Κανένας μόνος του απέναντι στην κρίση – Δίκτυο Αλληλεγγύης σε όλα τα σχολεία

Posted: 09/12/2011 by Β.Χ. in παιδεία, Αποφάσεις Συνελεύσεων, Κινητοποιήσεις
Ετικέτες: , , , ,

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κανένας μόνος του απέναντι στην κρίση – Δίκτυο Αλληλεγγύης σε όλα τα σχολεία

Στα σχολεία της περιοχής μας, η συνολική εικόνα, η καθημερινή ζωή, οι όροι διαβίωσης και η επίδοση των μαθητών αποτελούν αντανάκλαση της ραγδαίας φτωχοποίησης που προκαλούν στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα οι αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ. Η κατάσταση αυτή, που όπως διαπιστώνουμε καθημερινά διαρκώς επιδεινώνεται καθώς η φτώχεια και η ανέχεια απλώνεται γύρω μας, απαιτεί την ένταση των λαϊκών και κοινωνικών αγώνων για την αντατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Απαιτεί ακόμα, τη συγκρότηση ενός δικτύου λαϊκής αλληλεγγύης, αντίστασης και αυτοοργάνωσης, στο οποίο τα σχολεία μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο.

Ήδη σε σχολεία του Συλλόγου μας, εκφράζονται με αυθόρμητο τρόπο καθημερινά, από συναδέλφους και Συλλόγους Γονέων, πρωτοβουλίες και πράξεις αλληλοβοήθειας ή στήριξης μαθητών και οικογενειών. Αυτό το αυθόρμητο ρεύμα κοινωνικής αλληλοβοήθειας που ενεργοποιήθηκε ως τώρα αντανακλαστικά και στηρίχθηκε και από το Σύλλογό μας και από Συλλόγους Διδασκόντων, θεωρούμε ότι πρέπει να αποκτήσει μορφή, δομή και κοινωνική υπόσταση.
Σε αυτή την κατεύθυνση και υλοποιώντας την απόφαση της τελευταίας Γ.Σ. συγκροτούμε Δίκτυο Αλληλεγγύης σε κάθε σχολείο με επιτροπές αγώνα του Συλλόγου και των Συλλόγων Γονέων ή με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων.

Προτείνουμε το δίκτυο αλληλεγγύης, ανεξάρτητα από τη μορφή που θα πάρει σε κάθε σχολείο, να προχωρήσει στις εξής πρωτοβουλίες :

• Καταγραφή των μαθητών και των οικογενειών που έχουν πρόβλημα από τους εκπαιδευτικούς και το Σύλλογο Γονέων

• Καταγραφή των μαθητών που έχουν δυσκολία να καλύψουν ανάγκες ένδυσης ή υπόδησης (π.χ. αθλητικά παπούτσια, μποτάκια, μπουφάν)

• Καταγραφή των μαθητών που υπάρχει ανάγκη να ενισχυθούν π.χ. με ένα σάντουιτς σε καθημερινή βάση

• Καταγραφή οικογενειών που πρέπει να ενισχυθούν με τρόφιμα ή ρούχα ή ακόμα (σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις) και με χρήματα

• Συγκέντρωση τροφίμων και ρούχων από εκπαιδευτικούς και γονείς και διανομή τους

• Συννενόηση με το κυλικείο του σχολείου ώστε με χρηματοδότηση από τη Σχολική Επιτροπή να παρέχει π.χ. ένα σάντουιτς σε συγκεκριμένα παιδιά. Συννενόηση με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων ώστε να παρέχεται δωρεάν σισίτιο σε παιδιά που το έχουν ανάγκη.

• Δωρεάν συμμετοχή στις επισκέψεις σε μουσεία, θέατρα κλπ. συγκεκριμένων παιδιών. Επιδιώκουμε να πετύχουμε εκπτώσεις με τα πούλμαν και τους χώρους επίσκεψης στην παραπάνω λογική.

• Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες για σχολεία αλληλεγγύης μαζί με τη Β΄ ΕΛΜΕ. Ήδη δυο συνάδελφοι προθυμοποιήθηκαν εθελοντικά να συμβάλλουν στη λειτουργία Σχολείου Αλληλεγγύης στο 8ο Δημ. Σχ. Αθηνών ώστε σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων να λειτουργήσει Σχολείο Αλληλεγγύης για εκμάθηση ελληνικών σε μετανάστες γονείς (υπενθυμίζουμε τη λειτουργία με ευθύνη του Συλλόγου μας για πέντε χρόνια αντίστοιχου σχολείου στο σχολικό συγκρότημα Αχαϊας με πέντε εκπαιδευτικούς και 100 γονείς την τελευταία χρονιά). Αντίστοιχα, όσοι-ες συνάδελφοι επιθυμούν, μπορούν να ενισχύσουν εθελοντικά την προσπάθεια τοπικού φορέα στου Ζωγράφου για λειτουργία δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές.

• Ανταλλαγή, ή συλλογή παλιών παιχνιδιών και βιβλίων και διανομή τους.

• Τα παζάρια που συνήθως οργανώνονται στα σχολεία μπορούν να συμβάλλουν στη στήριξη αυτής της προσπάθειας.

• Δικτύωση και κοινή δράση με τους τοπικούς φορείς για τη συνολική κοινωνική στήριξη.
Το Δίκτυο Αλληλεγγύης δεν αποτελεί ένα ακόμα φορέα φιλανθρωπίας, αλλά μια κοινωνική προσπάθεια αλληλοβοήθειας των μελών της σχολικής κοινότητας ώστε να αντιμετωπιστεί η κρίση με όρους αλληλεγγύης, συλλογικότητας, αξιοπρέπειας, αυτοοργάνωσης και λαϊκής αντίστασης.

Είναι αυτονόητο ότι όλη η πρωτοβουλία έχει δημόσιο και ανακοινώσιμο χαρακτήρα, αλλά οι οικογένειες ή τα παιδιά που βοηθούνται πρέπει να προσεγγίζονται με πλήρη διακριτικότητα τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο ευρύτερης δημοσιότητας.

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ σε κοινή δράση και συντονισμό για τα παραπάνω ζητήματα.

Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει σαφή θέση πάνω στο καυτό ζήτημα της ραγδαίας φτωχοποίησης των μαθητών μας που πλέον παίρνει πανελλαδικά χαρακτηριστικά (βλ. πρόσφατες καταγγελίες σε Μεσολόγγι και Ηράκλειο) και την ανάγκη να συγκροτηθούν δομές αυτοοργάνωσης, αλληλεγγύης και αντίστασης σε επίπεδο σχολικών κοινοτήτων.

ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Ακούω πως στη Νέα Υόρκη
Στη γωνιά της 26ης Οδού και του Μπρόντγουαίη
Στέκει ένας άντρας κάθε βράδυ τους μήνες του χειμώνα
Και στους άστεγους που μαζεύονται βρίσκει ένα καταφύγιο για τη νύχτα
Κάνοντας εκκλήσεις στους διαβάτες.

Ο κόσμος έτσι δε θ’ αλλάξει.
Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις
Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης
Μα ωστόσο λίγοι άνθρωποι βρίσκουνε καταφύγιο για τη νύχτα
Για μια νύχτα τους φυλάγεις απ’ τον άνεμο
Το χιόνι που προορίζονταν γι’ αυτούς πέφτει στο δρόμο.

Σαν διαβάσεις τούτο ‘δω, μην κλείσεις το βιβλίο, άνθρωπε.

Λίγοι άνθρωποι βρίσκουνε καταφύγιο για τη νύχτα
Για μια νύχτα τους φυλάγεις απ’ τον άνεμο
Το χιόνι που προορίζονταν γι αυτούς πέφτει στο δρόμο
Μα ο κόσμος έτσι δε θ’ αλλάξει
Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις
Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης.

Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Καταφύγια για τη νύχτα»

E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

Από:http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=52355

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s