ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝ

Posted: 20/12/2011 by ΔΟ in Αριστερά, Ανακοινώσεις, Δημοκρατία, ΣΥΝ, ΣΥΡΙΖΑ

Αναδημοσιεύουμε την Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας για την Αριστερή Ανασύνθεση του ΣΥΝ. Θα είχε αξία η τοποθέτηση- απάντηση της σ. Ράνιας Ιωσηφίδου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Δυστυχώς είμαστε αναγκασμένοι να καταγγείλουμε στα μέλη του Κόμματος την απαράδεκτη  και ανήθικη – για την Αριστερά αλλά και για τις πάγιες θέσεις μας-  συμπεριφορά της σ. Ράνιας Ιωσηφίδου. Η σ. Ιωσηφίδου έγινε μέλος της τάσης μας στο 6ο Συνέδριο και εκλέχτηκε με ποσόστωση στην ΚΠΕ, ενώ εξαρτάται επαγγελματικά από το Κόμμα. Η συντρόφισσα παραβιάζοντας την πάγια θέση της Πρωτοβουλίας για την Αριστερή Ανασύνθεση για εναλλαγή στο κεντρικό όργανο του Κόμματος σε συνεννόηση με την πλειοψηφία του Κόμματος αρνήθηκε να παραιτηθεί. Η σ. Ιωσηφίδου σε πρόσφατη ολομέλεια της τάσης μας ενημερώθηκε ότι θα τηρηθεί απαρέγκλιτα η θέση μας που μας ξεχωρίζει έμπρακτα από τη στάση των άλλων τάσεων του Κόμματος.

Όμως η σ. Ιωσηφίδου δεν έμεινε μόνο εκεί. Προκλητικά – καταρρακώνοντας κάθε έννοια αριστερής ηθικής – προχώρησε και στην ψήφιση της εισήγησης της πλειοψηφίας την ώρα μάλιστα που η τάση μας είχε διαφορετική θέση  για το θέμα του λεγόμενου αντιμνημονιακού – αντινεοφιλελεύθερου μετώπου.

Η τάση μας – όπως είναι γνωστό – τηρεί με ευλάβεια από την εποχή της ίδρυσής της, το 2004, την εναλλαγή των μελών της στην ΚΠΕ και γι’ αυτό πριν από την εκλογή όποιου συντρόφου ή συντρόφισσας ζητά υπογεγραμμένες τις παραιτήσεις τους ώστε να εξασφαλιστεί η εναλλαγή ακριβώς στον 1,5 χρόνο.

Η πλειοψηφία των μελών της τάσης μας παρά τις πικρίες και τις ανήθικες πρακτικές μελών της όπως και αυτή της σ. Ράνιας Ιωσηφίδου (φαινόμενα που εμφανίστηκαν και εντάθηκαν την τελευταία τριετία) δεν πρόκειται να υποταχτεί σε πρακτικές που δεν έχουν σχέση με την ηθική της Αριστεράς και περισσότερο θυμίζουν τη ρήση: «ο εχθρός είναι εντός των τειχών» με βάση και τη συμπεριφορά της συντρόφισσας.

Όπως είναι φυσικό η σ. Ράνια Ιωσηφίδου αποπέμπεται για λόγους αρχής και δεν αποτελεί πια μέλος της τάσης.

Όσον αφορά στην άλλη θέση της ΚΠΕ (από τις 2 που εκλέξαμε στο συνέδιο) θα συμμετέχει στο όργανο ο σ. Χρήστος Πιλάλης, στη βάση της εναλλαγής.

