Μία νίκη και ένα… ξεβράκωμα

Posted: 06/01/2011 by Β.Χ. in Κινήματα, Κινητοποιήσεις, Κοινωνικός έλεγχος
Ετικέτες:

του Γαλαξιάρχη

Από σχολιαστές χωρίς σύνορα …… και ένα χρήσιμο σχόλιο του nolongersafe

Τους αποκάλεσαν απαξιωτικά “κίνημα των τζαμπατζήδων” και “εξέγερση των ΙΧδων”. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το μοναδικό ίσως συντονισμένο κίνημα με πανελλαδική, μόνιμη και κλιμακούμενη δράση. Μπορεί να πυροδοτείται από μικροαστούς, αλλά ίσως αυτή η πραγματικότητα να αποτελεί και την πλέον ενθαρρυντική κινηματική ένδειξη μίας κοινωνικής ομάδας που θεωρείται “άχρηστη”. Μία ακόμη πραγματικότητα: Η κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό, καθώς οι εργοδότες της “εθνικοί εργολάβοι” έχουν αρχίσει να μετράνε χασούρα και να γαβγίζουν παράφωνα, απειλώντας με εγκατάλειψη των έργων οδοποιίας, δηλαδή των χιλιάδων κορίνων που έχουν απλώσει σε ένα μισοξεχαρβαλωμένο δίκτυο επαρχιακών οδών που κάποιοι θέλουν να βαφτίζουν “εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων”.

Πληρώστε τους το ΦΠΑ

Σύμφωνα με τα στοιχεία από διάφορες πηγές, τον τελευταίο χρόνο, έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 600 χιλιάδες διελεύσεις οχημάτων χωρίς να καταβληθεί το αντίστοιχο αντίτιμο των διοδίων. Αν υπολογίσουμε λοιπόν, πως ο οδηγός κάθε οχήματος έπρεπε να πληρώσει κατά μέσο όρο π.χ. 5 ευρώ (!), τότε τα ποσό που δεν κατάφεραν να εισπράξουν οι εταιρείες, ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ και ο ΦΠΑ που δεν εισέπραξε το ελληνικό κράτος περίπου στο 1 εκατ. Ευρώ.

Γράφει η σημερινή Αυγή:

«Το υπουργείο Υποδομών, διά του υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη, με το ΠΑΣΟΚ να έχει ψηφίσει αδιαμαρτύρητα τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης της κυβέρνησης της Ν.Δ. το 2007, υποκριτικά διεκτραγωδεί τα προβλήματα των συμβάσεων συντασσόμενος και με τους εργολάβους και με τους πολίτες που διαμαρτύρονται. Μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του Σκάι υποστήριξε πως οι εργολάβοι απειλούν να εγκαταλείψουν τα έργα λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων, η απροθυμία των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των κοινοπραξιών και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων από πλευράς Δημοσίου. Παρ’ ότι παραδέχθηκε ότι “οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια”, ταυτόχρονα μίλησε “για λάθος κίνηση να μην πληρώνουν διόδια”. Κινδυνολογώντας υποστήριξε ότι ζημιώνεται το κράτος που δεν εισπράττει τον ΦΠΑ, αλλά και οι κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά και θα στραφούν εναντίον του Δημοσίου. Έθεσε εκ νέου θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης, κάτι που αποτελούσε προεκλογική σημαία του ΠΑΣΟΚ “για να μειώσει τις τιμές των διοδίων”, οι οποίες εν τω μεταξύ πήραν φωτιά»

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ξεβρακώνεται για μία ακόμη φορά στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει το κέρδος του «εθνικού εργολάβου» εις βάρος των πολιτών. Επικαλείται το ΦΠΑ που χάνει η ίδια, άρα κατά τη λογική της τα κρατικά έσοδα (δηλαδή «εμείς»), αλλά κάνει γαργάρα το εξασφαλισμένο κέρδος (πάνω από 10%) του ιδιώτη για ένα έργο που και έχει ήδη πληρωθεί και δεν έχει καν ολοκληρωθεί. Μάλιστα σκαρφίζονται αυτό το κόλπο ώστε να μετατρέψουν το ιδιωτικό χαράτσι σε δημόσια οφειλή, ώστε να μπορούν να παρέμβουν στο κίνημα εναντίον των διοδίων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας: «με ρύθμιση που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, τα διόδια θα χαρακτηρίζονται δημόσιο έσοδο, θα προβλέπεται πρόστιμο για όσους δεν πληρώνουν που θα εισπράττεται μέσω των ΔΟΥ και μάλιστα με προσαύξηση για την καθυστερημένη καταβολή». Αν νομοθετήσουν κάτι τέτοιο, τότε θα πρόκειται για ένα ακόμη πανηγυρικό ξεβράκωμα της άθλιας υποταγής των “σοσιαλδημοκρατών” της εξουσίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο υπηρετούν σαν πιστά σκυλάκια.

