτωμένη, κοιμισμένη από τους πομφόλυγες της αριστερά που ΔΕΝ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ, ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ απλά ΑΝΑΠΑΡΑΓΕΙ κραυγάζοντας. Ε’ εμένα αυτή η αριστερά είναι η πραγματική αριστερά του συμβιβασμού, απλώς κρύβεται πίσω από μιά δήθεν αριστερή φρασεολογία. Αφήστε λοιπόν να δοκιμάσυμε και ιά άλλη αριστερά, αριστερά με προτάσεις με πολιτικές και απόψεις για την μεταρρύθμιση, τον δημοκρατικό δρόμο, τις καθημερινές αλλαγές και την επαναπόκτηση της εμπιστοσύνης του κόσμου. Νά δούμε τότε η πολιτική οικολογία είναι συμβιβασμός ή διέξοδος από την κρίση.
    Ο ΣΥΡΙΖΑ (αλήθεια γιατί τον αποκαλέιται ΡΙΖΑ; Έγινε κάποια ακόμη δοτή διαδικασία «βαθιάς δημοκρατίας» και πήρε αποφάσεις;) δεν με εκφράζει όχι γιατί έχω τίποτα με τα συμμαχικά σχήματα αλλά γιατί εκφράζει μιάν αροστερά α-πολιτική. Απούσα από το σήμερα και το αύριο.
    Τώρα σε ότι αφορά τον Αλαβάνο τι να πεί κανείς; Ξαφνικά είδε το φως το αληθινό μόνο που το ανακαλύπτει ως νέο κάθε τρία ή τέσσερα χρόνια, α ρε εγγύηση και συνέπεια.

  7. Ο/Η Κώστας Λεγάκης λέει:

    Κάνε τον κόπο Αντρέα να μας επαναλάβεις τις θέσεις της ΑΠ για να καταλάβουμε κι εμείς οι πλανημένοι πόσο αριστερές είναι.
    Εκτός εάν θεωρείται αριστερή η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ «θεσμική» δράση, ευπατρίδικου τύπου. Ή η κόλλα στις καρέκλες των τηλεοπτικών στούντιο.
    Γιατί αυτή η πολιτική δεν πέτυχε -προ Σύριζα- όταν η ΑΠ είχε την πλειοψηφία στον Συν; Ο Συν τότε λειτουργούσε δημοκρατικά;
    Όσο για τις «δοτές» διαδικασίες στον Σύριζα, έχεις δίκιο. Όμως πως αλλιώς θα μπορούσε να είναι αφού καποιοι (ΠΡΟΕΞΑΡΧΟΥΣΗΣ της ΑΠ) αρνούνται την εννοια του μέλους, τις ψηφοφορίες κ.λπ.;
    Φίλε Αντρέα η αλήθεια είναι μία: η ηγεσία της ΑΠ δεν είναι αριστερή. Δεν πιστεύει στον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό, αρκείται σε βελτιώσεις εντός του καπιταλισμού. Αυτό όμως λεγεται (καλή έστω) σοσιαλδημοκρατία.

  8. Ο/Η Αντρέας Ν. λέει:

    Και πως αγαπητέ Κώστα να μην αρνηθούμε τις διαδικασίες αυτές αφού μιά συμμαχία δυνάμεων και τίποτα άλλο όπως είναι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ούτε μέλη ούτε διαδικασίες ούτε όργανα ούτε τίποτα άλλο; Έτσι δεν αποφάσισε η πλειοψηφία στα συνέδρια του ΣΥΝ; Ή κάνω λάθος; Τώρα πως θα ανατρέψουμε όλες αυτές τις αποφάσεις; Μόνο με ένα νέο συνέδριο, αυτό όμως δεν έχει γίνει ακόμα, οπότε μέχρι τότε ο ΣΥΡΙΖΑ είτε σας αρέσει είτε όχι θα παραμένει μιά απλή συμμαχία δυνάμεων. Εξάλλου πολλές από ντις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν στην λογική τους την έννοια του μέλους (ΔΗΚΚΙ, ΑΚΟΑ κλπ) πως θα αποκτήσει σε μιά νύχτα ο ΣΥΡΙΖΑ;
    Σε ότι αφορά τις θέσεις περί σοσιαλιστικού μετασχηματισμού σε παραπέμπω στα βιβλία του Λουτσιάνο Γκρούπι (Ιταλός ευρωκομμουνιστής), δεν ξέρω αν αυτός μπαίνει έστω κατ’ολίγον στο αριστερόμετρο σας. Αφού όμως αισθάνεσαι φίλε Κώστα τόσο αριστερός και μας μετράς και εμάς με αυτό το μέτρο για πες μας, τι άλλο είναι η αριστερά παρεκτός από έναν πολιτικό φορέα που θέλει να κάνει πράξει τα όσα ριζοσπαστικά λέει σε όφελος των καταπιεσμένων αυτής της κοινωνίας; Και πως θα τα κάνει πράξη; με την απραξία της α-πολιτικής αριστεράς σας; Δεν πρέπει να αγωνιστεί μέσα και έξω από τοςυ θεσμούς; Δεν πρέπει να την αφορά το πως θα γίνουν πράξη αυτά; Μόνο με την κατάληψη των χειμερινών; Τότε πρός τι η αναφορά σας στο δημοκρατικό δρόμο; και ποιός δρόμος είναι αυτός; Για μας είναι σαφές το τι σημαίνει, για όλους εσάς τι άλλο εκτός από πρόσχημα;