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η VPS λέει:

    Οι πράξεις είναι αυτές που καθορίζουν το ήθος.
    Η δημόσια τοποθέτηση ζητημάτων όπως αυτό είναι χαρακτηριστικό πολύ σημαντικό για όλη την αριστερά και ειδικότερα για τη ριζοσπαστική αριστεράς. Ήταν κάτι που έλειπε…
    Είναι επίσης κατά την άποψή μου ζήτημα διαφάνειας και ελέγχου όλων των συντρόφων που βρίσκονται σε εκλόγιμες θέσεις. Είναι ζήτημα αρχών και αξιών για την αντισυστημική Αριστερά.
    Εκτιμώ ότι σωστά αναρτήθηκε αυτή η δημοσίευση και περιμένω και εγώ τη δημόσια τοποθέτηση της Ράνιας.

  2. Ο/Η Δήμητρα Φωτίδου λέει:

    Μάλλον θα τα κάνω πάλι λίγο μπάχαλο.Αλλά πέστε μου τι δουλειά έχουμε εμείς στις μαλακίες του ΣΥΝ? Εκεί μέσα μοιράζονται θέσεις,αποσπάσεις στο κόμμα και άλλα που δεν γνωρίζω.Αυτό το θέμα δεν είναι θέμα δημοκρατίας ,ούτε θέμα πραγματικής εναλλαγής. Γιατί μπλεκόμαστε εμείς στα θέματα εκπροσώπησης μέσα στο ΣΥΝ? Δεν έχουμε δεί πόσο υπολογίζουν την δημοκρατία εκεί ,δεν το έχουμε ζήσει στο πετσί μας μέσα από τον ΣΥΡΙΖΑ?Και τί έκανε η ΑΡΑΝ για την δημοκρατία στο σύριζα? Για τον Σύριζα των μελών?

    Και γιατί αλήθεια μας έπιασε η πρεμούρα τώρα για την δημοκρατία και την εναλλαγή και δεν μας έπιασε όταν στην πρώτη συνδιάσκεψη του ΜΑΑ δημιουργήθηκε μέσα σε μιά ώρα νέα συνσιτώσα ίσα ίσα για να τοποθετηθεί κάποιος άνθρωπος από το παράθυρο και όχι από την πόρτα στο συντονιστικό του ΜΑΑ?

    Δυστυχώς σύντροφοι και συντρόφισσες σαν πασαδόροι/ες λειτουργούμε πιά με προκαταλήψεις, επιλεκτικές πολιτικές φιλίες και δεν ακούμε τι λέει κάποιος αλλά ποιός το λέει.

    Δεν με νοιάζει αν αναρτηθεί ή όχι. Προτείνω όχι. Αλλά και να αναρτηθεί δεν με νοιάζει. Η συζήτηση όμως που αναπτύχθηκε εδώ στη λίστα ήταν απογοητευτική και αυτό με νοιάζει.

  3. Ο/Η Giannis Papakyriakow λέει:

    ……..τί έκανε η ΑΡΑΝ για την δημοκρατία στο σύριζα? Για τον Σύριζα των μελών?

    Και γιατί αλήθεια μας έπιασε η πρεμούρα τώρα για την δημοκρατία και την εναλλαγή και δεν μας έπιασε όταν στην πρώτη συνδιάσκεψη του ΜΑΑ δημιουργήθηκε μέσα σε μιά ώρα νέα συνσιτώσα ίσα ίσα για να τοποθετηθεί κάποιος άνθρωπος από το παράθυρο και όχι από την πόρτα στο συντονιστικό του ΜΑΑ?

  4. Ο/Η ΕΟΣ λέει:

    1. Η “μπέσα” είναι μια σημαντική πανανθρώπινη ηθική αξία . Δεν αφορά μόνον την ηθική της Αριστεράς, αν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι υπάρχει τέτοια ηθική. Για μερικούς μάλιστα μηχανισμούς, όπως η Μαφία, η μπέσα αποτελεί βασικό συστατικό στην συγκρότησή τους μέσω του οποίου εξασφαλίζεται η προστασία, η αναπαραγωγή και η ομαλή λειτουργία του μηχανισμού . Η “αξία” χρήσης της είναι ανάλογη με το “τίμημα” που πληρώνει ο παραβάτης….

