Το κίνημα της 25ης Μάη και οι επερχόμενες εκλογές

Posted: 09/11/2011 by Β.Χ. in Αριστερά
Ετικέτες: , ,

Οι κομματικοί μηχανισμοί της Αριστεράς – κοινοβουλευτικοί και εξωκοινοβουλευτικοί – αναθάρρησαν μετά τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις. Οι εκλογές είναι το βασικό πεδίο της πολιτικής τους δράσης. Γιαυτό, μετά τις φουρτούνες που ξεσήκωσε το κίνημα των πλατειών και οι κοινωνικές αναταράξεις της προηγούμενης περιόδου, νοιώθουν τώρα ότι πλέουν σε πελάγη που τα γνωρίζουν καλά. Από την στιγμή που εμφανίστηκε στον ορίζοντα το λιμάνι των εκλογών, άρχισαν να παίζουν τα βιολιά της εκλογικής μάχης. Άλλα, ενταγμένα στις ορχήστρες του παραγοντισμού, που αποτελεί την συνεκτική ύλη των μηχανισμών της αριστεράς, αποβλέπουν στον προσεταιρισμό του πολιτικού προσωπικού του καταρρέοντος κυβερνητικού κόμματος. Άλλα πάλι ενδεδυμένα με δήθεν κινηματικούς μανδύες, αποβλέπουν στον προσεταιρισμό της λαϊκής αγανάκτησης…

Το κίνημα της 25ης Μάη πέτυχε έναν από τους πιο βασικούς του στόχους, ανέτρεψε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Όμως, όπως και το ποδήλατο, για να σταθεί όρθιο θα πρέπει να προχωρήσει. Τώρα είναι η ώρα για το επόμενο βήμα. Ποίο θα είναι όμως αυτό; Θα παραμείνει μόνο στην λογική συγκρότησης αυτόνομων θεσμών λαϊκής συμμετοχής ή θα παρέμβει στην μάχη των εκλογών; Η λαϊκή δυσαρέσκεια θα εκφραστεί και πάλι μέσω της αποχής ή θα χειραγωγηθεί και από τους χρεοκοπημένους κομματικούς μηχανισμούς της Δεξιάς και της Αριστεράς;

Στην σημερινή συγκυρία προβάλει η ανάγκη όχι μόνον αμυντικά να περιφρουρήσει την αυτονομία του απέναντι στις πολλαπλές επιθέσεις που δέχεται , αλλά κυρίως να βγει μπροστά και να καταγράψει την λαϊκή αγανάκτηση και εντός του κράτους (το οποίο αποτελεί μια ιδιαίτερη μορφή συμπύκνωση της ταξικής πάλης) κόντρα στις διαχειριστικές πολιτικές – δεξιές και αριστερές – που προβάλλουν τα σκουριασμένα στηρίγματα του πολιτικού συστήματος. Προς αυτή την κατεύθυνση, μήπως θα πρέπει να γίνει ένα βήμα παραπέρα με την κάθοδο στις εκλογές μιας λίστας των υπερασπιστών της “άμεσης δημοκρατίας” που θα συγκροτηθεί από λαϊκές συνελεύσεις και άλλες αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες;

Διατυπώνοντας αυτές αυτές τις απόψεις μας, δεν προσπαθούμε να κάνουμε κάποια συγκεκριμένη πολιτική πρόταση, αλλά να ανοίξουμε την συζήτηση για ένα ζήτημα που κατά την γνώμη μας απασχολεί αρκετό κόσμο. Προσπαθούμε κυρίως να εκφράσουμε τις αγωνίες ενός κόσμου που έχει το δίλημμα ότι δεν θέλει να πάει χαμένη η ψήφος σου στις ερχόμενες εκλογές, άλλα ταυτόχρονα δεν θέλει με την ψήφο του να στηρίξει πολιτικά αφερέγγυους και αντιδημοκρατικούς μηχανισμούς, που άλλα υπόσχονται, άλλα κάνουν και κατά βάθος άλλα σχεδιάζουν…

Από:http://enosy.blogspot.com

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η Όχι άλλα αφεντικά, ούτε δεξιά, ούτε αριστερά! λέει:

    Μακάρι να υπάρξει ένα ψηφοδέλτιο της «άμεσης δημοκρατίας» στις εκλογές. Όχι γιατί θα δώσει λύσεις στο πρόβλημα της χρεωκοπίας του πολιτικού συστήματος και της οικονομικής κρίσης, αλλά για να καταγράψει πολιτικά έναν νέο χώρο, που δεν εντάσσεται στα καλούπια των παραδοσιακών κομματικών μηχανισμών της αριστεράς και της δεξιάς.

