Μεταναστευτικό-Φασισμός-Αριστερά (της Μαρίνας Βήχου)

Posted: 14/01/2010 by Ioannis Kyriakakis in Μεταναστευτικό
Ετικέτες:

Συντρόφισες και σύντροφοι της ΠΑΣΑ

Σας ομολογώ ότι τόσο καιρό απέχω από τα δρώμενα της ΠΑΣΑ και του ΣΥΡΙΖΑ γενικότερα γιατί αισθάνομαι ότι πολλές φορές μιλάμε σαν να κατοικούμε σε άλλο πλανήτη.
Τυχαίνει να είμαι κάτοικος του κέντρου της Αθήνας και ειδικότερα το σπίτι μου είναι κοντά στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα της πλατείας «άβατου», που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν πλέον ούτε οι πρόσφυγες και μετανάστες με μελαμψή επιδερμίδα, γιατί τους κυνηγάνε και τους μαχαιρώνουν οι φασιστικές συμμορίες που λυμαίνονται την περιοχή, ούτε όμως όσοι από εμάς τους αριστερούς έχουμε βγει ανοιχτά και έχουμε καταδικάσει αυτά τα γεγονότα.Πρόσφατα τόσο ο σύντροφος Πέτρος Τασούλας όσο και εγώ και άλλες 3 συντρόφισες δεχτήκαμε επίθεση και προπηλακισμούς διασχίζοντας και μόνο την πλατεία και μάλιστα συνοδευόμενοι από το MEGA και συνάδελφο δημοσιογράφο της εκπομπής του Τσίμα.

Σήμερα εξ άλλου στην πλατεία Αμερικής πραγματοποιείται η τρίτη κατά σειρά συνάντηση της Πρωτοβουλίας κατοίκων, όπου μετέχουν και κάποιοι δικοί μας γιά να μην αφήσουν τα πράγματα να πάρουν την ίδια τροπή με τον Αγιο Παντελεήμονα.Ηδη πάντως ακούγονται φωνές ότι πρέπει να βγουν με ντουντούκες και να διώξουν τους μαύρους από την πλατεία και παράλληλα γίνεται συγκέντρωση υπογραφών γιά τον ιδιο σκοπό με πρωτοβουλία μιά εθνικιστικής οργάνωσης που έχει την ονομασία Ιων Δραγόύμης.

Είναι γεγονός ότι η κατάσταση στο κέντρο και την γύρω περιοχή έχει καταντήσει αφόρητη.Στην  υποβάθμιση που υπάρχει εδώ και 20 και πλέον χρόνια, όπου τουλάχιστον στη δική μου περιοχή εκτός από την έλλειψη πρασίνου και οξυγόνου, βιώνουμε και την έλλειψη πολιτισμού αφού τα μόνα που ανοίγουν στην περιοχή εδώ και χρόνια είναι οίκοι ανοχής, χαρτοπαικτικές λέσχες, στριπτιζάδικα,μπαρ που γίνεται τραφικινγκ, εμπόριο ναρκωτικών και άλλες τέτοιες ευγενείς δραστηριότητες ήρθε να προστεθεί τα τελευταία χρόνια ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός μεταναστών και προσφύγων από χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους δεν βρίσκουν που να μείνουν ,κοιμούνται στα παγκάκια, δεν τους δεχονται οι καφετέριες και τα εστιατόρια, οι δημόσιες τουαλέτες είναι τις περισσότερες ώρες κλειστές, με αποτέλεσμα να κάνουν τις ανάγκες τους στους δρόμους και τις πλατείες.Εχει αυξηθεί γενικά η εγκληματικότητα στην περιοχή και κάποιες περιοχές έχουν γίνει στέκια εμπορίου ναρκωτικών, που στο κέντρο το ελέγχει τώρα η νηγηριανή μαφία, ενώ από την πλατεία Αμερικής μέχρι το πάρκο Φιξ κάθε νύχτα γίνεται τράφικινγκ αφρικανών γυναικών
Η κατάσταση μυρίζει μπαρούτι και φοβάμαι πλέον ότι δεν είμαστε μακρυά από γεγονότα αντίστοιχα με αυτά του Ροζάρνο.Ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και γενικότερα η Αριστερά σε αυτή την κατάσταση είναι ανύπαρκτη.Ουσιαστικά υπάρχουμε μόνο κάποιοι «γραφικοί» ανένταχτοι αριστεροί κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ που προσπαθούμε με αφάνταστες δυσκολίες να αρθρώσουμε κάποιο άλλο λόγο συνεργαζόμενοι και με άλλους συμπολίτες μας, ψηφοφόρους άλλων κομμάτων.Δεν αρνούμαστε ετην ύπαρξη των προβλημάτων στηλιτεύουμε την απραξία του Δήμου, των κυβερνήσεων και των κομμάτων και επιμένουμε στο ότι οι λύσεις πρέπει να βρεθούν με σεβασμό στις αρχές της δημοκρατίας και του πολιτισμού.Αναρωτιέμαι γιατί η Αριστερά δεν μπορεί να οργανώσει έστω και τώραπριν τη συζήτηση γιά το νομοσχέδιο μιά διαδήλωση ενάντια στο Δουβλίνο 2 .

