Η πολιτική συγκρότηση του εθνικιστικού κινήματος διεμβολίζει την “πατριωτική” αριστερά

Posted: 10/02/2011 by Β.Χ. in Εθνικισμός
Ετικέτες: ,

Η ΣΠΙΘΑ του Μίκη δεν αποπλάνησε μόνο ένα από τα πιο σκληρά παλικάρια του ντούρου αντικαπιταλισμού: “Στάση Πληρωμών– Έξοδος από την Ε.Ε.” προσφέροντάς του μια θέση στην «Προσωρινή Συμβουλευτική Επιτροπή» του Κινήματος. Με την στήριξη της κάθε λογής εθνικιστών εμβολίζει την “πατριωτική αριστερά” απομυζώντας όλους τους ανυπόμονους που βιάζονται να υπερασπιστούν την πατρίδα που κινδυνεύει. Η Λ. Κανέλλη, η πιο δημοφιλής βουλευτίνα του ΚΚΕ βρίσκεται σε δύσκολη θέση γιατί αρκετοί οπαδοί της την εγκαταλείπουν και προσανατολίζονται στο νέο ελπιδοφόρο κίνημα που είναι έτοιμο να ξεπεράσει τις διακρίσεις ανάμεσα την δεξιά και την αριστερά, αλλά και το πολιτικό σύστημα της αντιπροσωπευτικής αστικής δημοκρατίας, προς όφελος του έθνους: “Να σταματήσουμε να πιστεύουμε σε κόμματα” δηλώνει ο Στέφανος Ληναίος, μέλος και αυτός της «Προσωρινής Συμβουλευτικής Επιτροπής». Κάπως έτσι ξεκίνησε στην Ιταλία και ο Ντούτσε, αλλά με λίγο πιο “αναρχικό” προφίλ.

Διαρροές προς την ΣΠΙΘΑ, υπάρχουν και από τον χώρο του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ.Ήδη πολλά στελέχη του ΔΗΚΚΙ έχουν προσχωρήσει στην ΣΠΙΘΑ και προβλέπεται σύντομα να μετακομίζει εκεί. Βέβαια η ΣΠΙΘΑ δεν έχει συνιστώσες, έχει μόνον αρχηγό και “πατριωτική” ιδεολογία. Και αυτά αρκούν για να την κάνουν πολύ πιο συνεκτική και διεισδυτική απ’ ότι φαντάζονται οι αντίπαλοί της, αλλά και οι φίλοι της. Αν η διαρροή περιορίζονταν μόνο στο ΔΗΚΚΙ, τα πράγματα θα ήταν καλά για τον ΣΥΡΙΖΑ, αφού το ΔΗΚΚΙ ανέκαθεν αποτελούσε μια εθνικιστική παραφωνία στο χώρο του. Όμως προς την ΣΠΙΘΑ προσανατολίζονται και άλλες δυνάμεις. Η Κουμουνδούρου τρίβει τα χέρια της γιατί νομίζει ότι έτσι θα λύσει το εσωκομματικό της πρόβλημα, επειδή υπολογίζει ότι θα υπάρξουν σημαντικές διαρροές από τους υποστηρικτές του Π. Λαφαζάνη. Και δεν έχει άδικο.

Σε ένα αποκαλυπτικό κείμενο με τον τίτλο “Η «ΣΠΙΘΑ» ΚΑΙ Η ΠΕΔΙΑΔΑ” που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της, καταγράφονται αυτές πολιτικές συγγένειες και αξιολογείται η συμβολή των τωρινών “φίλων” αλλά και των παλιών:

Η ανάλογη ζύμωση που είχε γίνει πριν από ορισμένα χρόνια με την περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν υπονομευμένη εξ αρχής από την εθνομηδενιστική ρητορεία των αριστερίστικων ομάδων και μεγάλου μέρους του Συνασπισμού. Η πρωτοβουλία που είχε πάρει αρχικά ο Μανόλης Γλέζος για τη συγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ οδηγήθηκε εν τέλει σε αδιέξοδο διότι δεν είχε ως αφετηρία πολιτικές θέσεις αλλά την εσφαλμένη λογική της «ενότητας της Αριστεράς». Όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει στο παρελθόν, δεν ξεκίνησε από την προβολή ορισμένων θέσεων, γύρω από τις οποίες θα έπρεπε και θα μπορούσαν να συνασπιστούν όλες οι δυνάμεις που θα το επιθυμούσαν, αλλά, αντίστροφα, γύρω από μια οργανωτικίστικη λογική «ενότητας της Αριστεράς», η οποία οδήγησε σε αδιέξοδο και ακύρωση ανθρώπων και προσπαθειών. Έτσι, μέσα από τους συμψηφισμούς και τους μέσους όρους, η προσπάθεια κατέληξε στη μεταβολή μιας πατριωτικής θέσης, όπως εκείνης του Μανόλη Γλέζου, στο εθνομηδενιστικό τελικό άθροισμα του ΣΥΡΙΖΑ! Γι’ αυτό είχαμε αρνηθεί σε φίλους μας, όπως ο Μανόλης Γλέζος ή ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, τη συμμετοχή μας σε ένα τέτοιο σχήμα. Διότι μια ενότητα και ένα κίνημα που διαμορφώνεται γύρω από θέσεις και πάνω σε θέσεις δεν κινδυνεύει ούτε από αρχηγισμούς ούτε από σφάλματα των ηγετικών ομάδων, πράγμα που συνέβη με τις απίστευτες παλινωδίες παλιών μας φίλων, όπως ο Αλέκος Αλαβάνος στον ΣΥΡΙΖΑ.

Τώρα αρχίζει να φαίνεται πόσο δημιουργικά έχει αφομοιώσει το κίνημα της ΣΠΙΘΑΣ, τις πολιτικές πρακτικές στις οποίες στηρίχτηκε η άνοδος του φασισμού στην Ευρώπη στα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Μια πρώτη γεύση αυτών των πρακτικών ζήσαμε με το κάψιμο του βιβλίου της ιστορίας της 6ης Δημοτικού. Τώρα γίνεται πρόβα με αφορμή την εκπομπή του ΣΚΑΪ για το 1821. Στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ δεν υπάρχουν αναρτημένα μόνο ένα και δύο κείμενα για αυτό το θέμα αλλά τέσσερα! Κείμενα που κάλλιστα θα μπορούσε να τα συνυπογράψει το ΛΑΟΣ και η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ…

Από ΕΟΣ

Σχόλια
  1. Ο/Η ΕΟΣ λέει:

    Νέα από τις τελευταίες εξελίξεις στην ΣΠΙΘΑ και τις αλλαγές στον ηγετικό της πυρήνα:
    Αλλαγές στον ηγετικό πυρήνα της ΣΠΙΘΑ διευρύνουν τις αποστάσεις της από την “πατριωτική” αριστερά.

  2. Ο/Η αριστερός προβοκάτορας λέει:

    Ο Γιώργος Κασιμάτης και Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος είναι από τα ιδρυτικά μέλη του ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ. Τυχαίο; Δεν νομίζω!

    Ποιές οργανώσεις/τάσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ προέβαλαν τον Δ.Καζάκη και τον καλούσαν σε συγκεντρώσεις της ως ομιλητή; Μήπως συμμετέχουν και αυτές στο ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΒΗΜΑ; Τυχαίο; Δεν νομίζω!

    Η ΚΟΕ/ΚΕΔΑ τι λένε για την ΣΠΙΘΑ; Στην εφημερίδα τους μήπως είχαν θετική θέση για αυτή την πρωτοβουλία; Τυχαίο; Δεν νομίζω!