  9. Ο/Η Κώστας Λεγάκης λέει:

    Μη βάζεις λογια στο στόμα μου που δεν τα είπα Αντρέα. Δεν μίλησα για «δημοκρατικό δρόμο». Ο σοσιαλισμός έρχεται με επανάσταση και επανάστας σύντροφε σημαίνει, συνεχείς συνελεύσεις, εργατικά συμβούλια, άμεση δημοκρατία, δηλαδή κατ´ ουσίαν πρόκειται για τον πιο δημοκρατικό δρόμο. Η άλλη έννοια που χρησιμοποιεί η ΑΠ του «δημοκρατικού δρόμου προς τον σοσιαλισμό» μεταφράζεται σε «κοινοβουλευτικό δρόμο». Χμμμ, μάλλον δύσκολο…
    Επίσης αφου δεν συμφωνεί η ΑΠ με την έννοια του μέλους (δικαίωμά της) τότε μη μιλάς για δοτές διαδικασίες. Είναι αυτές που η ΑΠ, αλλά και ο Συν γενικότερα και ηγεσίες συνιστωσών επέβαλαν στον Σύριζα. Εγώ πάντως δεν τις επέβαλα.

  10. Ο/Η Δ.Υ. λέει:

    Πάντως αυτό που λέει ο Κ.Λ. είναι πολύ σωστό, σχεδόν κοινότυπο. Το 2000 ο ΣΥΝ μπήκε στη Βουλή στο τσάκ και όλοι όσοι τον ψηφίσαμε είμαστε με τα υπογλώσσια. Το πρώτο exit poll τότε έδινε στο ΣΥΝ 2,66% και μας άφησε ξερούς όλους! Να θυμίσω την στάση κάποιων συντρόφων τότε που έφυγαν διαφωνώντας , πριν γίνει κάν συνέδριο και ίδρυσαν την αλήστου μνήμης ΑΕΚΑ. Το δε 2004 στη Βουλή μπήκε ο ΣΥΡΙΖΑ , όπου όμως βγήκαν 6 βουλευτές μόνο του ΣΥΝ. Θέλω να πώ ότι η πολιτική , οι προτάσεις της Α.Π. δοκιμάσθηκαν, με αποτέλεσμα ο ΣΥΝ να φυτοζωεί μεταξύ φθοράς κι αφθαρσίας. Τι διαφορετικό από αυτήν την πολιτική , από αυτές τις προτάσεις θα εφαρμόσει τώρα η Α.Π.; Και γιατί τώρα θα πετύχει ότι τότε απέτυχε;Κάθε διάσπαση είναι μια ήττα και στέλνει πολύ και καλό κόσμο σπίτι του! Επιτέλους θα πρέπει όλοι να γίνουμε όλοι λίγο σοφότεροι.
    Υ.Γ. Ασχετο αλλά Κώστα τελικά η σύγκλιση της ΕΦΕΕ δεν έγινε λόγω επιλογής της ΠΑΣΠ .