    Η Αριστερά, όπως υπάρχει σήμερα και εκφράζεται από τις διαφορετικές της εκδοχές δεν μπορεί να δώσει λύση, ούτε ακόμα και αν ενωθεί; Ποιός εμπιστεύεται την Παπαρήγα ή τον Τσίπρα στην Εξουσία;

    Αυτοί δεν μπορούν να διαχειριστούν ούτε τις δικές τους κρατικοδίαιτες επιχειρήσεις και κάνουν απολύσεις εργαζομένων. Αν κάνουν κυβέρνηση θα αλλάξουν προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο;

  2. Ο/Η Left G700 λέει:

    Φίλοι του Δώσε πάσα,

    Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν ο/η αρθρογράφος στην αρχή να επικρίνει τους κομματικούς μ η χ α ν ι σ μ ο ύ ς της κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή ς Αριστεράς και στο τέλος να υποστηρίζει:

    «Προς αυτή την κατεύθυνση, μήπως θα πρέπει να γίνει ένα βήμα παραπέρα με την κάθοδο στις ε κ λ ο γ έ ς μιας λίστας των υπερασπιστών της “άμεσης δημοκρατίας” που θα συγκροτηθεί από λαϊκές συνελεύσεις και άλλες αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες;».

    Ακόμα δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορείς να κάνεις έναν κύκλο γύρω από τον εαυτό σου και ταυτόχρονα να είσαι έξω από αυτόν; (Δεν μπορείς, δηλαδή, να υποστηρίξεις λίστα στις ε κ λ ο γ έ ς, χ ω ρ ί ς κάποιους μ η χ α ν ι σ μ ο ύ ς;)

    Με τέτοιες δομικές αντιφάσεις, προκοπή δεν γίνεται. Κυνηγάτε την ουρά σας και έχετε την ακράδαντη πεποίθηση ότι βαδίζετε ακάθεκτοι εναντίον των εχθρών μας! Κρίμα…

    Τα λέμε

    • Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

      Ή έχεις παρεξηγήσει την έννοια του «μηχανισμού», ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις για να μαζέψεις ψηφαλάκια για το τσιπρέικο!

      Άσε λοιπόν τα σάπια, και πες καθαρά την άποψή σου για τις εκλογές; Τι κόμμα υποστηρίζεις; Το κείμενο τοποθετείται καθαρά σε αυτό το ζήτημα, λεει:
      1) Δεν μας κάνουν τα υπάρχοντα κόμματα της Αριστεράς
      2) Εκφράζει την άποψη το το νέο που έφερε το κίνημα των πλατειών, θα πρέπει να καταγραφεί και στην πολιτική σκηνή με την κάθοδο στις εκλογές των δυνάμεων εκείνων που πιστεύουν την «άμεση δημοκρατία».

  3. Ο/Η Γιάννης Χ. λέει:

    Αυτό το blog, το dosepasa, είναι μάρτυρας μιας πολύ σοβαρής προσπάθειας ανατροπής των δεδομένων εντός της «καθ’ ημάς Αριστεράς», σε ότι αφορά την εσωτερική δημοκρατία των υφιστάμενων μηχανισμών της. Το πείραμα ΠΑΣΑ έκανε τότε κάποιο θόρυβο, βοήθησε να αναθαρρύσουν κάποιες κρυφές ελπίδες και ηττήθηκε από την συντονισμένη προσπάθεια (ή μη προσπάθεια) όλων σχεδών των μηχανισμών στην Αριστεράς εντός του ΣΥΡΙΖΑ.