Ειναι ένα αίτημα που αγκαλιάζουν όλες οι μεταναστευτικές κοινότητες και μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας.Θα μείνω με την απορία γιατί η Αριστερά πρέπει να σιωπά και να μένει με σκυμμένο το κεφάλι όταν τόσο ο Μαρξ και ο Εγκελς έχουν με τον καλύτερο τρόπο αναλύσει το πως η μετανάστευση είναι το έγκλημα του καπιταλισμού γιά το οποίο έχει πιά έρθει ο καιρός να πληρώσει.Δεν ειναι δυνατόν να αφήνουμε έτσι αυτό το θέμα να το εκμεταλλεύεται ο φασισμός.Ελεος σύντροφοι,ως πότε η Αριστερά θα κοιμάται ύπνο βαθύ.

Μαρίνα Βήχου

Σχόλια
  1. Ο/Η Revma λέει:

    Δυστυχώς η οικονομική κρίση και η συμπίεση της μεσαίας τάξης τροφοδοτούν τις ξενοφοβικές τάσεις της κοινωνίας μας. Αν η κρίση της ελληνικής οικονομίας μας διαρκέσει για καιρό, όλο και ποιο συχνά θα γινόμαστε μάρτυρες δράσεων, εκδηλώσεων και επιθέσεων σε μετανάστες και αντιρατσιστές. Τουλάχιστον η ιστορία αυτό μας έχει διδάξει….

    http://revma.wordpress.com

  2. Ο/Η alexius λέει:

    Ένα γενναίο κείμενο και μπράβο στη συντρόφισσα Βήχου. Σπάνια βλέπει κανείς τέτοια κείμενα σε αριστερό blog. Δυστυχώς η αριστερά καλείται να κατέβει από τον άμβωνα του αντί-ρατσισμού απ’ όπου κυρήττει εδώ και 20 χρόνια. Με εντολές του τύπου «Να νομιμοποιηθούν τώρα όλοι οι μετανάστες» και «ανοικτά σύνορα» άνοιξε ένα αχανές κοινωνικό πεδίο όπου ένας σχετικά άγνωστος μέχρι πριν μια δεκαετία καναλάρχης (καράτζαφέρης) και άλλοι εμπορευόμενοι την πατρίδα, κατάφεραν να είναι τέταρτο κόμμα με 15 βουλευτές. Με ποσοστά και ρυθμούς αύξησης που αν τα είχε η καθ’ ημάς αριστερά θα είχε ξεκινήσει να διορίζει υπουργούς και να επεξεργάζεται το πρώτο 5ετές πλάνο προς τον σοσιαλισμό.

    Και όλα αυτά γιατί; Γιατί δεν καταφέραμε να μιλήσουμε στον κόσμο με την εξης απλή λογική: «είναι ο μετανάστης πρόβλημα; Όχι είναι ένας άνθρωπος που ενίοτε πρέπει να βοηθήσουμε. Είναι το μεταναστευτικό πρόβλημα; Ασφαλώς και είναι.» Αλλά όταν για 20 χρόνια η αριστερά μέσω της απραξίας της υπερασπίστηκε την ανυπαρξία μεταναστευτικής πολιτικής και αντιμετωπίζει την εισροή αυτών των συχνά δύσμοιρων ανθρώπων περίπου ώς ευλογία και σαν όχημα ανάπτυξης, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε: οι κινήσεις πολιτών και τα τοπικά κινήματα να περάσουν στα χέρια φασιστών.