Αν θέλετε λοιπόν να τους… πεθάνετε στη νομιμότητα, κάντε το εξής απλό: Πληρώστε μόνο το ΦΠΑ (23% επί της τιμής του διοδίου). Έτσι, ακόμη και ο Μαγκριώτης, ως γνήσιο σοσιαλιστικό τέκνο, οφείλει να ενταχθεί στο κίνημα…

Το  χρήσιμο σχόλιο του nolongersafe

καλημέρα
μερικές διευκρινήσεις σε νομικό επίπεδο:

1. δεν υπάρχει ζήτημα με το ΦΠΑ γιατί αυτό αφορά τις εταιρίες που τον έχουν εισπράξει από τον καταναλωτή για τα προϊόντα ή υπηρεσίες που παρέχουν και δεν τον αποδίδουν μετά στο κράτος. όλη η κινδυνολογία από την ενορχηστρωμένη καμπάνια των μμε γίνεται για να τρομάξει ο κόσμος.

2. δεν υπάρχει νέο θέμα ακριβώς με την γνωμοδότηση της αρχής προστασίας για την φωτογράφηση των πινακίδων. η αρχή είπε στις εταιρίες “δεν έχετε την ανάγκη της δικής μου θετικής εισήγησης για να φωτογραφήσετε την πινακίδα”. από μια άποψη είναι εύλογο: δεν υπάρχει ανάγκη γνωμοδότης απέναντι σε οποιονδήποτε ΙΔΙΩΤΗ να τραβά φωτογραφίες της αρεσκείας του. Το αν αυτές μπορούν να θεμελιώσουν νομικά απόδείξεις σε ένα δικαστήριο είναι άλλο θέμα.

3. η αντιπαράθεση ανάμεσα σε ιδιώτη (εταιρία) και ιδιώτη (οδηγό) δεν αφορά το κράτος. δεν μπορεί το κράτος να εισπράξει για λογαριασμό του ιδιώτη ανεξόφλητη απαίτηση. άρα κάθε φήμη για να μπουν αυτά στην εφορία, στην ΔΕΗ κλπ δεν στέκει. πρέπει ο οδιώτης εταιρία να καταφύγει στο δικαστήριο και αυτό να επιδικάσει τελεσίδικα (μετά δηλαδή από τυχόν πράξεις ανακοπής κλπ) το οποιο πρόστιμο. αυτό δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να είναι πολλαπλάσιο του αρχικού τιμήματος. με άλλα λόγια δεν μπορεί ο ιδιώτης να βάλει 10πλασιο 20πλασιο κλπ πρόστιμο.

4. για να το κάνει αυτό πρέπει να a) αποδείξει ότι η φωτογραφηθείσα πινακίδα είναι όντως δική μου
β) την ώρα της ατελούς διέλευσης εγώ και όχι κάποιος άλλος οδηγούσε το όχημα

για αυτό και είναι σημαντικό να μην σταματάμε και να μην ανοίγουμε κουβέντα με τους υπάλληλους των διοδίων και να μην δίνουμε προσωπικά στοιχεία

5. καμιά δίκη δεν έχει γίνει και καμιά μύνηση δεν έχει γίνει από μεριάς των εταιριών. δεν τους συμφέρει γιατί ΘΑ ΤΙΣ ΧΑΣΟΥΝ καθώς δεν τηρούν τις συμβατικές υποχρεώσεις τους όπως πχ την διατήρηση εναλλακτικών διαδρομών (παράδρομοι) με καλή ποιότητα. οι μόνες αγωγές που έγιναν είναι κατά των 25 πολιτών της Πάτρας που πρώτοι αυτοί είχαν μυνήσει την εταιρία κατηγορόντας την για την εισπρακτική πολιτική της. και είναι αγωγές για συκοφαντική και όχι για μη πληρωμή διοδίων που έγιναν ακριβώς για να απαντήσει νομικά η εταιρία σε αυτούς που νομικά την κυνήγησαν. μάλιστα η ίδια η εταιρία ζήτησε προσφάτως (παγκόσμια πρωτοτυπία) αναβολή στην εκδίκαση της αγωγής που η ίδια έκανε (γιατί θα την χάσε και αυτή)