    Και τώρα δύο κρίσιμες ερωτήσεις:
    1. Ποιοί «μετωπικοί» θεωρούν ότι το Μέτωπο Α-Α και ο Α. Αλαβάνος είναι τελειωμένη ιστορία και ότι το πραγματικό μέτωπο είναι η ΣΠΙΘΑ και κάνουν διερευνητικές κινήσεις προς τα εκεί;
    2. Ο Π. Λαφαζάνης τι λέει για όλα αυτά;

  3. Ο/Η αριστερός προβοκάτορας λέει:

    Τι διαφέρει η πατριωτική δεξιά από την πατριωτική αριστερά για το μεταναστευτικό; Στον τρόπο που θα τους διώξουμε: Οι μεν θέλουν να τους διώξουν πεθαμένους και οι δε ζωντανούς!

  4. Ο/Η αρες μαρες.. λέει:

    ΑΡΕΣ ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΤΑΜΑΡΕΣ……

  5. Ο/Η pan λέει:

    Δηλώνω κατηγορηματικά ότι δεν είμαι οπαδός του εγχειρήματος του Μ. Θεοδωράκη. Kαθόλου, μα καθόλου.
    Απλώς, μετά από αναφορές σαν και αυτού του άρθρου, ανέγνωσα την ομιλία του που θα τη βρείτε παρακάτω: Διαβάστε λοιπόν απευθείας, πριν προβείτε σε εύκολες εκτιμήσεις.

    Λέω και εγώ, εδώ και χρόνια, πως υπάρχει ανάγκη νέας αριστερής στρατηγικής, ούτε “εθνικο-πατριωτικής” ούτε “ευρω-κομμουνιστικής”. Θέλω να λέω ότι υπάρχουν οι δυνατότητες για την ανάπτυξη της αριστεράς του 21ου αιώνα, που δεν θα εγκλωβίζεται στο αναμάσημα των παλιών συνταγών. Υπάρχουν αρκετές επεξεργασίες και κείμενα, που ανιχνεύουν τους νέους δρόμους, συνδυάζοντας την ιστορική ανασκόπηση και τη σύγχρονη επιστημονική εκτίμηση. (Μόνο που δεν θα τα βρείτε στους γνωστούς αριστερούς αστέρες της εποχής). Ωστόσο, 30 χρόνια μετά την πτώση του υπαρκτού, οι ταχύτητες των επεξεργασιών και κυρίως, η εμπράγματη παραδειγματική και ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΗ υλοποίησή τους σε πραγματικό φυσικό (λαϊκό) έδαφος, βρίσκονται σε μηδενικό σημείο σε σχέση με την ταχύτητα των εξελίξεων. Και όσα τυχόν μικρά αυτομορφωτικά συμβαίνουν στη μικροκλίμακα, φαντάζουν με ομοιοπαθητικά φάρμακα, σε έναν οργανισμό που καθημερινά παίρνει αντιβιοτικά και υφίσταται χειρουργικές επεμβάσεις.

    Μέχρι να βρεθεί η «νέα στρατηγική», και μέχρι να γίνει αισθητή, το ερώτημα της αντίθεσης της παγκοσμιοποίησης με το «υπό εγκατάλειψη» έθνος-κράτος, τίθεται εκβιαστικά. Καμία δύναμη δεν μπορεί να αποφύγει την απάντησή του. Το ΚΚΕ προσπαθεί εδώ και χρόνια απεγνωσμένα να το καλύψει, πασχίζοντας (απομονωμένο) να συνδυάσει το διεθνισμό με την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων.

    Δυστυχώς, οι αντιθέσεις τίθενται σε δυσμενέστερο πλαίσιο σε σχέση με τον 20ο αιώνα. Ακροδεξιά και θρησκευτικός φονταμενταλισμός (και στη μικρολίμακα η κανιβαλλιστική παραβατικότητα) προπορεύονται αισθητά από κάθε αριστερή πρόταση. Εάν λοιπόν τον προηγούμενο αιώνα ο φασισμός αναπτύχθηκε εκ των υστέρων, ανταγωνιστικά με τον κομμουνισμό, και εγκλώβισε και εξουδετέρωσε τον κομμουνισμό με τον καταναγκασμό του αντιφασιστικού αγώνα, και το όλο στοίχησε τεράστιες ανθρώπινες απώλειες, τώρα, ο εθνικισμός, ο τοπικσμός και ο κανιβαλισμός, είναι ήδη ισχυρές τάσεις, την ώρα που η αριστερή πρόταση ψάχνει ακόμη τα σώβρακά της.
    (Ας μην τα ξανααναλύουμε τώρα, τα του «αριστερού οίκου μας» και βαλτώσουμε στην κατάθλιψη. Και ας μην τα ρίχνουμε μόνο στα 2 μεγάλα αριστερά κόμματα. Δέκα χρόνια η ΝΑΡ για παράδειγμα μιλά για αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, και οι ανένταχτοι τα γνωστά. Ποιο το αποτέλεσμα? ¨Ασε καλύτερα.)

    Δεν λέω τι θα γίνει, τι μπορεί να γίνει, τι θέλω να γίνει. Δίνω μόνο το Link, και περιμένω κάποιο πιο ψύχραιμο, πιο μελετημένο και λιγότερο ζηλόφθονο άρθρο ή σχόλιο. Για το καλό της «δικής μας» αριστεράς (και προ παντός για το καλό του ¨λαού και του τόπου» !).

    http://spitha-thessalonikis.blogspot.com/

    Δέστε και το τελευταίο για την Άμεση Δημοκρατία, και μην παραλείψετε να διαβάσετε την αναφορά στον φασισμό.

    • Ο/Η VPS λέει:

      ειλικρινά σε ευχαριστώ για τον τρόπο προσέγγισης του θέματος αυτού.
      Είναι η στιγμή που οι -ισμοί και οι αφορισμοί ν απάνε άμεσα στην άκρη. Η μάχη θέλει πολλούς και πολλές. Με διαφορετική προέλευση και πορεία.
      Οι προσπάθειες θα είναι πολλές και παράλληλς, άλλες θα συγκλίνουν. Ο διάλογος μέσα στην κοινωνία είναι το ζητούμενο…

  6. Ο/Η EOS λέει:

    Απολαύστε αυτό το video για να αντιληφθείτε ποιός είναι ο πραγματικός αρχηγός της ΣΠΙΘΑΣ, αλλά και να διασκεδάσετε με τις ιστορικές αρλούμπες και την εθνικιστική υστερία που θα την ζήλευαν το ΛΑΟΣ και η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ:

    Ποιός είναι ο πραγματικός αρχηγός της ΣΠΙΘΑΣ;

  7. Ο/Η EOS λέει:

    Απολαύστε αυτό το video για να αντιληφθείτε ποιός είναι ο πραγματικός αρχηγός της ΣΠΙΘΑΣ, αλλά και να διασκεδάσετε με τις ιστορικές αρλούμπες και την εθνικιστική υστερία που θα την ζήλευαν το ΛΑΟΣ και η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ:
    Ποιός είναι ο πραγματικός αρχηγός της ΣΠΙΘΑΣ;

  8. Ο/Η pan λέει:

    Αρνούμαι να δω το βίντεο (είδα την αρχή του)
    Αρνούμαι τον ετεροπροσδιορισμό, το κυνήγι φαντασμάτων,
    την αυτάρεσκη εκμετάλλευση του κάθε ελαττώματος,
    και την εκ των προτέρων αυτοεπιβεβαιωση οτι ολοι οι άλλοι είναι αχρηστοι,
    χωρίς να κοιτάζω ταυτόχρονα
    ΤΙ ΣΧΩ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ για να είμαι καλύτερος;
    Αρνούμαι να υποστηρίξω άκριτα και να ακολουθήσω τον οποινδήποτε
    Γνωρίζω ότι η ζωή είναι γεμάτη από αντιφατικές καταστάσεις
    και πρέπει να εξετάζω προσεκτικά τα συνθετα φαινόμενα, χωρίς φανατισμό.
    Γνωρίζω ότι όλες οι βεβαιότητες πρέπει να αμφισβητούνται
    Γνωρίζω ότι κανείς δεν είναι μόνον κριτής χωρίς να είναι κρινόμενος
    Δεν έχει τελικά τόση σημασία το συγκεκριμένο θέμα,
    ούτε ο Θεωδοράκης, ούτε ο ΕΟΣ,
    σημασία έχει ότι έτσι όπως το πάνε μερικοί, (οι παρόντες πάντα εξαιρούνται)
    θα περάσουν πράγματι 30 χρόνια από την πτώση του υπαρκτού,
    και στη αριστερά δεν θα μείνουν παρά μόνο από τη μια γραφειοκράτες
    και από την άλλη φανατικοί
    και τότε, πραγματικά δεν θα μας σωζει τίποτε άλλο παρά μια νέα θρησκεία
    Βοήθειά μας!

