Οι μετανάστες, το άσυλο, η Αριστερά

Posted: 29/01/2011 by ftanei_pia in Αριστερά
Ετικέτες: , , ,
Του Πέτρου Παπακωνσταντίνου
Τα πρόσφατα γεγονότα στη Νομική επιβάλλουν σε όλες τις αριστερές δυνάμεις μια σοβαρή συζήτηση για το μεταναστευτικό και για τις πολιτικές μεθοδεύσεις των κυρίαρχων κύκλων που υφαίνονται γύρω από αυτό το υπαρκτό, ολοένα και δυσκολότερο, στις συνθήκες της κρίσης, κοινωνικό πρόβλημα.Παρά την προσωρινή εκτόνωση, με τη λύση που δόθηκε στην υπόθεση της Νομικής, τη νύχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή, το θέμα είναι πάντα ανοιχτό, τόσο από τη σκοπιά των δίκαιων αιτημάτων των απεργών πείνας που δεν έχουν βρει απάντηση, όσο και από τη σκοπιά των πολιτικών συνεπειών. Αποτελεί πάντως θετικό γεγονός ότι απετράπη η παραβίαση του πανεπιστημιακού ασύλου, προς την οποία προσανατολιζόταν η κυβέρνηση (αλλιώς η υπουργός Παιδείας δεν θα είχε επιβάλει στην πρυτανεία τη σχετική απόφαση) και μια εκφοβιστική επίδειξη δύναμης του αστυνομικού κράτους σε κλίμα δαιμονοποίησης των οικονομικών μεταναστών. 

Στην εξέλιξη αυτή συνέβαλε η στάση και η κινητοποίηση όλων των ριζοσπαστικών, αριστερών δυνάμεων (στις οποίες δεν περιλαμβάνουμε, βέβαια, το ΔΗΑΡΙ, που φροντίζει να δικαιώνει τον ειρωνικό χαρακτηρισμό περί «ΠΑΣΟκων με πολιτικά», ούτε μερίδα στελεχών του ΣΥΝ που κινήθηκε σε παραπλήσιο μήκος κύματος). Ανεξάρτητα από τις εύλογες επιφυλάξεις για την επιλογή της Νομικής, η διαχωριστική γραμμή που τέθηκε εκ των πραγμάτων ήταν: με τα δίκαια αιτήματα των μεταναστών και το πανεπιστημιακό άσυλο ή με τον απολυταρχισμό του ΠΑΣΟΚικού κράτους και του φασιστικού παρακράτους;

Όλες οι αριστερές δυνάμεις- έστω με διαφορετικό τρόπο η κάθε μία, με τις ταλαντεύσεις, με τις φοβίες τους και τις εμφύλιες διαμάχες κάποιες από αυτές- βρέθηκαν στην πλευρά του δίκιου, του διεθνισμού και της δημοκρατίας. Η μαχητική κινητοποίηση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η παρουσία στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στη Νομική και η κατηγορηματική τοποθέτηση της Αλέκας Παπαρήγα, που κατέστησε αποκλειστικά υπεύθυνη την κυβέρνηση για την επαπειλούμενη αιματοχυσία, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των πραγμάτων. Συνέβαλαν στο να αποκρουσθεί, σε σημαντικό βαθμό, το χυδαίο εμπόριο του φόβου από τα μεγάλα κανάλια, που εμφάνιζαν απελπισμένους ανασφάλιστους εργάτες χωρίς χαρτιά περίπου σαν αδίστακτους αεροπειρατές της Αλ Κάιντα. Υπερασπίστηκαν στην πράξη ένα κοινό, πολιτικό κεκτημένο για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού σε δημοκρατική βάση- κανείς μετανάστης χωρίς χαρτιά, κανείς εργάτης ανασφάλιστος, κατάργηση του Δουβλίνου ΙΙ, όχι στην επαναπροώθηση των μεταναστών, να αφεθούν ελεύθεροι να πάνε σε όποια χώρα της Ε.Ε. θέλουν, άσυλο σε όλους όσοι προέρχονται από εμπόλεμες ζώνες και τυραννικά καθεστώτα κλπ.

Αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, όμως, πρέπει να δεχθούμε ότι η κυβέρνηση και οι κυρίαρχοι κύκλοι κατάφεραν να υπονομεύσουν, εν τινι μέτρω, το άσυλο στα μάτια μέρους των πολιτών και να ερεθίσουν συντηρητικά αντανακλαστικά με την εκμετάλλευση των γεγονότων της Νομικής. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα επανέλθουν δριμύτεροι στην πρώτη ευκαιρία. Καθώς η πολιτική του μνημονίου οδηγεί την Ελλάδα με μαθηματική ακρίβεια στην (ελεγχόμενη ή μη) πτώχευση, η κυβέρνηση επιστρατεύει ως ύστατη εφεδρεία το χαρτί της «ασφάλειας», παίζοντας με τη φωτιά της πρόκλησης «ανώμαλων» καταστάσεων- κάτι που κινδυνεύει, ωστόσο, να γίνει μπούμερανγκ και να επιταχύνει, αντί να αποτρέψει, την επαπειλούμενη κοινωνική έκρηξη. Σ’ αυτό το φόντο, οι φιλοφρονήσεις Πάγκαλου προς το ΛΑΟΣ δεν αποτελούν «ατόπημα», αλλά το ένοχο μυστικό του ΠΑΣΟΚ- όπως το ρατσιστικό, ακροδεξιό παρακράτος δεν αποτελεί απόφυση στο σώμα της μνημονιακής δημοκρατίας, αλλά την κρυφή αλήθεια της.

Στην κρίσιμη συγκυρία που διανύουμε, δοκιμάζεται η πολιτική ωριμότητα και ευθύνη κάθε οργανωμένης δύναμης. Το ερώτημα που τίθεται δεν είναι αν οι μετανάστες είχαν ή όχι δικαίωμα να κάνουν κατάληψη σε χώρο Νομικής. Ασφαλώς το είχαν. Το πανεπιστημιακό άσυλο κατοχυρώθηκε στη συνείδηση του λαού από τον αγώνα των ΕΠΟΝιτών εναντίον των Γερμανών και των Άγγλων, των φοιτητών και των εργατών της αντιδικτατορικής γενιάς εναντίον των τανκς του Παπαδόπουλου. Και είναι γελοία η προσπάθεια των πολιτικών και δημοσιογραφικών εκπροσώπων του συστήματος να ευνουχίσει αυτή την κληρονομιά των νεολαιίστικων και λαϊκών εξεγέρσεων σε απλή… «ελευθερία διδασκαλίας»! Το πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο μπορεί να θεωρηθεί πολιτικά σκόπιμη η άσκηση αυτού του δικαιώματος στο συγκεκριμένο χώρο, τη συγκεκριμένη στιγμή, με το συγκεκριμένο τρόπο.

Επί του προκειμένου, τα ερωτήματα τίθενται αβίαστα: Είναι αποδεκτό ένα φόρουμ αλληλεγγύης και κάποιες ομάδες του αντιεξουσιαστικού χώρου να πατρονάρουν τους μετανάστες σε μια τόσο σοβαρή πολιτική ρήξη, που είναι βέβαιο ότι θα θέσει ζήτημα πανεπιστημιακού ασύλου στην ημερήσια διάταξη; Εάν θέλει κανείς να θέσει το μεταναστευτικό με τέτοιους όρους, δεν είναι λογικό να εξασφαλίσει τη μέγιστη συσπείρωση δυνάμεων, στο επίπεδο των ταξικών συνδικάτων, ομοσπονδιών, εργατικών κέντρων, μετώπων και κινήσεων στο εργατικό κίνημα; Δεν είναι στοιχειώδες καθήκον του να ενημερώσει έγκαιρα και να συνεργαστεί με τους φορείς του φοιτητικού κινήματος και των εργαζομένων στα πανεπιστήμια; Πως μπορούν κάποιες αυτόκλητες «πρωτοπορίες» να κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα, υπολογίζοντας ότι την κρίσιμη στιγμή θα σπεύσουν να τους υπερασπιστούν πολιτικοί και κοινωνικοί φορείς που δεν ρωτήθηκαν καν για τα καθέκαστα;