    2. Η καταγγελία της “Πρωτοβουλίας για την Αριστερή Ανασύνθεση του ΣΥΝ” για την Ράνια Ιωσηφίδου φαίνεται ότι είναι βάσιμη σε αυτό ακριβώς το σημείο: Υπήρξε μια συμφωνία εντός της ΑΡΑΝ του ΣΥΝ και ένα μέλος αυτής της τάσης δεν την τήρησε, δεν είχε λοιπόν “μπέσα” η Ράνια Ιωσηφίδου. Ταυτόχρονα όμως στην ίδια ανακοίνωση προβάλλεται παράλληλα και το ζήτημα της “εναλλαγής στα όργανα”. Απ’ ότι φαίνεται στην ηθική της αριστεράς της ΑΡΑΝ και όχι μόνο, η “μπέσα” δεν είναι μια γενική ηθική αξία από μόνη της, αλλά μια σχετική αξία που αφορά το αντικείμενο της συμφωνίας που παραβιάστηκε . Αν για παράδειγμα η συμφωνία δεν αφορούσε την “εναλλαγή στα όργανα” αλλά το ποιος θα καθαρίσει τα γραφεία ή το ποιος θα κάνει αφισοκόλληση, τότε δεν νομίζουμε ότι θα κατηγορούσε η ΑΡΑΝ την Ιωσηφίδου ότι δεν έχει “μπέσα”. Τελικά απ’ ότι φαίνεται δεν είναι η “μπέσα” το ζήτημα, αλλά η “μπέσα για την εναλλαγή στα όργανα”. Από την “ηθική” λοιπόν κάνουμε ένα άλμα προς την “πολιτική” μέσα απ’ αυτή την “σχετικοποίηση” της μπέσας . Ας προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε αυτό το άλμα, το οποίο προφανώς δεν περνάει από το ενδιάμεσο στάδιο της “ηθικής της Αριστεράς”, την οποία επικαλείται η ανακοίνωση της ΑΡΑΝ…

    3. Η ΑΡΑΝ και η η Ρ. Ιωσηφίδου είναι μέλη ενός κόμματος, του ΣΥΝ, όπου η “αρχή εναλλαγής στα όργανα” δεν είναι καταστατική αρχή και το κόμμα αυτό δεν την εφαρμόζει. Ποιό λοιπόν είναι μείζον από πολιτική άποψη ; Αν εφαρμόζει ο ΣΥΝ την εναλλαγή στα όργανα ή αν εφαρμόζει σε ατομικό επίπεδο η Ρ. Ιωσηφίδου αυτή την αρχή; Αν κάποιος θεωρεί ως μείζον πολιτικό ζήτημα της εναλλαγής στα όργανα, θα πρέπει να καταγγείλει όλους όσους δεν το εφαρμόζουν στον ΣΥΝ και όχι μόνον την Ρ. Ιωσηφίδου . Όμως η ΑΡΑΝ δεν τους καταγγείλει γιατί προφανώς δεν έχει αυτή την άποψη για το ζήτημα της εναλλαγής στα όργανα: Για την ΑΡΑΝ λοιπόν δεν είναι πιο σημαντικό το ζήτημα ότι στον ΣΥΝασπισμό δεν λειτουργεί η αρχή της εναλλαγής στα όργανα αλλά το ζήτημα γιατί δεν παραιτήθηκε ένα μέλος της για να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο αφού αυτό είχε συμφωνηθεί. Δηλαδή επανερχόμαστε στην πανανθρώπινη αξία της “μπέσας” που εξηγήσαμε στο σημείο (1), αφού κάναμε όλο αυτό τον κύκλο…