  9. Ο/Η pan λέει:

    Είδα το βίντεο με τις ομιλίες που κρεμάστηκε σήμερα στο link που έδωσα.

    Ο φόβος είναι δικαιολογημένος, και έρχεται αυθόρμητα,
    αλλά η ελπίδα δεν μπορεί καθόλου να αποκλειστεί.
    Που θα καταλήξει η ιστορία, ποιες δυνάμεις
    και ποιοι άνθρωποι τελικά θα επηρεάσουν αυτό το πράγμα,
    που έχει πολλές δυνατότητες απήχησης, είναι άγνωστο,
    αλλά ο χαρακτηρισμός της κατάστασης ως φασίζουσας
    φαίνεται εντελώς αστήρικτος.
    Έτσι νομίζω εκ πρώτης όψεως, χωρίς να γνωρίζω
    και να δίνω ιδιαίτερη σημασία τα συνομοσιολογικά.

    Η εύκολη καταδίκη ή η συκοφάντηση δεν είναι στάση και δεν συμφέρει.

    Η μελέτη και η τοποθέτηση της αριστεράς,
    κυρίως των 2 μεγάλων κομμάτων,
    είναι επιτακτική και επείγουσα ανάγκη.
    Ίσως είναι μια τελευταία ευκαιρία να συνέλθει η αριστερά,
    στο και πέντε,
    ενόψει των κάθε είδους νέων εξελίξεων
    που ετοιμάζονται να καταλάβουν τα αντικειμενικά κενά της.

  10. Ο/Η ΕΟΣ λέει:

    Αν θέλουμε να μην είμαστε θεατές των εξελίξεων και να παρεμβαίνουμε σε αυτές, θα πρέπει να έχουμε εκτιμήσεις για το που πάνε μερικά πράγματα. Είναι σίγουρο ότι σε περιόδους κρίσης του πολιτικού συστήματος, αναβαθμίζεται ο ρόλος των ΙΜΚ (ιδεολογικών μηχανισμών του Κράτους), οι οποίοι διαμορφώνουν τους νέους όρους συναίνεσης και κοινωνικής συνοχής. Η υπεράσπιση της πατρίδας που κινδυνεύει όπως και του έθνους που απειλείται ακριβώς σε αυτές τις συνθήκες συγκροτούν τους άξονες του αστισμού και μεθοδεύουν την επιβολή των διάδοχων καταστάσεων.

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολιτικές ανατροπές δεν γίνονται μόνον από το εργατικό κίνημα, αλλά πολλές φορές από το ίδιο το κεφάλαιο. Η αυθόρμητη αντίδραση του κόσμου χειραγωγείται από τον αστισμό όταν η αριστερά δεν έχει να παρουσιάζει μια εναλλακτική λύση.

    Λοιπόν η στάση να μην πάμε κόντρα στο ρεύμα για να μην απομονωθούμε υποτίθεται από τον λαό είναι διπλά λαθεμένη:

    1. Η Αριστερά γίνεται ουρά και ενσωματώνεται στις επιταγές του αστισμού. Σήμερα το «εθνικοπατριωτικό μέτωπο» είναι η κυρίαρχη γραμμή του κεφάλαιου γιατί υποτάσσει τις επιταγές της ταξικής πάλης στις επιταγές ενίσχυσης του κράτους και στο ξεπέρασμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Η επίθεση ενάντια στον κόσμο της εργασίας περνάει σήμερα μέσω της πολιτικής διάσωσης του Κράτους. Το «εθνικοπατριωτικό μέτωπο» υποτάσσεται ακριβώς σε αυτό το πολιτικό σχέδιο της αστικής τάξης, στο σχέδιο διατήρησης του κράτους. Το πολιτικό εργαλείο που υπαινίσσονται ότι αυτοί που θεωρούν ότι η χώρα μας είναι υπό κατάκτηση και πρώτιστο καθήκον είναι να απελευθερώσουμε την χώρα από τους ξένους, είναι η ενίσχυση και η ενδυνάμωση του κράτους. Του «έθνους – κράτους» που λέει ο Μίκης και η παρέα του.

    2. Σε συνθήκες κρίσης όπως η σημερινή, επικρατούν οι πολιτικοί σχηματισμοί που εκφράζουν καθαρά αυτές τις πολιτικές. Μια αστική πολιτική δεν μπορεί να την εκφράσουν με πειστικό και μαζικό τρόπο οι δυνάμεις της Αριστεράς, γιατί λόγω της ιστορίας που κουβαλάνε είναι αναξιόπιστες. Αυτή την νέα εναλλακτική δύναμη του αστισμού μπορεί να την εκφράσει κάποιος μηχανισμός με τα χαρακτηριστικά της ΣΠΙΘΑΣ. Και είναι φανερό ότι θα είναι ανταγωνιστικός αυτός ο μηχανισμός με την Αριστερά, είτε λέγεται ΣΥΡΙΖΑ, είτε ΜΕΤΩΠΟ, είτε ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Όσο δεν το καταλαβαίνει αυτό η αριστερά, κακό του κεφαλιού της κάνει.

  11. Ο/Η pan λέει:

    Έτσι μάλιστα. Αφού έχεις ισχυρά επιχειρήματα, γιατί προτιμάς τις δαιμονοποιήσεις και τις προσωπικές αναφορές συμμετεχόντων; Το θέμα δεν είναι προσωπικό.
    (Αν και τα πρόσωπα συχνά παίζουν καθοριστικό ρόλο)
    Τα επιχειρήματα βέβαια ποτέ δεν είναι αρκετά για το δια ταύτα,
    και πάντα υπάρχουν διάφοροι αντίλογοι (ευτυχώς).
    Να μη σταθώ στις πατριωτικές επεξεργασίες που έχουν εκφραστεί σε αυτό το site, στο αριστερό βήμα και γενικώς.
    Να θυμίσω απλά και μόνο ότι την τελευταία φορά που το ΚΚΕ διατύπωνε μια εύληπτη στρατηγική, ήταν τις αρχές του ΄80, όπου υπήρχε η Θεωρία των Σταδίων
    Η θεωρία λοιπόν των σταδίων, ξεκάθαρα αφορούσε την αστικοδημοκρατική ολοκλήρωση και τις σχετικές συμμαχίες και μόνον έτσι στέκονται και οι σημερινές αναλύσεις της αριστερής πατριωτικής εκδοχής (και καθόλου ως αριστερής καθαρότητας ΕΑΜ).
    Ποτέ δεν χωνέψαμε (οι πλην ΚΚΕ) τη λογική των σταδίων, αν και ποτέ δεν μπορούσαμε να έχουμε μια αντίστοιχα δομημένη και συγκροτημένη στρατηγική – ούτε και έχουμε κάτι άμεσα και ικανό τώρα.
    Για αυτό λοιπόν λέω πως χρειάζεται η μελέτη και η τοποθέτηση των 2 μεγάλων αριστερών κομμάτων, και κυρίως του ΚΚΕ. Στο κάτω-κάτω, ο Θεοδωράκης έχει απευθύνει συγκεκριμένα ερωτήματα σε αυτά τα δύο κόμματα (που μπορούν να εκληφθούν είτε ως προκλήσεις είτε ως προσκλήσεις).