Είναι φως φανάρι ότι η κυβέρνηση προσπαθεί συνειδητά να μετατοπίσει την προσοχή της κοινής γνώμης από το μνημόνιο και τα αντιλαϊκά μέτρα στο μεταναστευτικό και την «ανομία» (μεταξύ άλλων, και γιατί έχει καταθορυβηθεί από το πολύμορφο κύμα λαϊκής ανυπακοής- διόδια, εισιτήρια κλπ- που παίρνει απειλητικές διαστάσεις, με τη συμμετοχή της ριζοσπαστικής Αριστεράς και του ΠΑΜΕ). Αυτό εξυπηρετεί και η κατά τα λοιπά γελοία υπόθεση του φράχτη του Έβρου. Θα ήταν λάθος της ριζοσπαστικής Αριστεράς να τρέχει πίσω από το κόκκαλο που της πετάνε, παίζοντας το ρόλο της στο σενάριο «η άκρα Αριστερά των Εξαρχείων εναντίον της άκρας Δεξιάς του Αγίου Παντελεήμονα». Ένα σενάριο που αφήνει στην κυβέρνηση και στα ΜΑΤ το ρόλο του συνετού, δημοκρατικού «Κέντρου», που προστατεύει την πλειονότητα των πολιτών από τους «εξτρεμιστές κάθε είδους» και της δίνει τη δυνατότητα να κερδοσκοπεί δαιμονοποιώντας τους μετανάστες, την ίδια στιγμή που μετατρέπει σε μετανάστες μέσα στην ίδια τους τη χώρα (από την πλευρά των εργασιακών συνθηκών και δικαιωμάτων) την πλειονότητα των Ελλήνων εργαζομένων.

Όμως η Αριστερά έχει μέλλον όχι σαν «η παράταξη των μειονοτήτων», αλλά ως η συνείδηση, η οργάνωση, ο αγώνας και η απελευθερωτική προοπτική της εργαζόμενης πλειονότητας, των μισθωτών εργαζομένων, Ελλήνων και ξένων, στο σύνολό τους. Ορίζοντάς της δεν είναι τα «ανθρώπινα δικαιώματα» (κάτι ουδόλως διαχωρίζει τους αριστερούς και τους αντιεξουσιαστές από τους φιλελεύθερους αστούς του Economist), αλλά τα ταξικά συμφέροντα της εργασίας, που συμπίπτουν με την απελευθέρωση της κοινωνίας στο σύνολό της. Σε κάθε περίπτωση, θα ήταν πολιτική αυτοκτονία για την Αριστερά, αν τους κρίσιμους αυτούς μήνες που κορυφώνεται η ελληνική τραγωδία του μνημονίου και της χρεωκοπίας, εγκατέλειπε τις αποφασιστικές προτεραιότητες του κοινωνικού και πολιτικού αγώνα- απεργιακοί αγώνες εναντίον του μνημονίου, «δεν πληρώνουμε», χρέος, ευρώ κλπ- και εγκλωβιζόταν σε έναν ανάπηρο «αντιφασιστικό- αντιρατσιστικό» αγώνα, στο γήπεδο που έχει επιλέξει ο ταξικός της αντίπαλος.

Σχόλια
  1. Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

    Κρίμα για τον Π. Παπακωσταντίνου που διαστεβλώνει την πραγματικότητα για να την φέρει στα μέτρα των πολιτικών του σχεδιών και των επιθυμιών του! Γράφει: Η μαχητική κινητοποίηση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η παρουσία στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στη Νομική και η κατηγορηματική τοποθέτηση της Αλέκας Παπαρήγα, που κατέστησε αποκλειστικά υπεύθυνη την κυβέρνηση για την επαπειλούμενη αιματοχυσία, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των πραγμάτων.