  11. Ο/Η Αντρέας Ν. λέει:

    «Η άλλη έννοια που χρησιμοποιεί η ΑΠ του «δημοκρατικού δρόμου προς τον σοσιαλισμό» μεταφράζεται σε «κοινοβουλευτικό δρόμο»…»
    Προφανώς φίλε μου και έτσι τον προσεγγίζει η ΑΠ γιατί από την «σύλληψη» του αυτό το πράγμα ήταν ο δημοκρατικός δρόμος. Ελπίζω να καταλαβαίνεις γιατί δεν θέλω να έχω καμμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί κυριαρχείται από απόψεις σαν τις δικές σου, που τις σέβομαι απόλυτα, αλλά άλλο τοσο διαφωνώ μαζί τους, οπότε……μπορεί να είμαστε ίσως στα κινήματα μαζί αλλά κόμμα δεν μπορούμε να κανουμε κοινά

  12. Ο/Η stathas λέει:

    φιλε ΚΩΣΤΑ και ο ΣΥΝ εχει τη στρατηγικη του ‘δημοκρατικου δρομου’.Βλεπε προσφατες δηλωσεις Τσιπρα…Αν υπαρχουν διαφορες σε τετοιο κεφαλαιωδες θεμα πως συνυπαρχεις με τον ΣΥΝ στον ΣΥΡΙΖΑ??Πως λεμε οτι εχουμε προγραμμα στον ΣΥΡΙΖΑ??ΕΧΕΙ δικιο ο ΑΝΤΡΕΑΣ…
    Επισης τι ειναι αυτο το αριστερομετρο?? ΜΕΤΑ το ‘ενα ειναι το κομμα’ του ΚΚΕ εχουμε και ‘μια ειναι η αριστερα’??Ποιος κρινει οτι η ηγεσια της ΑΠ δεν ειναι αριστερη??ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ που ειδες αξιολογη προσπαθεια μεταβασης στο σοσιαλισμο με το ‘δρομο’ που προτεινεις??

  13. Ο/Η Geros λέει:

    Σύντροφε Αντρέα το ερώτημα είναι συγκεκριμένο: Στην παρούσα κρίση της Ελλάδας που ενα σημαντικό κομμάτι της Αριστεράς (ανέξάρτητα πως το αιτιολογεί και το αναλύει) διαπιστώνει το παραγωγικό και αναπυξιακό αδιέξοδο της χώρας(Δραγασάκης,Αλαβάνος,Λαφαζάνης,Παπακωνσταντίνου κ.α.στις κυρ.εφημερίδες) και δηλώνει-με άλλη εκταση ο καθένας – οτι χρειάζεται μια σημαντική ρήξη με τους υπάρχοντες εθνικούς και διεθνείς περιορισμούς για να βγούμε απο αυτό, ποια είναι η θέση του Κουβέλη; Γιατί αν η άμεση απαντησή σου στην παρούσα ελληνική κρίση και στο αδιέξοδο της είναι -το πιο απλο που λέγεται- η εθνικοποίηση των τραπεζών, τότε υπαρχει μια πολιτική συμφωνία σε μια αριστερά που υπερβαίνει τον ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης(δες σε αυτό το μπλογκ) την συνέντευξη Δραγασάκη και την στάση του για την ΕΕ. Η πτέρυγα τι λέει; Αυτη είναι η ουσία, αυτη είναι η πολιτική συζήτηση. Οσο για την δημοκρατία αστο καλύτερα, ενας μηχανισμός είναι που κοιτάει την επιβιωσή του, και βάζει το συμφέρον της μηχανής του, πάνω και απο τα γενικά συμφέροντα και του κόμματος του και της αριστεράς και της κοινωνίας γενικώτερα. Αυτά τα περι δημοκρατικού δρόμου, περί «οπλων», και δικτατοριών του προλεταριάτου ειναι βυζαντινολογίες της θλιβερής ηγετικής ομάδας της πτέρυγας για να λέει οτι κάτι εχει να λέει..Να πάει να κουβεντάσει με την Παπαρήγα που έκανε την ανάλογη συζήτηση στο συνέδριο της..Εξ άλλου τι σημαίνει ανανέωση; Σημαίνει ανανέωση του υπαρκτού κομμουνισμού..Ως γνωστον αυτός είναι νεκρός απο το 1989…Οι μόνοι θιασώτες του βρίσκονται στο Περισσό. Εκεί η πτέρυγα μπορεί να βοηθήσει, γιατί οντως εχει κατανοήσει περισσότερα πραματα απο αυτούς.Εδω αν θέλει να βοηθήσει τότε να μπεί στην πολιτική συζήτηση..