    Έμεινε όμως το αποτέλεσμα της αμεσοδημοκρατικά επεξεργασμένης δουλειάς στο https://dosepasaorganotika.pbworks.com/w/page/18116817/FrontPage σαν μάρτυρας της δυναμικής και της προοπτικής που θα μπορούσαν να πάρουν τα πολιτικά πράγματα, όχι μόνο για ότι ισχύει μέσα στην Αριστερά. Και αυτή η δυναμική και προοπτική συναντιέται με την αντίστοιχη δυναμική των κινημάτων των πλατειών, θέλουμε δεν θέλουμε, στο έτοιμα για ουσιαστική και άμεση δημοκρατία. ΠΑΝΤΟΥ.

    Αντί λοιπόν να επισύρουμε τον κίνδυνο (ή τις αντιφάσεις στο μυαλό εκείνων που τις θεωρούν αντιφάσεις) στο να πάμε στις εκλογές χωρίς μηχανισμούς, ας αναλογιστούμε καλλίτερα πως θα πάμε στις εκλογές με μιά Αριστερά που, τουλάχιστον,θα δείχνει ότι καταλαβαίνει ότι πρέπει να αλλάξει και η ίδια σταματώντας να κάνει κύκλους γύρω από τις ίδιες πρακτικές και τα αδιέξοδα που επιβάλλουν οι ξεπερασμένες αντιλήψεις περί δημοκρατίας των κάθε λογής πρωτοπορειών που αναπαράγονται μέσα από κακέπτυπα μοντέλα των κομάτων «νέου τύπου».

    Το μεγαλύτερο στοίχημα της Αριστεράς σήμερα είναι να συναντηθεί με τα κινήματα των πλατειών και στην επερχόμενη εκλογική μάχη, αφού πείσει ότι κάτι κατάλαβε από αυτά, και με ξεκάθαρη την θέση ότι δεν θέλει να τα εκμεταλλευτεί ή να τα καπελώσει.

  4. Ο/Η redpunk67 λέει:

    Αποσπάσματα από το βιβλίο Σκέψεις για την άμεση δημοκρατία του Γιώργου Λιερού (Εκδόσεις των Συναδέλφων, 2011):

    «Η άμεση δημοκρατία δεν είναι μόνο ένας τρόπος οργάνωσης αλλά πολύ περισσότερο ένας πολιτικός και κοινωνικός πολιτισμός, μια ολόκληρη αντίληψη για τον κοινωνικό άνθρωπο. Στην άμεση δημοκρατία η κοινότητα (ή η πολιτεία) αποφασίζει η ίδια για τον εαυτό της μέσα από διαδικασίες στις οποίες ο καθένας που είναι μέλος της παρουσιάζεται ενώπιον των υπολοίπων μελών, των ομότιμων ανθρώπων, ως πρόσωπο. Εάν στην αμεσοδημοκρατική συνέλευση της γειτονιάς, του σχολείου, του εργασιακού χώρου και οπουδήποτε αλλού αντιπροσωπεύονται τα κόμματα, τα γραφειοκρατικά συνδικάτα, οι μη κυβερνητικές οργανώσεις, αν όλοι αυτοί πάρουν το πάνω χέρι στη διαδικασία, τότε η συνέλευση τείνει να μετατραπεί σε κακέκτυπο κοινοβουλίου και η άμεση δημοκρατία αναιρείται. Βέβαια το κάθε πρόσωπο διαμορφώνει τις απόψεις του, μετέχοντας σε πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες και επίσης σε κομματικές, μορφωτικές, καλλιτεχνικές και άλλου είδους συλλογικότητες. Στην αμεσοδημοκρατική συνέλευση όμως συμμετέχει, καταθέτει και διαμορφώνει απόψεις, διαλέγεται με τους άλλους ως πρόσωπο.
    Από αυτή την άποψη το αμεσοδημοκρατικό «πολιτικό» σώμα διαφέρει από ένα κοινοβούλιο, το οποίο οι πολίτες εκλέγουν κάθε τέσσερα χρόνια για να τους αντιπροσωπεύει. Διαφέρει από ένα φόρουμ, μια «αγορά», στην οποία κόμματα, συνδικάτα, ΜΚΟ συγκρούονται για να πουλήσουν την πραμάτεια τους, για να κερδίσουν σε επιρροή, σε απήχηση, σε δημοσιότητα, σε χορηγίες (ή απλώς σε ψήφους). Στην άμεση δημοκρατία οι πολίτες δεν είναι ούτε εκλεκτορικό σώμα, ούτε ακόμη χειρότερα καταναλωτές υπηρεσιών των «εταιρειών» (κόμματα, ΜΚΟ, ΜΜΕ, εταιρείες συμβούλων, λόμπι: ομάδες πίεσης για την προώθηση συγκεκριμένων συμφερόντων) που αναλαμβάνουν τη διαχείριση των κρατικών λειτουργιών ή εμπορεύονται δημόσια αγαθά. Στην άμεση δημοκρατία το σώμα των πολιτών αποτελεί μια διαρκή συνέλευση, στην οποία λαμβάνονται οι αποφάσεις για όλα τα φλέγοντα ζητήματα της κοινωνίας με την ατομική, προσωπική συμμετοχή του καθενός. Στην άμεση δημοκρατία η συνέλευση –αντίθετα απ’ αυτό που συμβαίνει στο κοινοβούλιο ή στη μάζα των ψηφοφόρων– είναι ένα σώμα όχι μόνο πολιτικό αλλά κοινωνικοπολιτικό. […] Η άμεση δημοκρατία θέτει στο κέντρο τον άνθρωπο ως πρόσωπο, ως μοναδικό άτομο, ατομική κοινοτική ύπαρξη. Βασίζεται στον πρόσωπο με πρόσωπο διάλογο. Δεν πρόκειται καθόλου για ένα αμιγώς πολιτικό αίτημα· συνάδει με την κατάργηση της μισθωτής εργασίας, την αυτοδιαχείριση, τη δραστική μείωση του εργάσιμου χρόνου, με την ανατροπή της καταναλωτικής κοινωνίας, δηλαδή μιας κοινωνίας που βασίζεται στην επιταχυνόμενη οικονομική μεγέθυνση, που έχει την οικονομία ως απόλυτη προτεραιότητα.»