  3. Ο/Η Γιάννης Κυριακάκης λέει:

    Αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο είναι να ελεγχθεί η σωματεμπορία στο κέντρο; Το παραμυθάκι με τις ομάδες Δέλτα που περνάνε και φεύγουν πότε θα τελειώσει; Ποιός δίνει τις άδειες για τα στριπτιζάδικα; ποιός είναι ο συνένοχος αν όχι ο προαγωγός αυτής της σαπίλας σε όλο το κέντρο; απο τα Εξάρχεια ως το μεταξουργείο κι απο την Αθηνάς μέχρι την Κυψέλη τα Πατήσια και τη Λαμπρινή;
    Ο Φουκώ έλεγε οτι το κράτος και η αστυνομία δεν υπάρχουν για να καταστείλουν το έγκλημα, αλλά για να το ρυθμίζουν. Πόσα παίρνουν και ποιοί τα παίρνουν απο την αστυνομία για να προστατεύουν το εκτεταμένο δίκτυο πορνείας και ουσιών στο κέντρο της Αθήνας;

  4. Ο/Η Γιάννης Χ. λέει:

    Ρατσισμος και φασισμος ειναι παντα προπομποι οικονομικων συμφεροντων. Στην περιπτωση των συνοικιων του κεντρου της Αθηνας, του Real Estate που θελει για την περιοχη την εφαρμογη των παλαιοτερων σχεδιων (μελετη πολεοδομικης ανασυγκρότησης 2020 του Λαλιωτη του 97) για την δημιουργια βιοτεχνικου παρκου στην ευρυτερη περιοχη Κυψελης.
    Απαιτειται για αυτό : φτηνα χερια και γη. Τα χέρια τα βρήκαν, μετανάστες και επισφαλείς εν γέννει εργαζόμενοι. Το παρατηρητηριο τιμων ακινητων του Οικονομικου Πανεπιστημιου εχει αποκαλυπτικα στοιχεια και για το πως εκμεταλλεύονται κάποια οικονομικά κέντρα τις πολιτικές του δήμου Αθήνας και του Υπουργείου που «σπρώχνει» το πραγματικό μεταναστευτικό πρόβλημα σε στοχευμένες περιοχές ανεβοκατεβάζοντας τιμές για να ξεφυτρώσουν αλλού loft και αλλού στοιβαγμένοι σε μερικά τετραγωνικά έργαζόμενοι για παράνομες η ημιπαράνομες βιοτεχνίες που άρχισαν να φύωνται σαν τα μανιτάρια σε κλασσικές γειτονιές κατοικίας. Καθόλου τυχαία!
    Οσο δεν αναδεικνυουμε αυτη τη διασταση της «αξιοποιησης» του μεταναστευτικου από οικονομικά συμφέροντα, που χρησιμοποιούν σαν όργανα τις συμμορίες των φασιστοειδών που δρουν στην περιοχή αλλά και τις στοχευμένες πολιτικές σκούπας του Δήμου και του Υπουργείου, η Αριστερά θα είναι σε άμυνα.

  5. Ο/Η Δημήτρης Α λέει:

    Τα όσα συμβαίνουν είναι πραγματικά θλιβερά, όμως η υποψία για κεντρικό σχέδιο υποβάθμισης περιοχών κλπ, μου κάνει λίγο σε συνομοσιολογία. Εξηγούμαι: δεν αμφιβάλλω ότι ποικίλα συμφέροντα εκμεταλλεύονται την υποβάθμιση π.χ. μιας περιοχής (ή ωθούν σε αυτήν για να την εκμεταλλευτούν αργότερα),με γνήσια καπιταλιστικό τρόπο. Απλά, τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα στην Ελλάδα είναι τόσο αδίστακτα και αδηφάγα, ώστε το ανύπαρκτο κράτος ούτε τον τροχονόμο δεν τους κάνει, ενώ ο μεταξύ τους ανταγωνισμός κάποτε ακυρώνει και το τελικό όφελος που προσδοκούσαν!
    Παράδειγμα 1: Γκάζι.
    Η φθηνή,»υποβαθμισμένη» γειτονιά με τους άδειους χώρους, προσέλκυσε καλλιτέχνες, gay, εναλλακτικούς κλπ., «αναβαθμίστηκε»,»πήρε αξία», με συνέπεια να τραβήξει trendy νεόπλουτους που με τη σειρά τους έδιωξαν (δια της ακρίβειας) τους «εναλλακτικούς» και κατοίκησαν στα «λοφτ» τα οποία αντικατέστησαν τα μηχανουργεία και τις αποθήκες.
    Ως εδώ, η εξέλιξη ταυτίζεται με αυτήν πολλών παρόμοιων περιοχών μητροπόλεων του κόσμου. Η επέλαση του μαφιόζικου-κουτσαβάκικου καπιταλισμού όμως, ανέτρεψε πάλι τα δεδομένα: πλήθος καφετέριες, σκυλάδικα κλπ. (ο εσμός των «επιχειρηματιών» της νύχτας),κι ο συνακόλουθος χαμός της μαζικής «διασκέδασης», διώχνει τους τρέντηδες και «υποβαθμίζει» εκ νέου τη γειτονιά! (όλα αυτά δε σε τόσο σύντομο διάστημα, που αναρωτιέται κανείς τι υπεραξίες προσπόρισαν στους εμπλεκόμενους! προφανώς μόνο μια «αρπαχτή», εκεί εξαντλείται η φιλοδοξία του «καπιταλισμού» μας!)
    Παράδειγμα 2: Ιστορικό κέντρο.
    Από την πολυχρωμία και την συνύπαρξη των αντιθέτων, στη ραγδαία υποβάθμιση (σε βαθμό κατάρρευσης). Ήδη, με το που άρχισε η πτώση, εκφράστηκαν υποψίες περί οργανωμένου σχεδίου συμφερόντων που ήθελαν να «καθαρίσουν», «αναβαθμίσουν» και κατόπιν πλουτίσουν από την υπεραξία της περιοχής. Δεν αποκλείω την ύπαρξή τους, αλλά οι απόπειρες «ελέγχου», «τακτοποίησης», οι «επιχειρήσεις αρετής» κτλ. οριακά αποτελέσματα φαίνεται να έχουν, απλά οι ομάδες των εξαθλιωμένων και των εκμεταλλευτών τους αλλάζουν κέθε λίγους μήνες.
    Ούτε το κράτος (Αστυνομία, ΥΠΕΧΩΔΕ, Δήμος, Νομαρχία) νομίζω ότι ξέρει τι θέλει να πετύχει και πώς *, ούτε οι ομάδες συμφερόντων (real estate, «νύχτα», μεγαλεμπόριο) ταυτίζονται ή συνεργάζονται προς μια κατεύθυνση. Όλοι εναντίον όλων, κι όλοι μαζί (τελικά) εναντίον της Πόλης και των κατοίκων της!
    Μοιραία, καθώς η οργανωμένη πολιτεία αποσύρεται υπέρ των διαφόρων συμφερόντων, οι κοινωνικές ομάδες καταφεύγουν στην αυτοδικία κι αναλαμβάνει ο κοινωνικός αυτοματισμός να καθορίσει πού θα ζει και θα κυκλοφορεί ο καθένας. Οι επιμέρους σχεδιασμοί ανατρέπονται συνέχεια, και τελικά οι εντάσεις οδηγούνται σε εκρήξεις ανεξέλεγκτες -για να επέμβει το κράτος-πυροσβέστης, να κρύψει παροδικά το πρόβλημα κάτω απ΄το χαλί, μέχρι να ξεπεταχτεί κάπου αλλού. Έτσι πορευόμαστε, μόνιμα φοβικοί και οργισμένοι, ανασφαλείς και εριστικοί, σε μια κοινωνία που μετατρέπεται σε ζούγκλα.
    Η ανατροπή της κατάστασης είναι, φοβάμαι, δυσκολότερη απ΄όσο φαίνεται. Πρώτον, δεν αντιμετωπίζουμε ενιαίο αντίπαλο (εκτός αν εννοήσουμε το καπιταλιστικό σύστημα σαν τέτοιον) και δεύτερον, η μικροαστική νοοτροπία του «συμφέροντος» διαβρώνει ευρύτερα στρώματα, για τα οποία η «ανθρώπινη ζωή», όπως πολλοί από μας την εννοούμε, φαντάζει ακατανόητη ή και απωθητική!
    Η απαξίωση του δημόσιου / αστικού χώρου, της ίδιας της Συμβίωσης στη βάση ελάχιστων κοινών κανόνων είναι γενική στον τόπο μας, όσο βέβαια κι αν εκδηλώνεται πιο δραματικά σε κάποιες περιοχές.
    Όπως και να’ χει, άξιες οι προσπάθειές σας (μας) και καλό κουράγιο σύντροφοι!

    * Βλ.τον τρόπο με τον οποίο η αστυνομία «ξεφορτώνεται» το περιθώριο, αποθώντας το από συνοικία σε συνοικία, ανάλογα με τις πιέσεις περιοίκων, επενδυτών ή πολιτικών αναγκών της συγκυρίας.

  6. Ο/Η Γιάννης Κυριακάκης λέει:

    φίλε Δημήτρη Α.
    σωστές οι παρατηρήσεις σου, αλλά να μην ξεχνάμε οτι «οι μπάτσοι πουλάνε την ηρωίνη»…Δεν μετακινούν τους παραβατικούς απο γειτονιά σε γειτονιά απο την πίεση των κατοίκων…αλλά για να κάνουν τις δουλειές τους…

  7. Ο/Η Και στην ουγια να γραφει Βουγια λέει:

    Μαααλιστα, το ακουσαμε κι αυτο. Αγαπητοι πρωην συνΈλληνες αριστεροι συμπολίτες οταν την αρχη του 90 καποιοι φώναζαν για την εισοδο των Αλβανών στην Ελλαδα , ολοι τρεχατε να τον θαψετε για να παρετε τα διαπιστευτήρια του προοδευτικου και υγειως σκεπτόμενου μαρτυρα της δημοκρατιας