  12. Ο/Η Γιάννης Κ. λέει:

    Αγαπητή ΕΟΣ
    Αυτά που λές εσύ για την Σπίθα τώρα, τα έλεγε η ηγετική ομάδα του ΣΥΝ για τον Αλαβάνο και το Μέτωπο Ανατροπής πριν ένα χρόνο ακριβώς. Εσύ τότε ως ΕΟΣ δεν έβρισκες τίποτα επιλήψιμο στις πατριωτικές κορώνες του Μετώπου, και τις υποστήριζες ολόψυχα. Δεν μπαίνω στην ουσία του θέματος, που σηκώνει πολύ συζήτηση. Δεν μπαίνω να αξιολογήσω τις κατηγορίες για υφέρποντα φασισμό. Ωστόσο εσύ αγαπητή ΕΟΣ δεν είσαι καθόλου αξιόπιστη στις κρίσεις σου, ή για να το πω αλλιώς: στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί…

    • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

      Φαίνεται όποιος έχει περάσει από το ΚΚΕ, δύσκολα αποβάλει αυτά που έμαθε εκεί! Έχεις γίνει μανούλα στο να παραποιείς τις απόψεις και την θέση των άλλων, χωρίς τελικά να προβάλεις την δική σου θέση. Γιατί δεν λες καθαρά την άποψη σου; Όμως στο να πετάς λάσπη είναι πρώτος και καλύτερος!

      1. Δεν είναι καθόλου ευχάριστο να απαντάει κανένας σε συκοφαντίες αντί να συζητάει με επιχειρήματα, αλλά όμως δεν θα πρέπει να μένουν ελεύθεροι οι συκοφάντες και να συνεχίζουν το έργο τους. Ποίος είχε καταγγείλει το ΔΗΚΚΙ στον ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι εθνικιστικό; Μήπως θυμάσαι; Μήπως θυμάσαι τι έλεγες εσύ για το ΔΗΚΚΙ τότε; Αν βρεις ένα κείμενο που έχει δημοσιευτεί στην ΕΟΣ που έχει στηρίζει “πατριωτικές κορώνες” ανάλογες τις εθνικιστικές υστερίες του Καραμπελιά, του Ζουράρι του Μίκη και της υπόλοιπη παρέα της ΣΠΙΘΑΣ, να το παρουσιάσεις. Αλλιώς είναι ένας κοινός συκοφάντης

      2. Αν έχεις την θέση σήμερα ότι το Μέτωπο Α-Α και ο Α. Αλαβάνος είναι το ίδιο πράγμα με την ΣΠΙΘΑ να το πεις ευθαρσώς! Άσε τις πολιτικές αλητείες να σπρώχνεις έμμεσα ως ορθή αυτή την θέση με το τι έλεγε ο ΣΥΝ και ο π… ο ξενύχτης! Λοιπόν συμφωνείς με αυτά που έλεγε η Κουμουνδούρου για τον Αλαβάνο και το Μέτωπο τότε, γιατί παλιότερα άλλα έλεγες, αν δεν με απατά η μνήμη μου! Αναξιόπιστος λοιπόν και κωλοτούμπας με αυτή την στάση σου, εσύ αποδεικνύεσαι τελικά.

      3. Εξάλλου, δεν κρύβεις τις προθέσεις σου! Μόνος δηλώνεις: Δεν μπαίνω στην ουσία του θέματος, που σηκώνει πολύ συζήτηση . Λίγη λάσπη να πετάξω και αρκεί προς το παρόν. Πες, πες κάτι θα μείνει!….

      • Ο/Η Γιάννης Κ. λέει:

        χαχαχα! Πολύ ευέξαπτη είσαι βρε ΕΟΣ μου…Αυτοκριτική όμως δεν έκανες ποτέ…Εσύ δεν είσαι που στην τρίτη πανελλαδική του Σύριζα μιλούσες για «πατριωτική αριστερά»; Κι ακόμα και τώρα χρησιμοποιείς τον όρο χωρίς να διευκρινίζεις ποτέ τι εννοείς. Άρα ποιός ψαρεύει σε θολά νερά;…Όσο για τα περι λάσπης και συκοφαντίας στα επιστρέφω. Εγώ ποτέ δεν σε έκρινα για το τι έκανες πριν 30 χρόνια, αλλά γι αυτά που λές και κάνεις τώρα…Όσο για τις δικές μου θέσεις: Είμαι κατά της φιλολογίας περί εθνικής συσπείρωσης, άρα και γενικώς είμαι κατά τις ιδέας της «Σπίθας». Όμως αυτό απο το να τους χαρακτηρίσω φασίστες ή να λασπολογώ συνεχώς εναντίον τους όπως κάνεις εσύ στο blog σου, έχει μια διαφορά. Επίσης είμαι κατά της σπέκουλας της Κουμουνδούρου εναντίον του Αλαβάνου, αλλά δεν μπορώ να μην δώ και μια συγγένεια της στρατηγικής Αλαβάνου για προσέγγιση με πατριωτικές δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, με κάποιες λογικές ΔΙΚΚΗ κλπ. Δεν θεωρώ όμως αυτήν την στρατηγική εκ προοιμίου λάθος. Ας μην ξεχνάμε οτι το ΕΑΜ μεγαλούργησε σε βάση πατριωτική. Σίγουρα δεν είναι ίδιες οι συνθήκες αλλά δεν μπορούμε να παραβλέπουμε και την ιμπεριαλιστική πλευρά της κρίσης. Αντίθετα ενώ εσύ ΕΟΣ μου διαφωνείς όπως λές με τον «πατριωτισμό» δεν έκανες καμμιά κριτική στο Μέτωπο, στο οποίο συμμετείχες ψυχή τε και σώματι, πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Δεν λέω οτι το Μέτωπο και η Σπίθα είναι το ίδιο. Σε καμμιά περίπτωση. Όμως σε κάποια ζητήματα υπάρχουν κάποιες επικαλύψεις. Κι αυτά τα ζητήματα δεν είναι κατ’ ανάγκη όλα απορριπτέα ως τέτοια. Περισσότερο χρειάζονται σκέψη και συζήτηση παρά αφορισμοί. Αλλωστε όλα κρίνονται απο την απήχηση που έχουν στον κόσμο, χωρίς όμως αυτό να είναι και το μοναδικό κριτήριο. Δεν διαφωνώ οτι σε αυτή την φάση μια εθνικοπατριωτική έμφαση μπορεί να στρέψει στον φασισμό. Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά οτι αυτό κάνει η «Σπίθα» όπως το βάζεις εσύ. Αν όμως αυτό σημαίνει πως η αριστερά πρέπει να εγκαταλείψει την ιμπεριαλιστική πλευρά της κρίσης και την ιμπεριαλιστική φύση της ΕΕ, σε αυτό διαφωνώ. Αν εσύ ΕΟΣ αυτό πρεσβεύεις, τότε δεν διαφέρεις σε τίποτα απο την Κουμουνδούρου.

  13. Ο/Η ΕΟΣ λέει:

    Μάλλον έχεις οιδιπόδειο σύμπλεγμα με την Κουμουνδούρου και δεν μπορείς να απεξαρτηθεί η σκέψη σου απ’ εκεί, λες και είναι το κέντρο της πολιτικής σκέψης! Παρ’ όλο ότι κατηγορείς τους άλλους ότι κάνουν το μεγάλο πολιτικό έγκλημα να ταυτιστούν με την Κουμουνδούρου, τελικά όπως και να το πας το πράγμα, εσύ είσαι αυτός που αναπαράγει τις πολιτικές θέσεις: Αν βγάλουμε τις φιοριτούρες και τις σάλτες από τα λεγόμενά σου και πάμε στο …ψητό, δηλαδή την θέση του για την ΣΠΙΘΑ και τον εθνικισμό που προωθεί, τελικά λες ακριβώς τα ίδια πράγματα με την Κουμουνδούρου! Ακριβώς τα ίδια πράγματα έλεγε και κάποιος βασικός εκπρόσωπος της Κουμουνδούρου πριν λίγες μέρες:

    Περισσότερο χρειάζονται σκέψη και συζήτηση παρά αφορισμοί. Αλλωστε όλα κρίνονται απο την απήχηση που έχουν στον κόσμο, χωρίς όμως αυτό να είναι και το μοναδικό κριτήριο. Δεν διαφωνώ οτι σε αυτή την φάση μια εθνικοπατριωτική έμφαση μπορεί να στρέψει στον φασισμό. Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά οτι αυτό κάνει η “Σπίθα” όπως το βάζεις εσύ.