είναι απόλυτα σαφές ότι ξηλώνεται ένα ολόκληρο καθεστώς διαπλοκής εργολάβων και κράτους και μάλιστα με μαζικούς και ηχηρούς όρους. οι τράπεζες – χρηματοδότες των έργων από 1.1.2011 έκαναν στάση στην εκροή χρηματοδότησης. τα έσοδα από τα διόδια έπεσαν στο 50% και οι εργολάβοι μαθημένοι να κάνουν μπίζνες with other peoples money χωρίς να αναλαμβάνουν ούτε το ρίσκο της ίδιας επένδυσης τους, είναι για να πάρουν τον…. μπούλο.
με δυο λόγια, οι αστοί την κάνουν ήρθε η ώρα να πάρουμε στα χέρια μας την κατάσταση. βέβαια δεν θα φύγουν οικειοθελώς και θα επιχειρήσουν καφρίλες (όπως πχ λάσπες διαμέσου των ΜΜΕ)
Αλλά αυταπατώνται. όπως φάνηκε από τις τελευταίες συναντήσεις των Επιτροπών κατοίκων εργαζομένων ενάντια στα διόδια, ήταν η δυσφημιστική εκστρατεία των ΜΜΕ αυτή που πείσμωσε χιλιάδες οδηγούς που ξεκίνησαν το τελευταίο διάστημα να ανοίγουν τις μπάρες και εκατοντάδες ανθρώπους που πλέον εισρέουν μαζικά στις κατά τόπους συνελεύσεις και δράσεις

Να μην τους αφήσουμε αυτούς να κυρήξουν ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ σε μισθούς-συντάξεις-δικαιώματα.
Να κάνουμε εμείς ΣΤΑΣΗ τώρα σε διόδια, εισητήρια ΜΜΜ, εισητήρια νοσκομείων κλπ

Σχόλια
  1. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    Κατατοπιστικότατο σχόλιο από tvxs http://tvxs.gr/node/74870/455067#comments

    ….

    • Οι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια, καλύπτοντας με αυτά λιγότερο από το 10% του συνολικού κόστους. Για παράδειγμα, στη «σύμβαση παραχώρησης» για το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη, σε ένα κατασκευαστικό – μελετητικό κόστος 882,2 εκατ. ευρώ η ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας είναι μόνο 55 εκατ. ευρώ, δηλαδή 6,2%, και άλλα 50 εκατ. ευρώ, που αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας… Το ίδιο συμβαίνει και στο τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, όπου με ένα συνολικό κόστος 2,807 δισ. ευρώ οι ιδιώτες θα καταβάλουν περίπου 240 εκατομμύρια ή το 8,5% του συνόλου του κόστους του έργου, εκ των οποίων μάλιστα τα 100 εκατομμύρια θα αποτελέσουν μετοχικό κεφάλαιο. Ουσιαστικά, δηλαδή, αν αφαιρεθούν και αυτά, τότε η συμμετοχή του ιδιώτη σ’ αυτό το έργο θα είναι 4,3%! Οπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι ακόμη και αυτά τα ελάχιστα ποσά καλύπτονται από τις εισπράξεις των διοδίων που τους παραχωρούνται προκαταβολικά – και μάλιστα δραστικά αυξημένα!
    • Αντίθετα, ο ελληνικός λαός καταβάλλει με «ζεστό» χρήμα από τον κρατικό προϋπολογισμό ή και από κοινοτικές επιδοτήσεις ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού κόστους, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από δάνεια. Για παράδειγμα, για τον άξονα Κορίνθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη το Δημόσιο θα καταβάλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 37% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους (882 εκατ. ευρώ). Για την Ιόνια Οδό το Δημόσιο καταβάλλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 29,5% του συνολικού κόστους (1.120 εκατ. ευρώ).
    • Επιπλέον, παραχωρούνται στους ιδιωτικούς ομίλους, για να τα εκμεταλλευτούν επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που κατασκευάζονται σήμερα με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού. Συγκεκριμένα: Για λογαριασμό του ομίλου της Ιονίας Οδού κατασκευάζονται οι παρακάμψεις Αγρινίου, τμήματα του Μαλιακού και το έργο Σχηματάρι – Χαλκίδα. Για λογαριασμό του ομίλου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη κατασκευάζονται τα τμήματα Σήραγγα Ραψομάτη – Λεύκτρο και Παραδείσια – Τσακώνα. Για λογαριασμό του ομίλου Κεντρικής Ελλάδας κατασκευάζεται το μεγαλύτερο τμήμα του Μαλιακού. Στον όμιλο Μαλιακός – Κλειδί θα παραδοθούν τα τμήματα Ράχες – Λάρισα που μόλις ολοκληρώθηκαν. Στον όμιλο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα παραδίδονται τα τμήματα της Κακιάς Σκάλας και της παράκαμψης Πάτρας που πρόσφατα παραδόθηκαν στην κυκλοφορία.
    • Τέλος, σε μερικά από τα έργα, εκτός όλων των άλλων, παρέχονται και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες! Για παράδειγμα, αυτό συμβαίνει στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης – Καλαμάτας – Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ)