  14. Ο/Η stathas λέει:

    ΩΧ,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΦΙΛΕ GERO ???
    ΩΡΑΙΑ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!!ΞΕΡΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ???ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ???Η δημοκρατια ειναι ΤΟ απαραιτητο συστατικο καθε προτασης.Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ η ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ η ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ( Ν.ΠΟΥΛΑΤΖΑΣ)
    Ο ‘δημοκρατικος δρομος’ ειναι το κεντρικο στοιχειο καθε προγραμματος της συγχρονης αριστερας μετα τα συμπερασματα απο τα αδιεξοδα του σοβιετικου παραδειγματος.Επομενως δεν ειναι βυζαντινολογια.Φαινεται οτι χρεαζεται περισσοτερο διαβασμα…

  15. Ο/Η Δ.Υ. λέει:

    Νομίζω ότι όταν λέμε δημοκρατία και ειδικώτερα δημοκρατικό δρόμο δεν εννοούμε όλοι το ίδιο πράγμα. Στο πολύ καλό – και τελευταίο – βιβλίο του ο Πουλαντζάς τόνισε την αξία των ατομικών ελευθεριών και της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας αλλά επίσης πρότεινε και τη συνάρθρωση της με μορφές άμεσης , σοβιέτ κ.λ.π. Αλλωστε δεν είναι οδηγός μαγειρικής το συγκεκριμένο βιβλίο, μπούσουλας, πυξίδα, πρόταση. Πολύ καλό, δε λέω , αλλά δε λύνει όλα τα προβλήματα, πώς θα μπορούσε άλλωστε; Γράφτηκε πρίν 30 χρόνια νομίζω. Τότε τα καθεστώτα του υπαρκτού σοσιαλισμού, η Κίνα κ.λ.π. υπήρχαν και η κριτική τους ήταν απαραίτητη . Τώρα μας τέλειωσαν, δόξα τω θεώ, η Κίνα έγινε κάτι άλλο ( άγριος καπιταλισμός στην οικονομία, αυταρχικό πολιτικό σύστημα ), τα σοσιαλιστικά κόμματα εν πολλοίς γίναν σοσιαλφιλελεύθερα, οπότε μάλλον πρέπει να ριχθεί το βάρος στην δημιουργία θεσμών άμεσης δημοκρατίας, νομίζω πάντα έτσι; Επιπλέον η οικολογική κρίση είναι πιο φανερή και πιο οξυμμένη. Πρέπει να ξαναδούμε και τα θέματα μοντέλου ανάπτυξης κ.λ.π.Αυτά τα ολίγα, χαίρομαι που συζητάμε με άσχετη αφορμή κάτι πέρα από τις συγκρούσεις στο ΣΥΡΙΖΑ, κάτι ίσως πιο ουσιαστικό.

  16. Ο/Η Κώστας Λεγάκης λέει:

    Αντρέα και Statha, έχουμε διαφορετική αντίληψη για το τι είναι δημοκρατία. Εσείς φαίνεται ότι δημοκρατία θεωρείτε το κοινοβούλιο. Εγώ πάλι δημοκρατία θεωρώ τα συμβούλια και τις συνελεύσεις των εργατών κ.λπ.
    ΟΚ, δεν τρέχει κάστανο. Αλλά ας σκεφτούμε ΟΛΟΙ: τι είναι πιο δημοκρατικό; Η αντιπροσώπευση και η ανάθεση ή η συμμετοχή όλων στη λήψη των αποφάσεων;

  17. Ο/Η Γιάννης Χ. λέει:

    Κώστα,
    τι θυμίζεις τώρα σε συντρόφους παλιά συνθήματα των Ρηγάδων (και όχι μόνο) της δεκαετίας του 80…
    Το να κρατάνε κάποιοι πεισματικά την χρήση σε ένα brand name, το «ανανεωτική» δεν τους κάνει υποχρεωτικά και συνεχιστές κάποιας παράδοσης και των όποιων θετικών ή αρνητικών ιδεών που άφησαν ορισμένοι παλιότεροι σαν παρακαταθήκη.
    Το περίεργο είναι ότι αυτές τις ιδέες περί άμεσης δημοκρατίας (και μέσα στην Αριστερά, μη το ξεχνάμε) τις συνεχίζουν κυρίως σύντροφοι που κάποτε είχαν τελείως άλλη θεώρηση. Ποιός είπε ότι ο κόσμος δεν αλλάζει?