    ( Δημοκρατια ειχαν οι αρχαιοι Αθηναιοι βεβαια και σε εσφαζαν στο γονατο αν αμφισβητουσες την αυτοχθονικοτητα και την ανεξαρτησια της πολης κρατους τους , δημοκρατια με «δ» μικρο ειναι αυτο που ονειρευεστε εσεις οι ελληνες(;) αριστεροι το οποιο το χτίζετε σαν ιδεα αναλογα με τα συμφεροντα σας. Στην αρχη σας χρησιμοποιησαν οι Ρωσοι για να αποκτησουν επηρροη στα βαλκανια με κυριαρχη ιδεολογια οτι ο ελληνικος απελευθερωτικος αγωνας ηταν ιμπεριαλιστικος και καπιταλιστικος. Μετα φύγαν οι Ρωσοι και σας εμεινε η ιδεολογια. Τώρα ολη η Ελλαδα βρίσκεται σε παρακμη γιατι το διπολο καπιταλισμος-αριστερισμος δουλεψε ολα αυτα τα χρονια καλα τυφλώνοντας πολλους Ελληνες και διελυσε τις βασεις της Δημοκρατιας που στηρίζεται στο ελληνικο εθνος κράτος , τον πατριωτισμο που αποδεικνυεται στα κοινωνικα, οικονομικα και διεθνη προβληματα κι οχι στην ευκολη αναμασηση προπαγανδας των πουλημενων ΜΜΕ )

    Βέβαια οταν μπηκαν οι Αλβανοι τουριστες και ξετιναξαν ολα τα επαγγεμματα της οικοδομης με το μεροκαματο των 5000 δραχμών όλοι οι αριστεροι το κανατε τουμπεκι. Οι Ελληνες τεχνιτες βαραγαν μυγες γιατι δε δεχτηκαν τη «δημοκρατικη» εξισωση των αποδοχων τους με τις ξενοφερτες ορδες. Κλασσικη αποδειξη οτι με την ανυπαρξια κοινωνικου πατριωτισμου (και κατ’επεκταση με την διαστρεβλωτικη «δημοκρατικη»-αντιΔημοκρατική σας τύφλωση) σφαγιασατε εναν ολοκληρο εργατικο κλάδο, για ον οποιο κοπτεσθαι σε καθε ευκαιρεια, συντασσομενοι ευθέως με το τσιμεντοφαγο γελοιωδες μοντελο «αναπτυξης» των ελληνοφώνων «πλουτοκρατων»(ετσι για να χρησιμοποιησω μια δικη σας καραμελα).

    Καημενοι μου να ευχεστε να υπαρχουν αυτοι οι πλουτοκρατες γιατι αυτα τα πουληταρια συντηρουν πλεον την τρυπια ιδεολογία σας με νυχια και με δοντια προσπαθωντας να καννουν πλυση εγκεφαλου μεσα απο τα καναλια τους καθημερινα στον ερημο τον Ελληνα πολίτη.

    Τι λατρεια ειναι τελοσπαντων αυτη στους (λαθρο)μεταναστες; Τι προβλημα εχετε με μια Ελλαδα να ανηκει στους Ελληνες. Πραγματικα τι στην ευχη εχετε παθει και μεταρεψατε την οποια αηδια νοιωθετε για τις κοινωνικες αδικιες σε ανθελληνικη εκστρατεια.Τι θα καταφέρετε;

  8. Ο/Η κ.κ. λέει:

    Η Μ. Βήχου καταγγέλει μια εξωφρενική πραγματικότητα που όσοι ζούμε ή κινούμαστε σε αυτές τις περιοχές την γνωρίζουμε καλά. Και είναι απορίας άξιο γιατί η αριστερά δεν συζητά στα σοβαρά αυτό το θέμα στη σφαιρικότητα του, γιατί ενόψει διαβουλεύσεων και νομοσχεδίων, δεν οργανώνει ουσιαστικές συζητήσεις επί των συγκεκριμένων προβλημάτων με στόχο να καταγγείλει πολιτικές, να συγκροτήσει μια ολοκληρωμένη πρόταση αντιμετώπισης της κατάστασης, να προτείνει βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις των καυτών θεμάτων, να δώσει προοπτικές. Προσωπικά αν με καλούσαν σε μια συγκεκριμένη συζήτηση και όχι γενικώς να γίνω μέλος, θα συμμετείχα ευχαρίστως μια που αυτό θα είχε ένα συγκεκριμένο στόχο. Όσο για τις ενδιαφέρουσες απόπειρες ερμηνείας, αν δηλαδή πρόκειται για συνομοσία ή για χαοτικά φαινόμενα του συστήματος, δεν αλλάζει το αποτέλεσμα, κυρίως τίποτα δεν θα αλλάξει αν δεν κάνουμε κάτι προς την αντίθετη κατεύθυνση. Τι βγαίνει με το να λέμε συνεχώς και αποκλειστικά για τα δικαιώματα των μεταναστών αν αυτό δεν εντάσσεται σ’ ένα συνολικό πολιτικό σκεπτικό για ολόκληρο το πρόβλημα; Μήπως δεν υπάρχουν και έλληνες που επί της ουσίας δεν έχουν δικαιώματα; Μήπως τελικά αυτή η στάση συμβάλλει στις ενδοταξικές συγκρούσεις; Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στην αξιοπρέπεια, σε μια ανθρώπινη πόλη, σ’ ένα ανθρώπινο σπίτι, στη δουλειά και στο ψωμί και στη μόρφωση. Εσείς πιστεύετε πως με το νόμο του ΠΑΣΟΚ αυτομάτως θα διασφαλιστούν όλα αυτά; Δηλαδή ένας που κατοικεί σ’ ένα υπόγειο της Κυψέλης γεμάτο κατσαρίδες και δεν έχει δουλειά, ούτε να φάει ούτε να ταίσει τα παιδιά του, ούτε υγειονομική περίθαλψη, που μπορεί να είναι ξένος ή και έλληνας, ενδιαφέρεται αν θα ψηφίσει; Δεν είναι λίγο αστεία, αν όχι τραγικά όλα αυτά; Να ψηφίσει, αλλά μήπως και εμείς που ψηφίζουμε αλλάζουμε τίποτα; Δεν είναι αυτό το κυρίαρχο πρόβλημα. Κρίμα η αριστερά να μην αρθρώνει ολοκληρωμένο λόγο για τις ακραίες αυτές καταστάσεις!

  9. Ο/Η Θανάσης Κούρκουλας λέει:

    Σχετικά με την παρέμβαση της Μαρίνας Βήχου:

    Η κατάσταση δεν έχει φτάσει στο απροχώρητο λόγω των «πολλών μεταναστών» που επιτείνουν τα υπάρχοντα προβλήματα. Αντίθετα τα μεταναστευτικά ρεύματα έχουν μειωθεί, καθώς η ανεργία ατην ΕΕ αυξάνει και πιο δύσκολα αποφασίζει κάποιος να μεταναστεύσει απ’ ότι πριν 2 χρόνια. Αλλά λόγω περιθωριοποίησης πλατιών στρωμάτων της κοινωνίας, μεταξύ των οποίων και πολλοί περιθωριοποιημένοι μετανάστες. Οι βασικές αιτίες της περιθωριοποίησης είναι κοινές για ντόπιους και μετανάστες στην κρίση:
    ανεργία, φτώχεια, μείωση μισθών, ελαστικοποίηση της εργασίας, ανύπαρκτες υποδομές, κοινωνικές υπηρεσίες κλπ. Τα αποτελέσματα πάνω στους μετανάστες είναι βέβαια χειρότερα απ’ ότι στους ντόπιους, καθως συνυπάρχει σε αρκετούς μετανάστες η έλλειψη νομιμοποιητικών εγγράφων, ασφάλισης, δικτύων προστασίας (κρατικών, οικογενειακών, κ.λ.π.). Η τελευταία νομιμοποίηση έγινε για τμήμα όσων ήρθαν πριν το 2004 στη χώρα. Η λύση δεν είναι να κάνει η Αριστερά διαδήλωση αποκλειστικά ενάντια στο Δουβλίνο ΙΙ (δηλαδή για να φύγουν και να μην εγκλωβίζονται στην Ελλάδα) αλλά και ενάντια στη FRONTEX και τη στρατιωτικοποίηση των ανατολικών συνόρων. Δεν αποδεχόμαστε πως «είναι πάρα πολλοί και δε χωράνε» αλλά παλεύουμε για «ελευθερία διακίνησης ανθρώπων» αντίστοιχη με την ελευθερία διακίνησης κεφαλαίων και αμπορευμάτων που υπάρχει ήδη στον νεοφιλελεύθεροι καπιταλισμό της Ευρώπης. Η εξισορρόπηση του εργατικού δυναμικού στην αγορά εργασίας, θα είναι αυτόματη αν αρθούν οι περιορισμοί.
    Κι’ αλήθεια, δεν εγκλωβίζει στην Ελλάδα τους μετανάστες η κατακόρυφη αύξηση των αμοιβών των δουλεμπόρων που οφείλεται στη στρατιωτικοποίηση των ανατολικών συνόρων και την αύξηση της επικινδυνότητας του εγχειρήματος; Που θα βρει λεφτά ο άνεργος μετανάστης που βρίσκεται στην Ελλάδα, που έχει ήδη χρεωθεί μέχρι τα δισέγγονά του για να πληρώσει κι άλλους δουλέμπορους ώστε να πάει αλλού στην ΕΕ και να βρει δουλειά; Πώς θα αποφασίσει με αυτές τις συνθήκες να επιστρέψει στη χώρα του ακόμα κι’ αν δεν βρίσκει δουλειά εδώ, όταν πρέπει να ξεπληρώσει τα χρέη; Ακόμα και να καταργηθεί το Δουβλίνο ΙΙ, αν δεν υπάρχει νομιμοποίηση και άσυλο στους «χωρίς χαρτιά» (όπως επιτάσσει πάραυτα το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης που το ξεχνάμε πολλές φορές) τότε θα είναι και πάλι παράνομος, θα εξακολουθεί να δυσκολεύεται η μετακίνησή του προς άλλες χώρες της ΕΕ, όπως και τώρα, θα εξακολουθεί να πρέπει να πληρώνει δουλέμπορους για να πάει στην Ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Άρα η αριστερά χρειάζεται να παλέψει ενάντια στην Ευρωπη Φρούριο, για την ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων προς και από την Ελλάδα, καθώς επίσης για νομιμοποίηση των μεταναστών και άσυλο στους πρόσφυγες. Όχι ειδικά για το Δουβλίνο ΙΙ, αποδεχόμενη όλη την υπόλοιπη αντιμεταναστευτική πολιτική. Και βέβαια ενάντια στην ανεργία, για μέτρα κατά της φτώχειας, απέναντι στα μέτρα βαρβαρότητας Κυβέρνησης – Αγορών – ΕΕ που επιβάλλουν Σύμφωνο και Πρόγραμμα Σταθερότητας. Και ο αγώνας να είναι κοινός, ντόπιων και μεταναστών εργαζόμενων μαζί. Όπως κοινός είναι και ο αντίπαλος!