    Είναι φανερό στον καθένα ότι επαπειλούμενη αιματοχυσία αποφεύχθηκε από τους ίδιους τους μετανάστες και όχι από την Αριστερά του Π. Π., οι οποίοι είχαν δηλώσει ότι δεν θα ασκήσουν καμία αντίσταση αν επέμβουν οι δυνάμεις καταστολής. Μας δουλεύει ψιλό γαζί όταν από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ βλέπει μαχητική κινητοποίηση, ενώ από τον ΣΥΡΙΖΑ μόνο παρουσία στελεχών και από το ΚΚΕ την τοποθέτηση της Αλέκας. Τον Μανδρέκα φαίνεται δεν τον είδε που είχε ταυτιστεί πλήρως με το ΛΑΟΣ και την Ντόρα στην μάχη ενάντια στους υποκινητές της κατάληψης που εξαπάτησαν και παρέσυραν στον όλεθρο τους αφελείς μετανάστες. Μάλλον ο συντάκτης έχει πολιτική μυωπία και δεν βλέπει παρά τίποτα πέρα από την μύτη του…

    Το χειρότερο όμως για τον Π.Π. Είναι ότι συντάσσεται και αυτός με την θεωρία της υποκίνησης που προέβαλε η κυβέρνηση γιατί τρέμει μπροστά στην προοπτική της αυτοδύναμης συγκρότησης των μεταναστών ως κοινωνική δύναμη, που θα παρεμβαίνει στην πολιτική συγκυρία. Σε αυτή την θέση η κυβέρνηση βρήκε υποστήριξη απ’ όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, αλλά και από την Αριστέρα που θέλει να εκφράσει ο Π.Π. Γράφει λοιπόν αναπαράγοντας τους προβληματισμούς και τις αγωνίες του κυρίαρχου μπλοκ του αστισμού: Επί του προκειμένου, τα ερωτήματα τίθενται αβίαστα: Είναι αποδεκτό ένα φόρουμ αλληλεγγύης και κάποιες ομάδες του αντιεξουσιαστικού χώρου να πατρονάρουν τους μετανάστες σε μια τόσο σοβαρή πολιτική ρήξη, που είναι βέβαιο ότι θα θέσει ζήτημα πανεπιστημιακού ασύλου στην ημερήσια διάταξη; Τι διαφέρουν αυτά από τις απόψεις και τις ανησυχίες της κ. Τρέμη, του κ. Πρετεντέρη και της παρέας τους;

    Κρίμα!….

  2. Ο/Η τα είπε και η Αλέκα! λέει:

    1. Το άσυλο δεν κινδύνεψε απ’ αυτή την ιστορία. Τώρα θα βγει το ΠΑΣΟΚ και θα το υπερασπίζεται απέναντι σε αυτούς που θέλουν την κατάργησή του. Ας α ψήσει αυτές τις κουκουεδιές στην άκρη!

    2. Δεν κάνει πολιτική ανάλυση αλλά ρίχνει κλάμα ο Π.Π με αυτά που γράφει για «μέγιστη συσπείρωση δυνάμεων» βγάζοντας το παράπονό του γιατί τους άφησαν στην απέξω και δεν τους έβαλαν στο κόλπο αυτοί που πήραν την πρωτοβουλία για την κατάληψη της Νομικής. Σε αυτό δεν του φταίνε οι άλλοι αλλά οι σύντροφοί του στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ που βρίσκονται σε πλήρη πολιτική σύγχυση. Από την μια το ΣΕΚ τους τραβάει σε επιβάλει την πολιτική για τους μετανάστες και από την άλλη οι πεφωτισμένοι ηγέτες όπως ο Δ. Καζάκης τρέχουν και γίνονται πρωτεργάτες στην ΣΠΙΘΑ του Θεοδωράκη…