    Τα συμπεράσματα δικά σας.

    • Ο/Η ... λέει:

      Το κείμενο του Γιώργου Λιερού έχει περισσότερο θεωρητικό ενδιαφέρον και όχι πολιτικό με την έννοια ότι εκφράζει κάποιες συνολικές απόψεις που προφανώς δεν είναι ούτε κτήμα, ούτε αναγκαστικά αποδεκτές από όλους όσους αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως κοινωνούς και συμμετέχοντες στο κίνημα της 25ης Μάη.

      Προφανώς το κίνημα της 25ης Μάη όπως και τα κινήματα των «πλατειών» και των «αγανακτισμένων» όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε όλο τον κόσμο έχουν ένα προσανατολισμό προς την «άμεση» ή «πραγματική» δημοκρατία, τονίζοντας το στοιχείο της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στην διαχείριση των κοινών, την κριτική στάση απέναντι στην εξουσιοδότηση των πολιτικών μέσω της αντιπροσωπευτικής/κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, την συλλογή λήψη αποφάσεων από τους ίδιους τους πολίτες και όχι από τους αντιπροσώπους τους

      Το ζήτημα της παρέμβασης στις εκλογές δεν είναι ζήτημα αρχής – όπως υπονοείς – αλλά είναι ένα πολιτικό θέμα για το οποίο αρμόδιες είναι να αποφασίσουν οι λαϊκές συνελεύσεις και τα άλλα όργανα που συγκροτούν αυτά τα κινήματα, μέσα από τις θεσπισμένες από τα ίδια διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Η παρέμβαση στις εκλογές δεν έρχεται σε καμία σύγκρουση με τις αρχές της «άμεσης» ή «πραγματικής» δημοκρατίας, όπως τουλάχιστον αυτές οι αρχές εκφράζονται μέσα από τις πολιτικές πρακτικές που συγκροτούν αυτά τα κινήματα.