    4. Η θέση αυτή επιβεβαιώνεται και από ένα άλλο στοιχείο, που αναφέρει η ανακοίνωση: “Η τάση μας – όπως είναι γνωστό – τηρεί με ευλάβεια από την εποχή της ίδρυσής της, το 2004, την εναλλαγή των μελών της στην ΚΠΕ και γι’ αυτό πριν από την εκλογή όποιου συντρόφου ή συντρόφισσας ζητά υπογεγραμμένες τις παραιτήσεις τους ώστε να εξασφαλιστεί η εναλλαγή ακριβώς στον 1,5 χρόνο. ”. Και εδώ ακριβώς γίνεται το άλμα: Πρόκειται για προληπτικά μέτρα προστασίας του μηχανισμού της τάσης/φράξιας από τον εσωτερικό εχθρό , ο οποίος μπορεί να είναι οποιοδήποτε μέλος της. Αυτή η πολιτική πρακτική – των εκ των προτέρων υπογεγραμμένων παραιτήσεων – ξεπερνά ακόμα και τα μέτρα αυτοπροστασίας των αστικών κοινοβουλευτικών κομμάτων, τα οποία δεν συγκροτούν ανάλογους μηχανισμούς για να προστατευτούν σε περίπτωση διαφωνιών ή διαρροών βουλευτών τους στο κοινοβούλιο. Το άλμα λοιπόν από την “ηθική” στην “πολιτική” αφορά την επιβολή μέτρων και συγκρότησή μηχανισμών απέναντι σε αυτούς που παραβιάζουν τους “ηθικούς” κανόνες. Το άλμα αυτό που κάνει η ΑΡΑΝ είναι επικίνδυνο γιατί οδηγεί στην κυριαρχία της αστικής ηθικής ως μέσου πολιτικής χειραγώγησης. Πως γίνεται αυτό, θα το δούμε παρακάτω.

    5. Σε ποιά “αριστερή ηθική”εντάσσεται ότι η “πειθαρχία” στην τάση/φράξια είναι πάνω από την “πειθαρχία” στο κόμμα; Επίσης ποιά “αριστερή ηθική” επιβάλει ότι τα μέλη ενός αριστερού κόμματος θα πρέπει να είναι ενταγμένα σε φράξιες/τάσεις και να μην έχουν – όποτε το θέλουν – το δικαίωμα να αυτονομηθούν ή να αλλάξουν απόψεις και να ενστερνιστούν τις απόψεις μιας άλλης τάσης/φράξιας ή ακόμα και να συγκροτήσουν μια νέα τάση; Αυτά είναι πολιτικά ζητήματα και προφανώς δεν αντιμετωπίζονται με ηθικούς κανόνες. Αυτό προφανώς δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να υποτιμήσουμε την σημασία αυτών των κανόνων και να μην δίνουμε καμία αξία στην “μπέσα”. Σημαίνει ακριβώς το ανάποδο: Δεν μπορούμε να επιλύσουμε πολιτικά προβλήματα και πολιτικές διαφορές με την επίκληση ηθικών κανόνων. Και αυτό ακριβώς κάνει το κείμενο της ΑΡΑΝ. Από την πρώτη γραμμή ως την τελευταία. Η Ράνια Ιωσηφίδου έχει δικαίωμα να ψηφίζει ότι θέλει σε ένα κεντρικό καθοδηγητικό όργανο – όπως είναι η ΚΠΕ του ΣΥΝασπισμού γιατί τα μέλη των καθοδηγητικών οργάνων δεν είναι απλοί διακομιστές επιστολών αλλά θα πρέπει να λειτουργούν συνθετικά και παραγωγικά. Επίσης έχει κάθε δικαίωμα να αποφασίσει αν είναι ή δεν είναι μέλος οποιασδήποτε τάσης/φράξιας. Τώρα – απ’ ότι φαίνεται – έφτασε η στιγμή του διαζυγίου της με την ΑΡΑΝ. Αυτό είναι δικό τους πρόβλημα και δεν νομίζουμε ότι αφορά οποιονδήποτε άλλο…