    3. Αμολάει και εκείνη την παπάρα στο τέλος για τα «ανθρώπινα δικαιώματα» και δηλώνει ότι αυτός είναι με τα «ταξικά συμφέροντα της εργασίας» και νομίζει ότι έχει απαντήσει «επαναστατικά» στο ζήτημα! Το μόνο που έχει κάνει, είναι ότι κοιτάζεται στον καθρέπτη και επαναλαμβάνει το γνωστό και παλιό παραμύθι που είχε μάθει την εποχή που ήταν ακόμα στο ΚΚΕ, ενώ δεν έχει αντιληφθεί ότι ο κόσμος έχει αλλάξει!…

  3. Ο/Η Ονουφριος Αποστολου λέει:

    Τι προβλημα εχετε με το Θεοδωρακη;Επειδη συνεργαστηκε με τη ΝΔ τωρα δεν ακουτε τα τραγουδια του;Γραφικοι..Εκει στο 1949 να μεινετε κολλημενοι.

    • Ο/Η Μάνος Χατζηδάκις λέει:

      Άλλο τα τραγούδια του και άλλο οι πολιτικές του θέσεις! Αν το κριτήριό σου για τις πολιτικές του απόψεις είναι τα τραγούδια, μπορείς να το αλλάξεις και να κάνεις καλλιστεία. Τουλάχιστον αυτό είναι πιο χρήσιμο, γιατί είναι καλύτερα να μην «τραγουδάνε» οι πολιτικοί, αλλά να τους βλέπουμε μόνον και να μην βγάζουν άχνα. Τότε σίγουρα τα πράγματα θα είναι καλύτερα

      • Ο/Η Ονουφριος Αποστολου λέει:

        Ειρωνικά το είπα,γιατί διάφοροι κάνουν «σημαίες» τραγούδια π.χ. του Ξυλούρη.Θυμόμαστε ότι η 17Ν δολοφόνησε το Μπακογιάννη δήθεν γιατί ήθελε προσέγγιση Αριστεράς-Δεξιάς.Τώρα «πυροβολείτε» τον μέχρι πριν από κάποια χρόνια πολυαγαπημένο σας Μίκη,γιατί συνεργάστηκε με τη ΝΔ.
        Οι λαθρομετανάστες δε γνωρίζουν ότι εδώ δεν είναι ο παράδεισος που τους υπόσχονται αυτοί που τους παίρνουν λεφτά και τους μεταφέρουν;Για να πουλάνε χαρτομάντηλα σε φανάρια έρχονται;

  4. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    Είναι ένα ερώτημα το γιατι αναφέρεται η Παπαρήγα με θετικό πρόσημο:

    http://radicaldesire.blogspot.com/2011/01/blog-post_1042.html

  5. Ο/Η dimitris t λέει:

    Η κριτική στον ΠΠ θα είχε νόημα αν το βράδυ της Πέμπτης οι αλληλέγγυοι είχαν μαζέψει 2-3 χιλιάδες κόσμο στη νομική για να υπερασπίσουν άσυλο και μετανάστες. Δυστυχώς φάνηκε ότι ήταν απροετοίμαστοι σε βαθμό κακουργήματος…

  6. Ο/Η Ανωνυμος λέει:

    Το ακριβώς αντίθετο! Το σχόλιο μου είναι σε συνέχεια και συμφωνία με τον
    dimitris t και τα κείμενα των Π.Π. και Ρ.Ρ. αυτό λένε με πολιτικό τροπο « που τρεχεις….».

    Η στήριξη της κινητοποίησης είναι δεδομένη. Συζητάμε για τα απόνερα.

    • Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

      ακριβώς αυτό το «που τρέχεις…» το έλεγαν τουλάχιστον από το 72 με την τότε κατάληψη της Νομικής. Και τότε ήταν δεδομένη η στήριξη του φοιτητικού κινήματος, αλλά έσπρωχναν στη ζούλα για 300 προβοκάτορες

  7. Ο/Η Ονουφριος Αποστολου λέει:

    Ο Σ.Σ. πού είναι; (Μετά τους Π.Π. και Ρ.Ρ. λογικό δεν είναι να τον περιμένουμε και αυτόν;)

  8. Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

    Ευτυχώς που δεν σκέφτονται όλοι όπως ο Π.Π και ο Ρ.Ρ.
    Τα γεγονότα της Νομικής και η χαμένη τιμή της Αριστεράς

  9. Ο/Η γιαννης ιωαννου λέει:

    …o ΠΠ και ο ΡΡ μαλλον νοσταλγουν την εποχη που ως στελεχη του σχετικα ισχυρου ΚΚΕ ο ενας (74-89) και του πολυ μικροτερου αλλα της ιδιας λογικης ΚΚΕ (μ-λ) ο αλλος νομιζαν οτι ανηκαν στην «επαναστατικη πρωτοπορια» που μπορουσε να κατευθυνει τα επιμερους κινηματα στην «ορθη» στρατηγικη και τακτικη…ειναι σαφες οτι αναλογη «πρωτοπορια» δεν υπαρχει σημερα…ετσι ακομη και μικρες συλλογικοτητες μπορουν να αναλαβουν πολιτικες πρωτοβουλιες στις οποιες ολοι οι αλλοι οφειλουν να τοποθετηθουν…με τη ΝΟΜΙΚΗ αυτο που εντυπωσιασε ηταν τα ταχυτατα αντανακλαστικα που επεδειξε η συντηρητικη παραταξη ( Σαμαρας αλλα και η «φιλελευθερη» Μπακογιαννη ευθυγραμμιζονται στη σκληρη γραμμη ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ), ορισμενα ΜΜΕ -κυριως το ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΝΑΛΙ) και στον αντιποδα η αδυναμια της αριστερας ως συνολο να υπερασπιστει μια κατεξοχην ειρηνικη-δημοκρατκη μορφη αγωνα-ΟΠΩς ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ…Η υποχρεωση υπερασπισης της ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΕΙΝΑΣ ειναι αυτονοητη , ακομη και αν υπαρχουν δικαιολογημενες ενστασεις σε θεματα τακτικης- και ειναι αυτονοητη με τη λογικη ακομη και της τυπικης αστικης δημοκρατιας…ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙΡΟ…
    …θεωρω οτι η αριστερα οφειλει να επεξεργαστει συγκεκριμενες θεσεις για το μεταναστευτικο ( ειναι προφανες οτι η ελληνικη κοινωνια δεν αντεχει απεριοριστο αριθμο μεταναστων αλλα εκτος απο την βιαιη επιστροφη τους στις χωρες τους υπαρχουν και αλλες λυσεις και εννοω κυριως την αναληψη απο την ΕΕ του κοστους αντιμετωπισης -οικονομικου και πολιτικου, στοχος οφειλομενης διεκδικησης απο την ελληνικη κυβερνηση…) ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ…ΚΑΙ Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΜΠΡΑΚΤΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΨΗΦΩΝ ΤΟΥ 2007…
    …Αν καποιοι θεωρουν το κινημα καυα των διοδιων
    σημαντικοτερο απο τα κινηματα δικαιωματων , μαλλον πρεπει να ανησυχουμε σοβαρα για τον «σοσιαλισμο» που επαγγελονται…

  10. Ο/Η γιαννης ιωαννου λέει:

    …νομιζω ομως οτι δεν πρεπει να τρεφουμε ψευδαισθησεις για τα «δημοκρατικα αντανακλαστικα» της πλειοψηφιας του ελληνικου λαου αλλα και των λαων τΗς ευρωπης , εχει περασει πους καιρος απο τοτε που ελληνες και ευρωπαιοι δημοκρατες και αριστεροι πολεμουσαν στην ΙΣΠΑΝΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ-ΚΟΜΜΟΥΜΙΣΤΕΣ-ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ, απο τις μεγαλες στιγμες του αντιφασιστικου αγωνα , απο την εποχη που γαλλοι-γερμανοι-ιταλοι κλπ βοηθουσαν την αντιδικτατορικη αντισταση…ειναι πραγματικο γεγονος οτι ο ρατσισμος μπορει να γινει μαζικη ιδεολογια και να κανει πολυ δυσκολη τη ζωη των μεταναστων αλλα και της αλληλεγγυας αριστερας…αυτο σημαινει οτι η αριστερα πρεπει να ξανασκεφτει το πολιτικο της σχεδιο -ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΕΙ ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ( αυτα τα απλα δημοκρατικα κινηματα ) προσ οφελος ενος «ταξικου κινηματος» ( ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΜΗ ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΩΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ),,,,