  18. Ο/Η Δ.Υ. λέει:

    Δηλαδή αγαπητέ Κώστα η πρόταση του μακαρίτη για συνάρθρωση μορφών άμεσης κι έμμεσης δημοκρατίας πηγαίνει στον κάλαθο των αχρήστων ; Ολα η άσπρο η μαύρο, Παναθηναικός η Ολυμπιακός;

  19. Ο/Η Κώστας Λεγάκης λέει:

    Εξαρτάται τι εννοεί κανείς με τον όρο «έμμεση δημοκρατία», αγαπητέ Δ.Υ. Εξάλλου «καθαρή» άμεση δημοκρατία είναι λίγο δύσκολο να υπάρξει. Χρειάζεται -ως «αναγκαίο κακό»- να υπάρχουν και μορφές αντιπροσώπευσης, που όμως θα υπόκεινται σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ κανόνες, όπως η εναλλαγή, ο χρονικός περιορισμός, ο εκτελεστικός-συντονιστικός χαρακτήρας και όχι ο αποφασιστικός, η μη επαγγελματοποίηση κ.λπ. Αυτή η μορφή «έμμεσης» δημοκρατίας δεν έχει όμως καμία σχέση με τον αστικό κοινοβουλευτισμό.
    Ποιος μίλησε για Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό;
    (προσωπικά είμαι ΑΕΚ…)

  20. Ο/Η σπύρος λέει:

    η εναλαγη και η περιοδικοτητα πρεπει να κατακτηθουν αμμεσα στο συριζα. Ξηλωμα ολης της γραμματειας και εκλογη (οχι διορισμος) νέας.

  21. Ο/Η Αντρέας Ν. λέει:

    Μετά από μιά μέρα αλλά βλέπετε δεν υπάρχουν ώρες, συμωνώ ΔΥ, πάλι καλά που μπορούμε και συζητάμε έστω και έτσι, μακάρι να γινόταν αυτή η συζήτηση και στους οργανωμένους χώρους μας. Λοιπόν φίλε Κώστα, νομίζω ότι βρισκόμαστε σε άλλες εποχές. Τα εργοστασιακα΄συμβούλια και οι εργατικές συνελεύσεις αποτέλεσαν εργαλεία της δεκαετίας του 1970 σε κοινωνίες προηγμένες και αριστερά προχωρημένη, στην Ελλάδα τα πειράματα απέτυχαν για ένα επιπρόσθετο λόγο, γιατί η κυριαρχούσα αριστερά ήταν απόλυτα εξαρτημένη και δογματική καιόπου είχε πλιεοψηφίες αυτές ήταν κομματικά αγκυλωμένες.
    Σήμερα πιά με μειωμένη την ισχύ των βιομηχανικών εργατών με μονάδες εντάσεως κεφαλαίου και με αλλαγή των χαρακτηριστικών της ερηατικής τάξης, αλλού νομίζω πως πρέπει να αναζητήσεις τις; μορφές αυτοδιαχείρισης και αυτοοργάνωσης που θα συμφωνούσα και εγώ. Στον χώρο της αυτοδιοίκησης, προνομιακό χώρο της ανανεωτικής αριστεράς και προνομιακό πεδίο για τέτοιες παρεμβάσεις. Τι νομίζεις όμως; Έχει υπάρξει φωτεινό παράδειγμα για το τι σημαίνει αριστερά στην αυτοδιοίκηση;. Κάποια άλλη στιγμή θα τα συζητήσουμε όλα αυτά πολύ συστηματικά και εκεί και πάλι θα βρούμε μπροστά μας και το γνωστό αριστερόμετρο, ας το δούμε όμως στην πράξη.
    Σε ότιαφορά αυτά που λες σ. GERO νομίζω ότι είσαι πολύ πολωτικός χωρίς λόγο. Κουβέντα κάνουμε και μάλιστα από το υστέρημα του χρόνου μας. Λοιπόν συμφωνώ πως το παραγωγικό και αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας πρέπει να αλλάξει, εκείνο όμως που αναδεικνύεται δεν είναι η φούσκα για εθνικοποίηση των τραπεζών (γιατί όχι κρατικοποίηση θα έλεγα εγώ) αλλά η ανάδειξη της πολιτικής υπεράνω των αγορών. Τότε θα μπορέσουμε να συζητήσουμε και για νέα παραγωγικά πρότυπα όπως για παράδειγμα η πράσινη ανάπτυξη κλπ. Όλα τα υπόλοιπα θυμίζουν μιάν αριστερά που κοιμάται το ύπνο του δικαίου μακριά από τα πραγματικά προβλήματα. Αύριο πάλι, και πάλι λόγω χρόνου

  22. Ο/Η Geros λέει:

    Για την αυτοδιοίκηση τουλάχιστον υπάρχει ενας μπούσουλας. Αυτός ειναι ο συμμετοχικός προυπολογισμός και σχεδιασμός της τοπικής κοινωνίας, τα τοπικά δημοψηφίσματα, η ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας μέσω των δήμων και της αυτοδιαχείρησης. Πάμε σε μια συμφωνία ολες οι φυλές του ΣΥΡΙΖΑ και οποιας αριστεράς ακολουθήσει πάνω σε αυτά; Αλλιώς θα είμαστε μια «αριστερά» που δεν θα διακρίνεται σε θέματα αυτοδιοίκησης απο την «δεξιά». Οπως μου είπε ενας παλιός μου γνώριμος και φίλος, τα πιο ουσιαστικά γεννήθηκαν στο Πόρτο-Αλέγκρε. Αλλωστε σύντροφοι ανανεωτικοί και μή, μην ξεχνάτε το Σιάτλ και τα μετέπειτα φόρουμ που ουσιαστικά γέννησαν και τον ΣΥΡΙΖΑ.

  23. Ο/Η ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ λέει:

    Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΦΙΛΩΝ ΣΤΟΝ «ΑΣΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΣΜΟ» ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ «ΣΟΒΙΕΤ» -ΤΩΝ «ΛΑΊΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ» ΤΩΝ «ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ» ΣΤΟ ΘΕΜΟ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ…ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ…ΕΚΑΤΟΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΙΝΕΤΑΙ…η αποδοχή απο την μεγάλη πλειοψηφία των δυνάμεων της Αριστεράς ( σοσιαλδημοκράτες, σοσιαλιστές, ευρωκομμουνιστές…) του «κοινοβουλευτικού» δρόμου δεν είναι μια «προδοσία» των «επαναστατικών αρχών» αλλά μια προσαρμογή στην αδήριτη πραγματικότητα…οι επαναστάσεις οπου τα ΚΚ κατήργησαν τα κοινοβούλια και τις πολιτικές ελευθερίες (Ρωσική, Κινέζικη κλπ) μετατράπηκαν συντομότατα σε αυταρχικά κράτη …Η Λουξεμπουργκ το είχε διαπιστώσει πολύ νωρίς…Ο ΤΡΌΤΣΚΙ επεσε θύμα της μηχανής που ο ίδιος ‘εστησε…Ο πατήρ ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ , ΑΦΟΎ ΕΊΔΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΞΟΝΤΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ «ΛΑΊΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ» ΤΟΥ ΚΚ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΠΛΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ…’ΕΝΤΡΟΜΟς ΧΑΙΡΕΤΟΎΣΕ ΤΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ » ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ» ΤΟ 49…
    …Ο ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ στο ύστερο και ωριμότερο έργο του , μιλά για «διαλεκτική ένταση» κοινοβουλευτικών θεσμών και κοινωνικών κινημάτων…αμεσοδημοκρατικοί θεσμοί είναι τα δημοψηφίσματα με ενα όριο συμμετοχής(αντιπροσωπευτικότητα) π.χ. ΕΛΒΕΤΙΑ…φυσικά οι αποφάσεις τους δεν είναι πάντα προοδευτικές…
    …ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ αναφέρθηκε ο ΛΟΥΤΣΙΆΝΟ ΓΚΡΟΥΠΠΙ ,εκτός ομως απο αυτόν , ενδιαφέρον έχουν και οι αναλύσεις του ΙΓΚΡΑΟ,του ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ (που ζητούσε «κυβέρνηση της ΑΡΙΣΤΕΡΆς»…ΑΚΌΜΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΡΟΑΡΙΣΤΕΡΗΣ «ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ»…στη δεκαετία του 80 κυκλοφόρησε στα ΕΛΛΗΝΙΚΆ το βιβλιαράκι του Λ.ΦΕΡΑΓΙΟΛΙ » ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΣ ΚΡΑΤΙΣΜΟΣ»-οπου τόνιζε τη σημασία των λεγομένων «τυπικών αστικών ελευθεριών»…υπάρχουν δηλ. και αριστερότερες εκδοχές του ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ-ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ ΘΕΣΜΟΣ…ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΗ ΠΕΙΡΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ-ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ-ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΕΣ ΟΠΟΥ Η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ «ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ»…

  24. Ο/Η Δ.Υ. λέει:

    Νομίζω ότι ο θεσμός του Κοινοβουλίου είναι και κατάκτηση των μαζών , του λαού αν προτιμάτε. Το κλείσμο της Βουλής συνδέεται στην συλλογική μνήμη με δικτατορικά καθεστώτα. Στην Ελλάδα οι αγώνες γίνονταν για να λειτουργήσει. Οπωσδήποτε όχι όπως λειτουργεί τώρα. Με άλλο εκλογικό σύστημα, με άλλο κανονισμό. Οπωσδήποτε σε διαλεκτική ένταση με άλλους αμεσοδημοκρατικούς θεσμούς, όπως π.χ. τα δημοψηφίσματα κ.λ.π. Ομως ούτε κι αυτά είναι πανάκεια. Να θυμίσω ότι η ακροδεξιά κι αλλού και στην Ελλάδα κάθε τρίς και λίγο ζητάει δημοψήφισμα. Δεν μπορεί να καταργηθεί το κοινοβούλιο σε χώρες όπως π.χ. η Μεγάλη Βρετανία, που είναι συνδεμένο με την ιστορία αυτής της χώρας. Οσον αφορά το φοιτητικό κίνημα, θεωρητικά λειτουργεί όπως πρότεινε ο Πουλαντζάς: αντιπροσωπευτική δημολκατία ( Δ.Σ.) μαζί με άμεση ( Συνελεύσεις ). Το ένα να συμπληρώνει και να διορθώνει τό άλλο . Βέβαια ανώτερο ιεραρχικά όργανο είναι η συνέλευση, αλλά μια συνέλευση που πρέπει να είναι αντιπροσωπευτική. Από την άλλη το τι γίνεται στα Δ.Σ. όλοι το ξέρουμε . Η λύση , η απάντηση δεν εύκολη, δεδομένη, ίδια για όλες τις χώρες και στις 5 Ηπείρους. Αν μια χώρα δεν είχε ποτέ κοινοβούλιο με το ζόρι να αποκτήσει; Αντίθετα όπως προανέφερα δεν μπορείς να καταργήσεις το Κοινοβούλιο σε χώρες της Δ. Ευρώπης π.χ. Οσο για την αυτοδιοίκηση τι να πώ; Κι εγώ θεωρούσα ότι αποτελούσε προνομιακό χώρο παρέμβασης της Αριστεράς. Από τότε που δουλεύω σε αυτήν , ως υπάλληλος, εδώ κι 9 χρόνια περίπου, με αυτά που βλέπω , μου έχει σηκωθεί η τρίχα κάγκελο! Ο επικεφαλής, Δήμαρχος, νομάρχης κ.λ.π. είναι κάτι σαν θεός , σαν εκλεγμένος μονάρχης!Οι εκθέσεις του συνηγόρου του Πολίτη έχουν απόλυτα δίκιο, όταν αναφέρουν τους Δήμους σαν πρότυπα κακοδιαχείρισης και ρουσφετιού! Και , υπόψη , αυτά συμβαίνουν κι όταν η πλειοψηφία είναι αριστερή! Δύσκολη κουβέντα ανοίξαμε, με άσχετη αφορμή , αλλά χίλιες φορές καλύτερη, πιο ουσιαστική από το τι έκανε ο Αλαβάνος η ο Τσίπρας!
    Υ.Γ. Αγαπητέ Κώστα εύχομαι η ΑΕΚ να βγεί από το σημερινό αδιέξοδο, μόνο μη σε δώ σε καμμιά συγκέντρωση ΑΕΚΤΖΗΔΩΝ με τον Ψαριανό αγκαζέ! Τώρα σοβαρά ολόκληρη η συζήτηση που κάναμε για την σύγκλιση η όχι της ΕΦΕΕ μάλλον περιττή, καθώς την σαμποτάρησε κυρίως η ΠΑΣΠ . Αρα το ΠΑΣΟΚ δεν σχεδίαζε την ΄σύγκλισή της η οι αντιφάσεις οι εσωτερικές του κόμματος αυτού είχαν αυτή την κατάληξη; Τελικά αυτή η εξέλιξη ευνοεί η όχι την Αριστερά;

  25. Ο/Η Κώστας Λεγάκης λέει:

    Σύντροφοι ποιος μίλησε για κατάργηση του κοινοβουλίου;;; Το κοινοβούλιο είναι ανάγκη να το υπερασπιζόμαστε σε συνθήκες καπιταλισμού, αφού η κατάργησή του ισοδυναμεί με δικτατορία.
    Εγώ κριτίκαρα τη λογική που λέει ότι με κοινοβουλευτικά μέσα -με εκλογές- θα φτάσουμε στον σοσιαλισμό. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο – μην γίνονται διαστρεβλώσεις.
    Φίλε Δ.Υ. για την ΕΦΕΕ που λες, δεν με ενδιαφέρει εάν η μία ή η άλλη εξέλιξη βοηθάει την αριστερά. Θεωρώ ότι η αριστερά πρέπει να βοηθά το κίνημα με τη στάση της και όχι το κίνημα να βοηθά την αριστερά.
    Αυτό που λέω είναι και η γενικότερή μου αντίληψη και έχει σχέση και με όλη τη συζήτηση που γίνεται σ´ αυτό το ποστ. Τον σοσιαλισμό θα τον κάνει ο κόσμος και όχι το κόμμα στο όνομα του κόσμου.

  26. Ο/Η Δ.Υ. λέει:

    Ωραία, συμφωνούμε για την μη κατάργηση του κοινοβουλίου σε συνθήκες καπιταλισμού. Σε συνθήκες μετάβασης , σε συνθήκες σοσιαλισμού; Τι κάνουμε; Τώρα με κοινοβουλευτικά μέσα δεν θα φτάσουμε στον σοσιαλισμό η με κοινοβουλευτικά μέσα μόνο; Εγώ πιστεύω το δεύτερο. Προφανώς η πάλη δεν θα αρχίζει και δεν θα τελειώνει στο κοινοβούλιο , ενδεχομένως η κοινοβουλευτική πάλη θα είναι δευτερεύουσα, αλλά περιττή, άχρηστη όχι.
    Το κίνημα, λοιπόν. Ενα κίνημα, συνισταμένη όλων των κινημάτων; Πολλά κινήματα; Πρωτεύοντα , δευτερεύοντα; Για κίνημα μιλάει και το ΚΚΕ, εννοεί ότι ελέγχει, ότι καθοδηγεί πλήρως, απόλυτα. Προφανώς εννοείς κάτι διαφορετικό, κάτι άλλο, αλλά μήπως πρέπει να διαφοροποιηθούμε και στο διακηρυκτικό επίπεδο; Οι ερωτήσεις γίνονται με καλή πίστη, ενδεχομένως να μην έχω απαντήσεις κι εγώ. Θυμίζω μόνο την γνωστή ρήση: Το μονοπάτι ταξιδιώτη το φτιάχνεις περπατώντας.
    Οταν ολοκληρώθηκαν οι φοβερές για το ΣΥΡΙΖΑ , οχι λόγω αποτελέσματος αλλά λόγω των όσων ακολούθησαν΄, ευρωεκλογές του Ιουνίου κατέληξα στο μάλλον κοινότυπο συμπέρασμα ότι όλων οι στρατηγικές, τακτικές, προτάσεις , αρχές, ιδέες κ.λ.π. είναι σε κρίση, σε αδιέξοδο. Και των ανανεωτικών αλλά και των αντικαπιταλιστών, επαναστατών κ.λ.π. Οπότε καιρός να τις βάλλουμε σε συζήτηση , σε κριτική, μην έχονταντας κανείς την άποψη, την αυταπάτη ότι η δική του πρόταση είναι σωστή. Καιρός να μάθουμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα – ήσυχα κι απλά, που λέει κι ο ποιητής. Συζητώντας για τα κρίσιμα, τα επίδικα, όχι επαναλαμβάνω τι έκανε ο χ, ψ, ζ σύντροφος, η α, β , γ, δ τάση, παρέα, συνιστώσα. Και μην αγνοώντας ότι κάθε διάσπαση είναι ήττα και πάει την αριστερά, τον χώρο, το κίνημα πολύ πίσω.

  27. Ο/Η ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ λέει:

    ΠΡΟΦΑΝΏΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΩΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ:
    …Εννοούμε τη κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας και της μισθωτής εργασίας ( αυτό ηταν το κομμουνιστικό οραμα -και διαψεύστηκε πολύ πριν το 1989: τότε κατέρρευσε ΤΟ ¨ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ» και λίγο μετά η προσπάθεια του ΓΚΟΡΜΠΑΤΣΏΦ ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ …αντίθετα συνεχίζεται με αδηλο τέλος η προσπάθεια εσωτερικής μεταρρύθμισης του ΚΚΚ στη ΚΙΝΑ…)…
    Ή ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ…ΜΕ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;….Απαντήσεις και οι δύο που βρίσκονται στην παράδοση της Αριστεράς….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s