Αριστερά είναι στρατηγική σύγκρουσης, τομή κοινωνικής απελευθέρωσης, στάση ζωής.

Posted: 19/03/2012 by Β.Χ. in Αριστερά, ΜΕΤΩΠΟ
Ετικέτες: , , ,

Χαιρετισμός Αλέκου Αλαβάνου, μέλους του Συντονιστικού του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής, στο Συνέδριο της ΚΟΕ (16.3.2012)

Με την ευκαιρία του Συνέδριού σας θέλω να ευχαριστήσω τις συντρόφισσες και τους συντρόφους της ΚΟΕ  για τη συμβολή σας στη συγκρότηση και τις δράσεις του ΜΑΑ. Για τις δυνατές στιγμές που βιώσαμε μαζί στις περιφερειακές εκλογές, στο Σπόρτιγκ, στα διόδια, στην πλατεία Συντάγματος που θα γίνει πλατεία Ταχρίρ. Για τη γενναιόκαρδη φιλοξενία σας στο @rouf. Για τις ελπίδες που είχε γεννήσει η έκδοση του «Δρόμου». Για την κοπιαστική δουλειά της νεολαίας σας σε πρωτοβουλίες του ΜΑΑ .

Αυτά τα ισχυρά βιώματα του παρελθόντος μας επιβάλλουν τη γλώσσα της ειλικρίνειας σε ένα παρόν πιο δύσκολο και πιο γκρίζο. Πέντε , λοιπόν, σύντομες πολιτικές παρατηρήσεις.

Πρώτο, σε μια εποχή που το σύστημα επιχειρεί να εξορκίσει μια ανατρεπτική λύση, ο μηδενισμός της αξίας της αριστεράς, με όποιες προθέσεις και αναλύσεις κι αν γίνεται, λειτουργεί σε όφελός του. Αριστερά δεν είναι κουρασμένα και γραφειοκρατικοποιημένα σχήματα που τυχαίνει να έχουν αριστερή καταγωγή. Αριστερά είναι στρατηγική σύγκρουσης, τομή κοινωνικής απελευθέρωσης, στάση ζωής. 

Δεύτερο, σήμερα υπάρχουν πρωτοφανείς δυνατότητες για μια προωθημένη λαϊκή ενότητα, που μπορεί να περιλάβει από τους αγωνιστές της αριστεράς μέχρι πολίτες που στήριζαν παραδοσιακά δεξιά. Αυτό δεν σημαίνει σε πολιτικό επίπεδο ένα θολό κοινό παρανομαστή, συνύπαρξη με μέχρι πριν λίγο αρχηγούς ακροδεξιών κομμάτων ή θρησκευτικούς ιεροκήρυκες ή πρωταγωνιστές από πρωινάδικα.  Η αριστερά οφείλει να αναδείξει το ριζοσπαστικό περιεχόμενο της λαϊκής ενότητας.

Τρίτο, σε μια περίοδο ανοικτής παραβίασης του Συντάγματος και κατάργησης της λαϊκής κυριαρχίας η αριστερά οφείλει να είναι υποδειγματική δύναμη προώθησης και σεβασμού της δημοκρατίας. Αυτό δεν σημαίνει παραίτηση από τον ρόλο της στο όνομα του ότι «το λέει ο λαός», ένας λαός που συνεχώς το σύστημα ενημέρωσης θέλει να τον έχει σε φόβο, σε σύγχυση ή σε αντιδράσεις ακίνδυνες τελικά για το σύστημα. Η στάση μας δεν καθορίζεται από την κολακεία προς τον λαό, αλλά από απόλυτη και θαρραλέα ειλικρίνεια προς αυτόν.