    Όπως έγραψε και ο Ματθαίος (όχι της ΑΡΑΝ αλλά ο ευαγγελιστής)οι σύντροφοί της ΑΡΑΝ άλλα και η ΠΑΣΑ που αναδημοσίευσε αυτή την ανακοίνωση «διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον»

  5. Ο/Η Β.Χ. λέει:

    Συνήθως στο blog της ΠΑΣΑ αναρτώνται κείμενα που προτείνονται από όσους συμμετέχουμε σε αυτή,έτσι έγινε και με την ανακοίνωση της ΠΑΡΑΝ και δεν πρόκειται για αναδημοσίευση.
    Και ειλικρινά απορώ πως ειδικά η ΕΟΣ που είναι κατά της λογοκρισίας , μέμφεται την ΠΑΣΑ για την δημοσίευση.

  6. Ο/Η Γιώργος Ματθαίου λέει:

    Αγαπητή(ε) ΕΟΣ. Το ποιοι «διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον» δυστυχώς το δείχνεις με την επιμονή σου να εξηγήσεις τα ανεξήγητα. Τα άλματα στο κενό – στο έχω γράψει ξανά- είναι επικίνδυνα.Έγραψες το σχόλιό σου στη λίστα της ΠΑΣΑΣ, σου απαντήθηκε από τον σ. Χρήστο, αλλά κάθισες ξανά να γράψεις και πάλι, γιατί μάλλον σου έμειναν κενά από την πρώτη σου τοποθέτηση και όχι από την απάντηση του συντρόφου.
    Προσπαθείς να αποδείξεις ότι η ΠΑΡΑΝ λειτουργεί με όρους… μαφίας. Εάν θεωρείς ότι οποιαδήποτε συλλογικότητα που έχει στοιχειώδεις κανόνες λειτουργίας συναποφασισμένους και χωρίς επιβολή, αποτελεί μαφία, τότε ας κρίνουν η σύντροφοι τα λεγόμενά σου. Αλλωστε οι συνεχείς κωλοτούμπες σου -μετά από αυτές του Καρατζαφέρη – θα μείνουν στην ιστορία.
    Για το συγκεκριμένο θέμα νομίζω ότι με καλύπτει η απάντηση του σ. Χρήστου στη λίστα. Δεν έχω να πω τίποτα παραπάνω. Για την ΠΑΡΑΝ αποτελεί το συγκεκριμένο θέμα αρχής, το θέτουμε σε κάθε συνέδριο, αλλά βλέπεις ότι οι μηχανισμοί δεν θέλουν εναλλαγές και τα τοιαύτα. Είμαστε μια μικρή συλλογικότητα στον ΣΥΝ, όπου με χίλια ζόρια επιζούμε, καθώς οι περισσότεροι από εμάς είμαστε εκτός κομματικών μηχανισμών και δεν δουλεύουμε (επαγγελματικά) για το κόμμα. Θεωρούμε λοιπόν ότι δεν μπορεί (έστω και με εκβιασμούς που δεν τους αποκλείω) μια συντρόφισσα που εκλέχτηκε με τη λίστα μας να έχει αυτή τη συμπεριφορά όταν δεν κινδυνεύει – άμεσα τουλάχιστον- να απολυθεί (εάν κινδύνευε θα έπρεπε να μας ενημερώσει να πράξουμε αναλόγως) από τη δουλειά της και παραμένει απλήρωτη από την Κουμουνδούρου, να φερθεί με αυτόν τον τρόπο σε μια συλλογικότητα, η οποία δεν της έβαλε κανένα προαπαιτούμενο όταν ζήτησε να ενταχθεί στην ΠΑΡΑΝ, εκτός από τις θέσεις της για το 6ο συνέδριο. Το εάν άλλαξε θέσεις δεν μας αφορά, ο κάθε σύντροφος μπορεί να το κάνει. Απλά το αναφέρουμε στην ανακοίνωση για να δείξουμε το περίεργο του πράγματος (δεν παραιτείται και ψηφίζει και τις αποφάσεις της πλειοψηφίας).
    Δηλαδή, αγαπητή μου ΕΟΣ, τι θα πρέπει να κάνουν οι χιλιάδες αριστεροί που δουλεύουν στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα; Να υποταχθούν πάραυτα στα αφεντικά τους ή τους προϊσταμένους τους, να μην παλέψουν για τίποτα και να αποδεχθούν τη σφαγή που γίνεται; Ετσι θα γίνει το μεγάλο κίνημα της ανατροπής; Δυστυχώς συμπεριφορές σαν της συντρόφισας δεν δίνουν και το καλύτερο παράδειγμα, έστω και γι’ αυτό το μικρό ζήτημα όπως ήταν η εναλλαγή.