  10. Ο/Η μάλιστα λέει:

    και μετά από αυτή τη μεγαλειώδη παρέμβαση πάρτε άλλη μια να έχετε να θαυμάσετε «αριστερή σκέψη» … από το τελευταίο τεύχος του «Δρόμου»….
    ναι εκτός από το ψωμί έχουμε ανάγκη και τα τριαντάφυλλα αλλά μερικοί από ότι φένεται έχουν ανάγκη και από γιαούρτια

    Μήπως είμαι αντιδραστική;

    ..ή έχουμε παραχωρήσει το γήπεδο στους φασίστες; Της Μαρίνας Βήχου.
    Τους τελευταίους μήνες ειλικρινά αναρωτιέμαι μήπως έχω γίνει αντιδραστική επειδή δεν θέλω την υποβάθμιση που χρόνια τώρα βιώνω ως πολίτης του κέντρου -με την ευρύτερή του έννοια- αυτής της πόλης και πιο συγκεκριμένα της περιοχής που περικλείεται από τις πλατείες Βικτωρίας, Αμερικής και Αγίου Παντελεήμονα. Να σας ομολογήσω ακόμα ότι δύο φορές τη χρονιά που μας πέρασε έκανα τη σκέψη να φύγω από την περιοχή, αφού δεν είμαι ούτε με τους φασίστες ούτε με την υποβάθμιση και την γκετοποίηση που σταδιακά ενισχύεται εξαιτίας της υποβάθμισης.