    Υ.Γ. Βεβαίως υπάρχει και ο «ιμπεριαλισμός», μόνο που ξεχνάς ότι και η δική μας χώρα είναι κάπου στην μέση της ιμπεριαλιστικής αλυσίδας. Και στην περιοχή των Βαλκανίων ασκεί ιμπεριαλιστική πολιτική. (Αυτά νομίζω λέει περίπου και η Κουμουνδούρου, και δεν έχω κανένα πρόβλημα αν σε κάποια ζητήματα έχει σωστές θέσεις να ταυτιστώ μαζί της!….)

    • Ο/Η Raindog λέει:

      Ακριβώς περί αυτού πρόκειται σύντροφε της ΕΟΣ. Περί της ιμπεριαλιστικής αλυσίδας βεβαίως (και ουχί της μικροαστικής θεωρίας της εξάρτησης που μηρυκάζει ακόμα μεγάλο μέρος της αριστεράς).

      Η θέση βέβαια της αστικής τάξης της κάθε χώρας (έθνους-κράτους) σε αυτή την ιμπεριαλιστική αλυσίδα δεν είναι καθόλου δεδομένη ούτε ακίνητη. Παίζεται καθημερινά σε όλα τα επίπεδα: οικονομικό, ιδεολογικό, πολιτικό, διεθνών θεσμών, κ.ο.κ. (σε τελική τελική τελική ανάλυση στο οικονομικό) και εκφράζει, εντέλει, το επίπεδο της ταξικής πάλης σε κάθε εθνικό κοινωνικό σχηματισμό.

      Και σε αυτή τη χρονική στιγμή οι διεθνοποιημένες μερίδες της αστικής τάξης της χώρας μας (στην οποία διαμένουμε, εργαζόμαστε, φορολογούμαστε, καταπιεζόμαστε κ.ο.κ. και εμείς οι υπόλοιποι) που είχαν -για όλο το διάστημα τουλάχιστον από το ’89 μέχρι σήμερα- την ηγεμονία στο μπλοκ της εξουσίας, έχουν υποστεί, στο διεθνές πεδίο, δεινότατη ήττα σε όλα τα επίπεδα.

      Τι ιμπεριαλιστική δύναμη στα Βαλκάνια και κουραφέξαλα… Εδώ ήρθαν και σου αγόρασαν τον ΟΤΕ οι γερμανοί κεφαλαιοκράτες μπιρ παρά, οι κινέζοι επίσης το λιμάνι κ.ο.κ. για ποια ιμπεριαλιστική δύναμη μιλάμε. Εκτός αν μιλάς για την ισχυρή Ελλάδα του Σημίτη και του Καραμανλή: αυτή πράγματι υπήρξε και έχει κεφαλαιοποιηθεί στις οφφσόρ εταιρείες κ.λπ. Σε μας άφησαν τα αποκαΐδια και τα τσιμέντα. Κυριολεκτικά. Και γι’ αυτά τα τσιμέντα, τις ασφάλτους, τις βενζίνες και τις λαμαρίνες θα πληρώνουμε για χρόνια ακόμα…

      Και οι ήττες αυτές, για να επανέλθω στα προηγούμενα, εκφράζονται πάντα α) διεθνοπολιτικώς και β) μέσα στον κάθε εθνικό κοινωνικό σχηματισμό:

      Στο μεν διεθνές πεδίο με υποβάθμισή της ηττημένης αστικής τάξης στην ιμπεριαλιστική αλυσίδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα «εθνικά» θέματα όπως Αιγαίο, υφαλοκρηπίδα κ.ο.κ., στο δε εθνικό πεδίο με προσπάθεια να περάσουν τα βάρη αυτής της υποβάθμισης (και της συνακόλουθης προσπάθειας ανασυγκρότησης) στις υποτελείς κοινωνικές τάξεις αλλά -και αυτό έχει κάποια σημασία για τις κοινωνικές συμμαχίες- και σε μερίδες τάξεων που μέχρι πρότινος αποτελούσαν τον κορμό του μπλοκ της εξουσίας.

      Το αποτέλεσμα αυτής της επίθεσης θα κριθεί στο πεδίο της μάχης. Και το πεδίο της μάχης τίθεται πιο έντονα, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, στο εθνικό επίπεδο του εθνικού σχηματισμού (ή των εθνικών σχηματισμών) που θα αποδειχθεί τελικά de facto ο πιο αδύναμος κρίκος (ή οι πιο αδύναμοι κρίκοι) αυτής της ιμπεριαλιστικής αλυσίδας.

      Και επειδή το πεδίο της μάχης, λοιπόν, τίθεται στο εθνικό επίπεδο (δεν είμαστε τόσο χαχόλοι να πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να γίνει ένα θαύμα, όπως πάνω κάτω λέει η ηγεσία του ΣΥΝ, στο γραφειοκρατικό κατασκεύασμα που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση) πρέπει η αριστερά, ως τμήμα της εργατικής τάξης και των υπόλοιπων υποτελών τάξεων, να δώσει τη μάχη σε εθνικό επίπεδο να οργανώσει την αντίσταση και την ανατροπή. Πώς θα το κάνει αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο.

      Και εδώ τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύονται λιγάκι. Τι είναι εθνικό και τι ταξικό; Ξεχωρίζονται άραγε και πώς; Μπορούμε να είμαστε ολοκάθαροι και πούροι διεθνιστές για να μην μολυνθούμε από τον ιό του εθνικισμού, ή μήπως αυτό μας οδηγήσει στο στόμα του άλλου λύκου, του κοσμοπολιτισμού αυτού που ηττήθηκε και που γυρεύει τώρα να πληρώσουμε εμείς τα σπασμένα του πάρτυ των τελευταίων δεκαετιών, όπως αναλύσαμε πιο πάνω;

      Και τελικά είναι δύο οι λύκοι ή ένας με δύο πρόσωπα, όπως η Σκύλλα είχε έξι κεφάλια που δάγκωναν όμως το ίδιο; Μήπως το αλύχτισμα του Άδωνι για τους μετανάστες έρχεται σε πλήρη συμφωνία (με τη μουσική έννοια του όρου) με τη σιωπή και τον ανέξοδο «αντιρατσισμό» του Καμίνη, τα ντυρκεμικά φληναφήματα περί «ανομίας» των διαφόρων παπαγαλακίων και τις θεωρίες της ψωροκώσταινας που τσαλαβουτά τόσα χρόνια και μέρος της αριστεράς;

      Τι θέλω να πω: η αριστερά θα πρέπει να μετασχηματίσει τον αγώνα ενάντια στην «εθνική υπόθεση» της μεταφοράς των χρεών στα συνήθη υποζύγια σε μια «εθνική» υπόθεση απαλλαγής από το βάρος της παρουσίας της αστικής τάξης στη χώρα μας . Είναι υποχρεωμένη να το κάνει, γιατί αλλιώς θα λειτουργήσει σε βάρος της υπόθεσης που υπηρετεί.

      Και σε αυτή την «εθνική» υπόθεση χωράνε αυτοί που πράγματι αντιμάχονται την αστική τάξη: η εργατική τάξη πρώτα και κύρια (με τους μετανάστες ως αναπόσπαστο τμήμα της, στον εθνικό κοινωνικό σχηματισμό που σήμερα λέγεται Ελλάδα), τα τμήματα της νέας μικροαστικής τάξης που συνθλίφθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά και σήμερα, τα τμήματα της παλιάς μικροαστικής τάξης που μέχρι τώρα υποστήριζαν την πολιτική που μας έφερε σε αυτή τη θέση και που σήμερα χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους (και που εύκολα, όπως μας έχει δείξει η ιστορία, γίνονται έρμαια του εθνικισμού και του ρατσισμού).