    • Ο/Η EOΣ λέει:

      1. Γράφεις: Προσπαθείς να αποδείξεις ότι η ΠΑΡΑΝ λειτουργεί με όρους… μαφίας. Αυτό το λες εσύ, και για να το λες εσύ ως μέλος της, ίσως να το ξέρεις καλύτερα!… Δεν αναφέρθηκα σε καμία συσχέτιση της της ΠΑΡΑΝ με την μαφία αλλά για την σχέση της «μπέσας» στη μαφία.

      2. Προσπαθείς να πετάξεις την μπάλα έξω από το γήπεδο (δηλαδή το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ανακοίνωσης της ΠΑΡΑΝ) και να αναδείξεις άλλες πλευρές του ζητήματος.Από τα γραφόμενά σου προκύπτει ότι η Ρ.Ι. είναι «επαγγελματικό» στέλεχος του ΣΥΝ, ενώ στην ανακοίνωση της ΠΑΡΑΝ αυτή η ιδιότητα δεν αναφέρεται. Θες να ανοίξουμε αυτή την συζήτηση περί επαγγελματικών στελεχών και τι πολιτικά και «ηθικά» ζητήματα προκύπτουν; Να το κάνουμε! Όμως αυτό το θέμα δεν έχει καμία σχέση με το συγκεκριμένο κείμενο – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ που αναφερόμαστε.

      3. Το ποιός κάνει κωλοτούμπες και ποιός θολώνει τα νερά σαν την σουπιά, είναι γνωστό. Όπως είναι γνωστό ποιοι έχουν εφαρμόσει τις εξευτελιστικές μεθόδους των εκ των προτέρων υπογραφών των παραιτήσεων….

  7. Ο/Η Γιώργος Ματθαίου λέει:

    Αγαπητή (ε) ΕΟΣ. Κάνεις πάλι το ίδιο λάθος. Βγάζεις συμπέρασμα και απαντάς μόνος. Ως συνήθως. Η συντρόφισσα δεν είναι επαγγελματικό στέλεχος. Είναι υπάλληλος στην Κουμουνδούρου.

    • Ο/Η ΕΟΣ λέει:

      -Και από πότε οφείλει κάποιος που δεν ανήκει στον ΣΥΝ να γνωρίζει ποία είναι τα επαγγελματικά στελέχη, ποιοί είναι υπάλληλοι, πόσο αμείβονται, με ποιο τρόπο διορίστηκαν, αν τους πληρώνει τα ασφαλιστικά τους ταμεία η Κουμουνδούρου, αν έχουν ιδρύσει σωματείο εργαζομένων στην Κουμουνδούρου κλπ;

      Υ.Γ. Ούτε και τα μέλη του ΣΥΝ γνωρίζουν να απαντήσουν σε πολλές απ’ αυτές τις ερωτήσεις. Όσες φορές ρωτήσαμε δεν πήραμε απάντηση ούτε καν για τα πόσα και ποία είναι τα επαγγελματικά στελέχη.

      Μάλλον ΠΑΡΑΝ είναι λάθος που δεν ρίχνει φως σε αυτά τα ζητήματα. Γιατί άραγε;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s