  11. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    Η πιό εύκολη ανάλυση είναι :

    Ο Πέτρος και ο Ρούντι λέγαν «αυτά» το 1972 και ήταν λάθος. Τώρα λένε κάτι που μοιαζει με τότε, άρα ..έχουμε 1972 και έχουν πάλι λάθος!

    Μεταξύ των μερικών χιλιάδων αριστερών της Ελλαδας δεν υπάρχει κανένα ερώτημα. Αναρωτιέται όμως κανείς πως θα οικοδομηθεί συμμαχία με τα εκατομύρια των ελλήνων οι οποίοι είναι θυμωμένοι και συμπιεσμένοι – αλλα όχι με αριστερή αντίληψη – και μπορούν καλλιστα να εκτονθούν στον πιό έυκολο , κοντινό στόχο; Ή δεν μας αφορούν;
    Όντως ο Αλ. Αλαβάνος έκανε μια από τις πιο εύστοχες παρεμβάσεις του γιατικατάφερε να συνδυάσει και τα δύο, και να ρίξει – όσο πέρναγε από το χέρι του – τη μπάλα στο πεδίο του συστήματος.

  12. Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

    Το μεταναστευτικό είναι κρίσιμο ζήτημα για την Δύση σήμερα γιατί εξωτερικεύει το πρόβλημα στους κοινωνικούς σχηματισμούς της τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης. Μια αρκετά διαφωτιστική τοποθέτηση έκανε για αυτή την διάσταση του μεταναστευτικού ο Αλέν Μπαντιού στην διάλεξη που έδωσε στο ΜΑΧ. (Σε μια από τις πιο πολιτικές και μεστές ομιλίες που έχω ακούσει τα τελευταία χρόνια)

    Αυτό το ζήτημα δεν εσωτερικεύεται μόνον στις δυτικές κοινωνίες αλλά και στην δυτική αριστερά και την διχάζει. Και αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα για την συγκρότηση της Αριστεράς του 21ου αιώνα. Προς το παρόν Το ΜΑΑ και ο Α. Αλαβάνος έχουν τις δυνατότητες να το διαχειρίζονται αυτό το ζήτημα χωρίς να οξύνουν αυτές τις αντιθέσεις. Όμως αυτά τα όρια κάποια στιγμή θα στενέψουν, όταν αναγκαστικά θα βρεθούμε σε πιο σκληρά διλήμματα, από την ίδια την εξέλιξη των πραγμάτων, μια εξέλιξη που καθοριστικό ρόλο θα παίξει η συγκρότηση των μεταναστών στην χώρα μας σαν αυτόνομη κοινωνική δύναμη. Τότε δεν θα μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δακτυλάκι μας και να τα φορτώνουμε όλα στους υποκινητές.

    Ήδη το μεταναστευτικό αποτέλεσε σημείο αποχώρησης δυνάμεων από το ΝΑΡ. Με κείμενό τους, μια ομάδα 6 συντρόφων, ανακοινώνουν την αποχώρηση τους από το ΝΑΡ/ΑΝΤΑΡΥΑ με αφορμή τη στάση που κράτησαν οι αριστερές δυνάμεις στην απεργία πείνας των 300 μεταναστών. Το κείμενο το έχει δημοσιεύσει η ΕΟΣ, εδώ: Οι σύγχρονοι «Άθλιοι» και η αθλιότητα της Αριστεράς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s