      Νίκες δεν υπάρχουν όταν αποχωρείς από το γήπεδο. Νίκες μπορούν να υπάρξουν όταν κάνεις το γήπεδο αυτό καυτή έδρα σου και με όλες τις δυνάμεις σου προσπαθήσεις να γυρίσεις το παιχνίδι. Τα υπόλοιπα είναι αναχωρητισμός.

      Εν κατακλείδι και για να παραφράσω και το nickname ενός από τους σχολιαστές του μπλογκ σου: Αλτουσέρ, Πουλαντζάς, Μπαλιμπάρ ναι, Μηλιός πλέον (μετά τα τέλη της δεκαετίας του ’80) όχι.

      • Ο/Η Γιάννης Κ. λέει:

        συμφωνώ σε όλα με τον σ. Raindog

      • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

        Να την κάνουμε την κουβέντα αν σήμερα για την αστική τάξη είναιδεινότατη ήττα σε όλα τα επίπεδα όπως ισχυρίζεσαι, ή είναι διαφορετικά τα πράγματα και πάει να βγει από πάνω! Μην ξεχνάς ότι ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, την εποχή που το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα…

        Να δούμε επίσης αν μπορεί να γίνει αυτό που λες θα πρέπει να μετασχηματίσει τον αγώνα ενάντια στην «εθνική υπόθεση» της μεταφοράς των χρεών στα συνήθη υποζύγια σε μια «εθνική» υπόθεση απαλλαγής από το βάρος της παρουσίας της αστικής τάξης στη χώρα μας .

        Όμως εδώ συζητάμε για την ΣΠΙΘΑ και τι καπνό φουμάρει. Αν λοιπόν όλα αυτά που γράφεις καταλήγουν στο Ήξης αφίξης ουκ εν πολέμω θνήξης. τότε βράσε όρυζα, και βράσε και Αλτουσέρ, Πουλαντζά, Μπαλιμπάρ και όποιον άλλο θέλεις! Εξάλλου οι πεθαμένοι με τους πεθαμένους και οι ζωντανοί με τους ζωντανούς. Και μια και δεν γουστάρεις τον Μηλίο, υπάρχουν και άλλοι που είναι ακόμα ζωντανοί, όπως ο Μπαντιού που πριν λίγες μέρες ήταν στην Αθήνα.

        • Ο/Η Raindog λέει:

          Ούτε ήξεις ούτε αφήξεις.

          Για την Σπίθα: νομίζω ότι έχεις δίκιο και άδικο μαζί.

          Δίκιο» γιατί είσαι αρκετά διορατικός και μπορείς να δεις τα πράγματι επικίνδυνα στοιχεία που εμπεριέχει εν τη γενέσει της η Σπίθα.

          α) Έναν «αρχηγό»-σύμβολο, που μπορεί να απευθύνεται σε ένα μεγάλο μέρος του αριστερού και του ευρύτερου λαϊκού κόσμου, με μέγιστη προσφορά στον ελληνικό και διεθνή πολιτισμό ιδίως στις δεκαετίες 1950-70· έναν «αρχηγό» με τεράστιες ευθύνες για τη σημερινή πολιτική και οικονομική κατάσταση, για τη στάση την οποία πήρε για ένα σωρό θέματα από το 1974 έως σήμερα: τι να πρωτοθυμηθούμε· έναν «αρχηγό» παροπλισμένο στην ουσία, λόγω ηλικίας, εύκολη λεία για βιτρίνα σε ένα εγχείρημα που, πράγματι, μπάζει από παντού.

          β) Μέλη της Συμβουλευτικής ή άλλα προβεβλημένα στελέχη που όχι μόνο ουδεμία σχέση έχουν με την αριστερά και τις απαντήσεις που πρέπει να δώσει στις σύγχρονες συνθήκες (που, διάολε, δεν μοιάζουν και πολύ, όσον αφορά τις ταξικές σχέσεις, με τις δεκαετίες του ’40, του ’50, ακόμα και του ’60) αλλά, κάποιοι από αυτούς, όπως ο Αλευρομάγειρος, ο Παπαθεμελής, ο Ζουράρης κ.λπ., αποτελούν εγγύηση ότι αυτό το συνονθύλευμα έχει κοντά, αλλά και βρώμικα, ποδάρια.

          Άδικο γιατί είσαι υπερβολικός τόσο στις εκτιμήσεις σου όσο και στις αντιδράσεις σου.

          α) Γιατί δεν θεωρώ ότι όσοι απλοί άνθρωποι έχουν πλησιάσει τη Σπίθα (να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σφόδρα για την υποτιθέμενη κατ’ εσέ μεγάλη επιρροή της σε ευρύτερο κόσμο, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα) σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους τσουβαλιάζουμε, ιδίως σε αυτή την εποχή της γενικότερης ιδεολογικής σύγχυσης ακόμα και στο χώρο της υπαρκτής αριστεράς. Και εκτός από το να τους τσουβαλιάζουμε δεν πρέπει a priori να τους χαρίζουμε βορά στον Παπαθεμελή, τον Ζουράρη, τον κάθε κιαρατά αποτυχημένο πολιτικό ή περσόνα των μίντια που θέλει να βγει ξανά στην επιφάνεια μέσα από μια «πατριωτική σούπα», όπου όλοι οι καλοί χωράνε αλλά στο τέλος θα επιβιώσουν οι φελλοί και οι πατριδοκάπηλοι.

          β) Γιατί ετεροπροσδιορίζεσαι -και μαζί με εσένα αρκετός κόσμος ακόμα- και έβαλες (βάλαμε) σε δεύτερη μοίρα τον αυτοπροσδιορισμό της αριστεράς σε αυτή την εποχή, σε αυτή τη χώρα, σε όλα τα επίπεδα: πολιτικό, ταξικό, ιδεολογικό, οργανωτικό.

          Και σε ρωτάω: είναι τυχαίο ότι σε αυτό εδώ το τόπικ, όπως και σε τόσα άλλα στο δικό σου μπλογκ γίνεται συζήτηση για την παραφουσκωμένη Σπίθα και δεν γίνεται συζήτηση π.χ. για το σημαντικό κείμενο της ΠΑΣΑ ή για την οργανωτική συγκρότηση του Μετώπου ή για το μετέωρο (Αριστερό) Βήμα των οπλαρχηγών της αριστεράς, ή για τις απίστευτες κωλοτούμπες του Τσίπρα, που άδειασε φιλικές συνιστώσες του στη Νομική, που παραμένει σε μια Βουλή που δεν έχει καμία αρμοδιότητα πλέον, που αναμεταδίδει ως ομιλούσα κεφαλή, σαν τους Kraftwerk ένα πράγμα, όσα έλεγε ο Αλαβάνος πριν από 1 χρόνο, επιβεβαιώνοντας τη ρήση του Μαρξ ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Κι αυτός, όπως και οι υπόλοιποι που του απέμειναν στο μαγαζί που στην ταμπέλα γράφει ΣΥΡΙΖΑ και που στην ουσία είναι ο μισός και λιγότερος πλέον ΣΥΝ συν κάτι ΠΑΣΟΚοι (όχι και καλύτεροι από αυτούς που βλέπουμε στη Σπίθα) παραμένει στο απυρόβλητο σχεδόν, επειδή ασχολούμαστε, υπερβολικά κατά τη γνώμη μου, με τη Σπίθα.

          Για να μην μιλήσω για το δέον γενέσθαι σε σχέση με τον συντονισμό των εργατικών αγώνων, την πορεία προς την απεργία της 23ης Φλεβάρη, την ίδια την απεργία και τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, την απάντηση που θα πρέπει να οργανώσει το κίνημα δεν πληρώνω κ.ο.κ. ζητήματα πολύ πιο σημαντικά από τη Σπίθα στη δεδομένη στιγμή.