      Εξάλλου, μια σειρά αποφάσεων που καταγράφουν συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους για την πολιτική συγκυρία, προϋποθέτουν την παρέμβαση σε κρατικούς θεσμούς για να πραγματωθούν. Παρέμβαση δεν σημαίνει αποδοχή των κανόνων και των αρχών που διέπουν αυτούς τους θεσμούς, ούτε ότι το σύνολο της πολιτικής δράσης εξαντλείται μόνον σε αυτές τις μορφές πολιτικής πάλης.

    • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

      Το γεγονός και μόνον ότι ο Γιώργος Λιερός είναι επανειλημμένα υποψήφιος σε εκλογικά κατεβάσματα ή έχει στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες δεν σου λέει τίποτα;

      Για τους πραγματικούς επαναστάτες η «πράξη προηγείται της θεωρίας», και στην συγκεκριμένη περίπτωση καλό είναι να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας όχι μόνον από τα «λόγια» του συγγραφέα, αλλά και από την «πράξη» του, που κατά την γνώμη μας δεν βρίσκεται σε αναντιστοιχία με αυτά!….

      • Ο/Η redpunk67 λέει:

        Φίλε ΕΟΣ, ή τα λόγια του συγγραφέα βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τις πράξεις του ή δεν βρίσκονται! Αποφάσισε. Γιατί έτσι όπως το έγραψες με μπέρδεψες.
        Βέβαια, καταλαβαίνω, όταν όλη μέρα γράφεις βιτριολικά σχόλια σε δεκάδες μπλογκ (και με διάφορες ταυτότητες) και αυτοαναγορεύεσαι σε κριτή των πάντων, φυσικό είναι να μπερδεύεσαι.

        Κοίτα λοιπόν, πρώτα απ’ όλα, να είναι σε αντιστοιχία τα δικά σου λόγια με τις δικές σου πράξεις και μετά κρίνε τους υπόλοιπους.

        Εκτός κι αν το Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής (στο οποίο συμμετέχεις) θεωρείται πρότυπο αμεσοδημοκρατικής οργάνωσης… :-)

        • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

          Όταν σου τελειώνουν τα επιχειρήματα, το γυρνάς σε προσωπική επίθεση!

          Δεν φαίνεσαι για χαζός, πάψε λοιπόν να κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις τι γράφω: Στο επαναλαμβάνω λοιπόν, για να τελειώνουμε:

          Πιο σημαντικό είναι τι κάνει ο κάνει ο κάθε άνθρωπος παρά το τι λέει. Λοιπόν ο Γ. Λιερός απ’ ότι θα γνωρίζεις έχει κατέβει σε εκλογές ως υποψήφιος και έχει στηρίξει εκλογικά σχήματα. Επίσης αυτά που λέει και γράφει δεν είναι αντίθετα με αυτά που κάνει.

          Τώρα εσύ αν πήρες ένα τσιτάτο από κάποιο γραπτό του για να το χρησιμοποιήσεις ως το φοβερό επιχείρημα ότι η «άμεση δημοκρατία» αποκλείει από ζήτημα αρχής την παρέμβαση σε εκλογές, είσαι απλώς ψιλοαπανεωνάκος….

          • Ο/Η redpunk67 λέει:

            ΕΟΣ, απατεωνιά είναι να προσπαθείς να χωρέσεις μια ολόκληρη θεώρηση και ένα ολόκληρο κίνημα στον στενό κορσέ της εκλογικής διαδικασίας, που είναι θεσμός του αντιπροσωπευτικού συστήματος δημοκρατίας, και να προσπαθείς να κεφαλαιοποιήσεις για ίδιον όφελος τους αγώνες ενός λαού.
            Όταν μάλιστα αυτή η προσπάθεια δεν γίνεται από κάποιο κόμμα (κάτι που θα ήταν απαράδεκτο μεν, αλλά εξηγήσιμο), αλλά από ανθρώπους που θέλουν να μετατρέψουν το «κίνημα της άμεσης δημοκρατίας» (συγγνώμη για την ορολογία) σε κόμμα, τότε είναι δύο φορές πιο απαράδεκτο.
            Το ότι πολλοί άνθρωποι που ενστερνίζονται την άμεση δημοκρατία (κι εγώ ανάμεσά τους) συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες (και το κάνουν για χίλιους δυο λόγους, που δεν είναι της στιγμής να τους αναλύσουμε) δεν σημαίνει ότι μπορεί να δημιουργηθεί «κόμμα της άμεσης δημοκρατίας» και να συμμετέχει στις εκλογές. Ας, κάνει ό,τι θέλει ο καθένας, αλλά ας μην έχουμε (ούτε να δημιουργούμε) αυταπάτες.

            • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

              Ακριβώς την θέση που υποστηρίζεις, έχουν όλοι οι κομματικοί μηχανισμοί της αριστεράς, που θέλουν να χειραγωγήσουν αυτό το κίνημα!

              Τυχαίο; Δεν νομίζω….

              • Ο/Η Γιάννης Κ. λέει:

                ναί! ενώ εσύ ΕΟΣ που υποστηρίζεις το Ευρώ και την ΕΕ του Γιούνκερ και της Μέρκελ, είσαι συνεπής αμεσοδημοκράτης!! (και ανήκεις και στον χώρο του Σύριζα, καλώντας για αμεσοδημοκρατικό κόμμα! Ό,τι θέλεις!)

  5. Ο/Η Left G700 λέει:

    Φίλε Δεν μασάμε!,

    Δεν έχουμε τον παραμικρό δισταγμό να δεχθούμε ότι όντως δεν μασάς, όπως λες. Όμως, παράλληλα, είμαστε υποχρεωμένοι να σου πούμε ότι καταπίνεις αμάσητα!

    Τι καταπίνεις αμάσητα; Τα συμπεράσματα στα οποία σε οδηγεί η επιπολαιότητα στην ανάγνωση των γραμμών που γράφουμε, η αδυναμία σου να διαβάσεις between them, καθώς και μια αφόρητη προκατάληψη.

    Δεν ψηφίζουμε ένα κόμμα, για να σου πούμε τι ψηφίζουμε. Αλλά και ένα κόμμα να ψηφίζαμε, πάλι δεν θα σου λέγαμε τίποτε. Το μπλογκ δεν είναι προσδεδεμένο σε κανένα κόμμα. Δεν είναι προσδεδεμένο σε ένα κόμμα, κάνει κριτική σε όλα, αλλά δεν είναι κήρυκας αντικομματισμού.

    Και από ό,τι είδαμε στο άρθρο, φαίνεται ανοιχτά ότι πολλοί από όσους κακακεραυνώνουν τους μηχανισμούς των κομμάτων τής Αριστεράς, το κάνουν επειδή φιλοδοξούν να φτιάξουν τους δικούς τους μηχανισμούς και τα δικά τους κόμματα!

    Κανένα πρόβλημα από εμάς. Ίσα-ίσα! (Είπαμε: δεν είμαστε «αντικομματικοί»!). Αλλά, να τα λέμε όλα!

    Όχι παραμύθια φούρναρης!

    Τα λέμε

    ΥΓ Ευχαριστούμε πολύ που μας βαφτίζεις τσιπρόπουλα! Έχω την εντύπωση ότι έλειπε από τη συλλογή μας! ;-)

    ΥΓ2 Ο μηχανισμός είναι μηχανισμός φίλε μας. Τώρα, αν θέλεις να βαφτίσεις το κοτόπουλο ψάρι, be our guest! ;-)

    • Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

      Κατάλαβα!
      Δεν είσαστε με τον Τσίπρα, αλλά με το ευαγγέλιο:

      Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος. ΕΝ ΑΡΧΗ ἦν ὁ Λόγος καί ὁ Λόγος ἦν πρός τόν Θεόν καί Θεός ἦν ὁ Λόγος· οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρός τόν Θεόν. Πάντα δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο …

  6. Ο/Η Left G700 λέει:

    Φίλε Δεν μασάμε!,

    Ομολογώ, δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις. Κάποια διευκρίνιση είναι απαραίτητη. Εκτός κι αν το έριξες έτσι, στα κουτουρού, απλώς για να το ρίξεις.

    Τα λέμε

    • Ο/Η Δεν μασάμε! λέει:

      Βάλε στην θέση «Λόγος» την λέξη «κόμμα της εργατικής τάξης» και τότε είναι έτοιμο το «ευαγγέλιο» σου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s