    Μήπως είμαι αντιδραστική που θέλω να νιώθω ασφάλεια όταν κυκλοφορώ στην περιοχή μου και στο κέντρο της πόλης όπου είμαι αναγκασμένη να προσέχω τι κουβαλώ στην τσάντα μου, γιατί ήδη μου έχουν μια φορά κλέψει το πορτοφόλι και μια άλλη το κινητό μου;
    Μήπως είμαι παρανοϊκή που, όταν τα βράδια επιστρέφω μόνη μου στο σπίτι, όπως και πολλοί άλλοι συμπολίτες μου έχω καταστρώσει σχέδιο από ποιους δρόμους θα περάσω, ώστε αν δω κάποια ύποπτη κίνηση πίσω μου να χωθώ στο πλησιέστερο εστιατόριο, μίνι μάρκετ που διανυκτερεύει ή κωλόμπαρο (στην περιοχή μου δεν υπάρχουν δυστυχώς εναλλακτικά μπαρ);
    Μήπως είμαι αντιδραστική που θέλω οι πλατείες στην περιοχή μου να μην κατακλύζονται από το παραεμπόριο, όπως δεν θέλω να κατακλύζονται και από τα τραπεζοκαθίσματα, αλλά αντίθετα να υπάρχουν παγκάκια για τον κόσμο και ελεύθερος χώρος για τα παιδιά να κάνουν ποδήλατο. Γιατί, ξέρετε, τα παιδιά στην περιοχή μου δεν έχουν τη δυνατότητα οι γονείς τους να τα πηγαίνουν σε παιδότοπους και σε Allou Fun Park, όπως είχα εγώ τη δυνατότητα να πηγαίνω τον γιο μου.Μήπως είμαι επίσης αντιδραστική που δεν θέλω οι πλατείες και οι δρόμοι στην περιοχή μου να βρομάνε λες και είναι δημόσια ουρητήρια, καθώς αλκοολικοί και άστεγοι μην έχοντας άλλη επιλογή (οι δημόσιες τουαλέτες είναι ανύπαρκτες ή κλειστές και στις καφετέριες της περιοχής δεν τους δέχονται) τις χρησιμοποιούν μ’ αυτόν τον τρόπο;
    Μήπως είμαι αντιδραστική που δεν θέλω η οδός Φυλής, που είναι παράλληλη με το δικό μου δρόμο, να έχει μετατραπεί σε οδό μπουρδέλων με ορισμένα οικοδομικά τετράγωνά της να φιλοξενούν και πέντε-έξι «μαγαζιά» και κάποιες φορές μεσοτοιχία με παιδικούς σταθμούς και φροντιστήρια;
    Μήπως είμαι αντιδραστική που δεν θέλω οι έμποροι των ναρκωτικών και τα θύματά τους και το trafficking των Αφρικανών γυναικών να διεξάγεται στην περιοχή μου, γιατί αυτό και την υποβαθμίζει περαιτέρω και αποτελεί αφορμή κάθε τρεις και λίγο για συμπλοκές μεταξύ αντίπαλων ομάδων της μαφίας; Ο κατάλογος θα μπορούσε να είναι και μακρύτερος αλλά σταματώ εδώ γιατί πιστεύω ότι σας έβαλα στο κλίμα. Θα μου πείτε ίσως «ναι, μα ξέρεις η οικονομική κρίση, οι πόλεμοι, το μεταναστευτικό ρεύμα…». Φυσικά και τα ξέρω, αλλά τίποτα απ’ όλα αυτά δεν δικαιολογεί την αδιαφορία και αδράνεια της κεντρικής και τοπικής εξουσίας που εδώ και 20 τουλάχιστον χρόνια έχει αφήσει την περιοχή μου σ’ αυτή την κατάσταση.
    Επίσης όμως και η Αριστερά έχει τεράστιες ευθύνες γιατί το κενό της εξουσίας άφησε να το καλύψει ο φασισμός και η τρομοκρατία στην περιοχή, θεωρώντας ίσως -λέω ίσως- ότι είναι μπανάλ το να οργανώσεις μια διαδήλωση για να λειτουργήσουν κάποιες δημόσιες τουαλέτες, να ανοίξει μια παιδική χαρά, όπως αυτή του Αγίου Παντελεήμονα, ή να φτιαχτεί ένας ξενώνας για τους άστεγους μετανάστες της περιοχής.
    Όσο όμως η Αριστερά δεν βλέπει κατάματα την πραγματικότητα και αρκείται σε πολιτικοοικονομικές αναλύσεις και αντιρατσιστικές εκδηλώσεις τόσο οι φασίστες θα τρίβουν τα χέρια τους γιατί θα νιώθουν το γήπεδο δικό τους, θα εξαπλώνουν τη δράση τους και ο κόσμος -Έλληνες και ένα μέρος των μεταναστών- είτε θα τους επικροτεί είτε θα κλείνεται στα σπίτια του είτε, όποιοι μπορούν, θα φεύγουν. Προτάσεις για την αναβάθμιση της περιοχής και κινητοποίηση του κόσμου πάνω σ’ αυτές είναι η λύση, και η Κίνηση Κατοίκων 6ου Διαμερίσματος στην οποία ανήκω αυτό το στοίχημα έχει βάλει. Γιατί στη ζωή μας εκτός από το ψωμί έχουμε ανάγκη και τα τριαντάφυλλα.

  11. Που να πάω;

    Στους Καυκάσιους ή στους “αντιρατσιστές”;

    Που να πάω; Στους Καυκάσιους ή στους «αντιρατσιστές»;

Αφήστε απάντηση στον/στην Γιάννης Κυριακάκης Ακύρωση απάντησης