    • Τον περασμένο Αύγουστο, η προηγούμενη κυβέρνηση ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση με την οποία αυξήθηκε το κόστος κατασκευής των σηράγγων των Τεμπών κατά 169 εκατ. ευρώ για την πρόσθετη κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης, καθώς αυτή δεν περιλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση. Και, βέβαια, το κόστος αυτό θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο, δηλαδή τον ελληνικό λαό, και όχι την ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου».
    • Ανάλογη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, διεκδικεί και η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» επικαλούμενη τον επανασχεδιασμό του τμήματος του έργου στην Κάτω Αχαγιά.
    • Σημαντικά πρόσθετα κονδύλια ζητά και η κοινοπραξία του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη «Μορέας», επειδή τρία ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη των έργων ανακάλυψε πως θα υπάρξουν επιπτώσεις στα ιστορικά Δερβενάκια και έτσι ζητά το τριπλάσιο ποσό, προτείνοντας να κατασκευαστεί εκεί σήραγγα.
    • Σημαντικά ποσά ως διαφυγόντα κέρδη ζητά η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τους τέσσερις μήνες που δε λειτουργούσαν όλοι οι σταθμοί διοδίων, μετά τις πτώσεις βράχων στην κοιλάδα των Τεμπών, παρότι οι εκβραχισμοί ήταν υποχρέωσή της που προέκυπτε από τη σύμβαση. Το ζήτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη στη Διαιτησία.
    • Ολοι οι ιδιωτικοί όμιλοι διεκδικούν διάφορα άλλα ποσά ή και παράταση χρονοδιαγραμμάτων, κατηγορώντας το Δημόσιο για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.
    • Πανάκριβα, όμως, πληρώνει ο ελληνικός λαός ακόμη και τα διάφορα τμήματα, τα οποία κατασκευάζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους ιδιωτικούς ομίλους, οι οποίοι θα βάλουν διόδια! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παράκαμψη του Αγρινίου (τμήμα Αγγελόκαστρο – Κουβαράς), που έχει ξεκινήσει από το 2004 με προϋπολογισμό 89 εκατ. ευρώ και, ενώ έχουν πληρωθεί έως τώρα 161 εκατ. ευρώ (περίπου τα διπλάσια), ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα!
    • Ο ελληνικός λαός, μάλιστα, καλείται να χρυσοπληρώσει ακόμη και έργα που …δεν έγιναν! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, το πρώτο έργο που ανατέθηκε το 2006 από την κυβέρνηση της ΝΔ από τα έξι οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Το έργο αποδείχτηκε ασύμφορο για τους εργολάβους και έτσι η σύμβαση καταγγέλθηκε από το Σεπτέμβρη του 2009. Τώρα πια το όλο θέμα έχει παραπεμφθεί στη Διαιτησία, καθώς οι μεγαλοεργολάβοι ζητούν αποζημιώσεις και ποινικές ρήτρες σε βάρος του Δημοσίου ύψους 400 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που όλο το έργο, αν τελικά κατασκευαζόταν, θα στοίχιζε 500 εκατ. ευρώ!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s