          Ας μη βλέπουμε μόνο την κατσίκα του αντιπαθητικού μας γείτονα σ. της ΕΟΣ. Ας βλέπουμε κυρίως το δικό μας χωράφι που έχει αρκετή δουλειά απ’ ό,τι φαίνεται. Και περίφραξη, αν χρειαστεί, για τον αντιπαθητικό μας γείτονα (και όχι για την κατσίκα).Η κατσίκα (η δική μας, η δική τους) πάντως δεν μας φταίει σε τίποτα αν εμείς υπήρξαμε αμελείς, υπερβολικοί, εύπιστοι, απροετοίμαστοι κ.ο.κ. (Κάποιοι από αυτούς του χαρακτηρισμούς σ. της ΕΟΣ χαρακτηρίζουν εμένα και όχι εσένα.)

          Το θέμα είναι, λοιπόν, ΕΜΕΙΣ τι κάνουμε… Ποιοι είμαστε εμείς; Αυτό είναι ένα από τα θέματα για συζήτηση.

          ΥΓ. Όση ώρα γράφω αυτό το σημείωμα έχω στα χέρια μου τον Δρόμο. Όταν τον αγόρασα το μεσημέρι, το μάτι μου έπεσε αμέσως σε μια συνέντευξη του Κούνδουρου στις μέσα σελίδες. Άνοιξα και της έριξα μια ματιά. Έκτοτε δεν έχω διαβάσει τίποτε άλλο.

          Άρχισα να παρακολουθώ την πορεία του εν λόγω ατόμου (ο οποίος, πράγματι, στα νιάτα του υπήρξε αγωνιστής της αριστεράς με πολλές θυσίες και αγώνες) μετά από την ατυχή στιγμή της παρουσίας μου (κατά το ήμισυ) σε μια προβολή της ελεεινής ταινίας του «1922».

          Θεωρώ τουλάχιστον ολίσθημα όχι τη δημοσίευση μιας συνέντευξης (αυτό θα ήταν αντιδημοκρατικό) αλλά το γεγονός ότι στο κείμενό της δεν διαφαίνονται, ούτε κριτικάρονται από πουθενά, οι ευθύνες ενός ανθρώπου που στα τελευταία χρόνια είχε κάνει συχνότατα εθνικιστικά και ρατσιστικά σχόλια στα διάφορα κανάλια που περιφερόταν είτε ως παραθυράκιας-τηλεμαϊντανός των δελτίων των 8 είτε ως πελάτης των μεσημεριανάδικων. Και αυτά μπορεί κανένας να τα βρει πολύ εύκολα στο διαδίκτυο. Και για τα οποία δεν έχει μπει καν στον κόπο να κάνει στοιχειώδη αυτοκριτική (αν υποθέσουμε ότι ήταν «λάθη»).

          Θα συμφωνήσεις μαζί μου, υποθέτω, ότι, εντέλει, το θέμα είναι η δημοκρατία (και η αντιπροσωπευτική και η άμεση) και η διαφάνεια που δυστυχώς απουσιάζουν από την αριστερά σε όλες της τις εκφάνσεις. Και εδώ ακριβώς είναι το μεγάλο ζήτημα με το οποίο θα έπρεπε να ασχολούμαστε, τουλάχιστον στο μπλογκ της ΠΑΣΑ: Πώς η αριστερά θα αυτοπροσδιοριστεί, πώς δεν θα έχει ανάγκη από δεκανίκια του ηρωικού παρελθόντος και του μηδενικού παρόντος, ούτε από Μητρόπουλους και Μαριάδες, ούτε από Ζουράρηδες, Αλευρομάγειρους και Μαρκεζίνηδες) πώς θα οργανωθεί εκ θεμελίων και από τα κάτω με δημοκρατία και διαφάνεια, με σαφή ταξικό προσανατολισμό και πολιτικό πρόγραμμα ανάλογο, πως θα δράσει για την επιτυχία αυτού του προγράμματος.

          Αυτά και τέλος.

          • Ο/Η pan λέει:

            Καλά αυτά με την οργάνωση του αγώνα,
            Σωστή η επισήμανση πως δεν χαρίζουμε τον κόσμο
            που ακολουθεί άλλες προσπάθειες,
            άριστο το ερώτημα «τί κάνουμε εμείς»
            και ακόμη καλύτερο το «ποιοι είμαστε εμείς».
            Αλλά ο φίλος που θέτει το ερώτημα,
            αντί να συναισθανθεί τι ρωτάει,
            προτιμά και πάλι τον ετεροπροσδιορισμό,
            του φταίει ας πούμε ο ΣΥΝ,
            σίγουρα του φταίει το ίδιο ή και περισσότερο
            και το ΚΚΕ και πάει λέγοντας.
            Αν πρόκειται να εξαιρέσουμε τους δυο αυτούς χώρους,
            η οργάνωση που θα κάνουν οι υπόλοιποι φερέλπιδες αριστεροί,
            ίσως αρχίσει να έχει αποτελέσματα την επόμενη γενιά.
            Εν τω μεταξύ, διάφοροι υπέργηροι θα χρησιμοποιούν κοινές αλήθειες
            και τα δικά μας τα αλληλομαχαιρώματα,
            για να χαρακτηρίζουν το αριστερά κόμματα συμβιβασμένα.
            Κι αφού όλα τα κόμματα είναι τα ίδια
            χρειαζόμαστε «άφθαρτους»
            Τι λέμε τώρα ρε παιδιά ;
            Αν θέλετε κάποια αποτελέσματα σε αυτή τη συγκυρία,
            σταματήσετε ορισμένοι τις αυτοκαταστροφικές πρακτικές,
            σταματήστε να σας φταίει ο ΣΥΝ και το ΚΚΕ,
            Αναζητείστε ένα ελάχιστο κοινό παρονομαστή
            και με τους δυο, ή έστω με τον έναν απ τους δυο
            έχοντας συναίσθηση «ποιοι είστε».
            Ας είναι και λειψός ο παρονομαστής, όπως το σύνθημα
            «καμιά θυσία για την πλουτοκρατία»,
            ή ακόμη και το «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα»
            που τα βρήκα πρόχειρα.
            Εκτός αν έχετε καταφέρει να ενωθείτε όλοι οι άλλοι,
            και να κάνετε ένα τρίτο και καλύτερο
            Τότε το ξανασυζητάμε.

            Στο κάτω-κάτω, τι περιμένετε ρε παιδιά από τα κόμματα της αριστεράς,
            αν ο λαός δεν ξεκουνηθεί αντί να περιμένει «αγανακτισμένος»
            στο σπίτι του τη λύση από τον κάθε επίδοξο εκφραστή της αποχής του ;
            Και γιατί να είναι τέλεια τα αριστερά κόμματα;
            Είναι εξωγήινα όντα ;
            Και τι θα οργανώσετε τρομάρα σας,
            δεν βλέπετε ότι τις ίδιες παθογένειες που κουβαλά ΚΚΕ και ΣΥΝ,
            τις κουβαλάμε όλοι, με μικρές επί μέρους παραλλαγές;

            Αλλιώς περιμένετε να τα οργανώσετε καλά,
            και τα λέμε σε καμιά δεκαριά χρόνια.

            Αυτά και πολλά είπα

  14. Ο/Η pan λέει:

    Μετά τη χθεσινή προκλητική συνέντευξη της τρόϊκας :
    «ΟΡΓΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ»
    Μήπως θα ηγηθεί τώρα το ΠΑΣΟΚ του εθνικού αγώνα?
    Και το MEGA ?, και η KAΘΗΜΕΡΙΝΗ ?
    Καλώς τα τα παιδιά.

    ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ
    ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ

    • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

      Μάλλον, αναζητώντας το «κοινό πλαίσιο», το έκανες τόσο ελαστικό που να επιτρέπει να κάνεις διαδήλωση μαζί με την ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ που και αυτή είναι κατά της ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ, όπως δηλώνει: Ο δικός μας Εθνικισμός δεν πιστεύει στην κυριαρχία του πλούτου και σε καμμία κατ’ ευφημισμόν «ελεύθερη» οικονομία.

      Εμείς οι αριστεροί, δεν είμαστε ενάντια στον ΠΛΟΥΤΟ και στους ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ γενικά, γιατί υπερασπιζόμαστε τους ΦΤΩΧΟΥΣ. Τους φτωχούς τους υπερασπίζονται πολλοί, όπως η εκκλησία με τις φιλανθρωπίες, αγαθοεργίες και άλλα χριστιανικά παρόμοια. Και καλά τα λέει σε αυτά τα ζητήματα, αλλά δυστυχώς είναι μόνο λόγια…

      Επίσης, οι αριστεροί δεν είμαστε της λογικής ότι το κοινωνικό πρόβλημα θα λυθεί αν πάρουμε τα ΠΛΟΥΤΗ από τους πλούσιους και τα μοιράσουμε στους φτωχούς. Η Αριστερά δεν είναι «Ρουμπέν των Δασών». Έχουν βεβαίως και αυτοί την αξία τους, και τους την αναγνωρίζουμε, όπως εξάλλου η εκκλησία χρήσιμη είναι αν κάνει αγαθοεργίες, αλλά η αριστερά σε άλλα πράγματα στοχεύει. Λοιπόν το σύνθημα ενάντια στην ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ, μόνον σύγχυση δημιουργεί, τόσο ως προς το ποίος είναι ο πραγματικός εχθρός, αλλά και ως το τι πραγματικά θέλουμε απ’ αυτόν τον πόλεμο.

  15. Ο/Η pan λέει:

    Συμφωνώ και με σένα και με τον επόμενο αριστερό φίλο και σύντροφο
    που θα βρει κουσούρια στον προηγούμενο.
    Αλλά μέχρι φίλοι μου να συμφωνήσουμε στις διατυπώσεις,
    αυτομαστιγωνόμαστε, καθόμαστε και μαλώνουμε και διυλίζουμε τον κώνωπα
    Δεν είμαστε τέλειοι, ούτε μπορούμε να αγιάσουμε, να αποβάλλομε φιλοδοξίες, παραγοντισμού,ς σεχταρισμούς, μωροφιλοδοξίες, και πολλά άλλα.

    Είμαστε αριστεροί, πραγματικοί άνθρωποι, εργαζόμενοι και άνεργοι,
    και όχι προφήτες.
    Όλα τα χρόνια που η χώρα καταστρέφονταν,
    δεν κυβερνήσαμε εμείς αυτή τη χώρα
    δεν κλέψαμε, δεν λαδώσαμε, δεν ρουφιανέψαμε,
    αλλά θυσιάσαμε προσωπικό συμφέρον, με προσωπικό κόστος.
    Φτάνει πια το αυτομαστίγωμα, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να υπάρχουμε
    Αλλιώς…
    http://www.zappinternet.com/video/lapYgaLhaQ/Bob-Dylan-One-More-Cup-Of-Coffee-Live

  16. Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

    Αν θέλεις κάτι πλατύ, ενωτικό που να συσπειρώνει την μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού και να διαχωρίζεται από τις πολιτικές του αστισμού, άσε τις διφορούμενες και πολυσήμαντες εκφράσεις που δεν λένε τίποτα: ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ

    Μπορείς να το διατυπώσεις αυτό το πλαίσιο ως εξής:

    1. Να φύγει η Κυβέρνηση Παπανδρέου
    2. Η νέα Κυβέρνηση θα με νομοθετική ρύθμιση τον 1ο μήνα της διακυβέρνησης θα πάρει πίσω όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που πήρε η Κυβέρνηση Παπανδρέου από την ημέρα που έκανε Κυβέρνηση.
    3. Θα πάρει πίσω την υπογραφή της από το Μνημόνιο και θα ξεκινήσει νέες διαπραγματεύσεις για το χρέος.

    Όποια κυβέρνηση τα κάνει αυτά, ακόμα και της ΝΔ να είναι είναι μια μεγάλη νίκη του λαϊκού κινήματος. Τόσο απλά είναι τα πράγματα για τους εργαζόμενους.

    Τι θα κάνει στις διαπραγματεύσεις και με πια γραμμή θα πάει; Αν έχουν εκπληρωθεί τα σημεία (1) και (2) τότε θα είναι τόσο διαφορετική η κατάσταση που θα είναι σαν να έχει γυρίζει ο κόσμος ανάποδα. Και το ερώτημα για την διαπραγμάτευση θα μπαίνει με όρους που δεν μπορούμε σήμερα να τους φανταστούμε!….

  17. Ο/Η kseeath λέει:

    Είναι όλοι οι έλληνες αντιρατσιστές;
    Σε ένα μεγάλο τμήμα της αριστεράς που δεν μένει ασυγκίνητο μπροστά στην εκμετάλλευση των μεταναστών και την άνοδο του ρατσισμού, προκαλεί εντύπωση και αμηχανία η έκταση που έχει πάρει ο ρατσισμός στους έλληνες εργαζόμενους. Συνήθως αποδίδεται στην συστηματικά οργανωμένη εκστρατεία ρατσιστικού μίσους των ΜΜΕ που πιπιλίζει καθημερινά τα μυαλά των ανθρώπων διαμορφώνοντας στάσεις και συμπεριφορές. Τα πράγματα όμως είναι περισσότερο σύνθετα.
    Η ελληνική κοινωνία ήταν πάντα ρατσιστική, όταν είχε την ευκαιρία να το εκδηλώσει. Όταν οι μισοί έλληνες φίλαθλοι φωνάζουν τους άλλους «βούλγαροι» και οι άλλοι ανταπαντούν «τούρκοι» νομίζοντας ότι έτσι τους βρίζουν, το κάνουν γιατί θεωρούν πως η ιδιότητα του «έλληνα» είναι κάτι ανώτερο εκ της φύσεως. Αυτή την νοοτροπία την καταλάβαινε πολύ καλά κάθε «γύφτος, εβραίος, τούρκος, βούλγαρος», ή οποία άλλη μειονότητα είχε την ατυχία να γεννηθεί στα όρια του «καθαρού» ελληνικού κράτους. Δεν είναι εδώ η θέση για να κάνουμε ιστορία, αλλά είναι σημαντικό να τα θυμόμαστε αυτά για να μιλήσουμε για το σήμερα και τους μετανάστες. ανάγνωση του υπολοίπου »

  18. Ο/Η giorgos λέει:

    Αγαπητη ΕΟΣ
    Ως πότε νομιζεις ότι θάχεις την άνεση της ουδετερότητας σου.
    Τις ωραιες σου αναζητησεις με τον Αλτουσερ, τον Πουλαντζά, η τον Γιάννη Κ.?
    Εμάς αγαπητή ΕΟΣ, ο κωλος μας εχει πάρει φωτιά….
    και δεν μας φταίει ο Θεοδωράκης ….

    • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

      Δυστυχώς για αυτό το πρόβλημα: ο κωλος μας εχει πάρει φωτιά…., το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να σας δώσουμε το τηλέφωνο της πυροσβεστικής, είναι το 199.

      Και για τον Θεοδωράκη θα συμφωνήσουμε! Ούτε εμείς τον κατηγορούμε ότι φταίει σε κάτι. Απλώς, στα γεράματά τους κατάντησε αχυράνθρωπος σε διάφορους άλλους επιτήδειους που τον έβαλαν μπροστά και τον εκμεταλλεύονται για να στήσουν ένα αντιδραστικό πολιτικό μηχανισμό όπως η ΣΠΙΘΑ, ο οποίος εκμεταλλευόμενος τις ευαισθησίες του λαού και τις αδυναμίες τις αριστεράς οικοδομεί ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο των πιο αντιδραστικών δυνάμεων του αστισμού.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s