Τέταρτο, οι όροι «εθνική ανεξαρτησία», «λαϊκή κυριαρχία», «κοινωνική απελευθέρωση» είναι ιεροί. Το να μένουμε όμως μόνο σε αυτούς και στο «αντί» (αντί στην τρόικα, αντί στη δανειακή σύμβαση) χωρίς να θέτουμε σε προτεραιότητα την εναλλακτική πολιτική που θα τους υλοποιήσει τους καθιστά παγίδες, προσχήματα, ευκαιρίες ενσωμάτωσης στο σύστημα. Μόνο η προτεραιότητα μιας ενότητας βασισμένης σε συγκεκριμένους ανατρεπτικούς προγραμματικούς στόχους και συναρθρωμένους με τα μεγάλα προβλήματα του κόσμου της εργασίας μπορεί να δημιουργήσει δεσμούς εμπιστοσύνης με την κοινωνία.

Πέμπτο, κατά τη γνώμη μου η έξοδος από το ευρώ είναι αναγκαία για ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης της χώρας. Αυτό το θέμα θα αποτελέσει ένα από τα κεντρικά σημεία συζήτησης στην Έκτακτη Πανελλαδική Συνάντηση του ΜΑΑ. Δεν είναι κατανοητό με ποιο τρόπο οι στόχοι που εκφράζονται από κοινοβουλευτικές δυνάμεις της αριστεράς για ακύρωση του μνημονίου ή της δανειακής σύμβασης, για κοινωνική δικαιοσύνη είναι εφικτοί μέσα στην Ευρωζώνη. Και δεν είναι αποδεκτό μετά  από τόσες θυσίες για το ευρώ, μετά την κατακρήμνιση με το δεύτερο δάνειο κάθε εργατικής κατάκτησης, να λέγεται ακόμα σε χρόνο αόριστο μέλλοντα «καμία θυσία για το ευρώ».

Συναντηθήκαμε στη συγκρότηση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής, όταν όλοι όσοι συμμετείχαμε κατανοήσαμε την ανάγκη ενός νέου ριζοσπαστικού λόγου της αριστεράς μπροστά στην επερχόμενη καταιγίδα της Ευρωζώνης. Η επίθεση προχώρησε με καταιγιστικούς ρυθμούς. Οι θέσεις μας δεν μπορούν να μένουν στάσιμες.

Ελπίζω το Συνέδριό σας με τους προβληματισμούς του να συμβάλλει στην επαναπροσέγγιση με το ΜΑΑ, γνωρίζοντας όλοι ότι οι σχέσεις εμπιστοσύνης έχουν κλονισθεί σε βάθος κι έχουν οδηγήσει σε νοσηρές και μη ανεκτές, κατά την άποψή μου, για μια δημοκρατική λειτουργία καταστάσεις. Θα είναι μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αυτή.

Και στην περίπτωση όμως που τελικά οι δρόμοι μας χωρίσουν πιστεύω ότι οι σχέσεις φιλίας που αποκτήσαμε με όλες κι όλους εσάς θα αντέξουν μέσα σε ένα πλαίσιο συναγωνιστικότητας, μακριά από μια μακρόχρονη αυτοκαταστροφική παράδοση της αριστεράς που πολύχρονες σχέσεις αγάπης γίνονται σχέσεις μίσους, όταν οι πολιτικοί δρόμοι χωρίζουν.

 

Σχόλια
  1. Ο/Η G.K. λέει:

    Έχει νόημα να γίνει η Πανελλαδική συνάντηση του ΜΑΑ και να αποφασίσει για τις εκλογές και ευρώ, αφού ο Αλέκος δηλώνει:

    – κατά τη γνώμη μου η έξοδος από το ευρώ είναι αναγκαία για ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης της χώρας.

    – στην περίπτωση όμως που τελικά οι δρόμοι μας χωρίσουν πιστεύω ότι οι σχέσεις φιλίας που αποκτήσαμε με όλες κι όλους εσάς θα αντέξουν μέσα σε ένα πλαίσιο συναγωνιστικότητας.

    Αν η Πανελλαδική συνάντηση του ΜΑΑ αποφασίσει διαφορετική θέση από αυτή την θέση του Αλέκου, είναι σαφές σύμφωνα με αυτές τις δηλώσεις του, ότι δεν δεσμεύεται από αυτές τις αποφάσεις.

    Με δεδομένο μάλιστα ότι η ΚΟΕ, η ΔΕΑ, η ΑΠΟ και η ΚΕΔΑ συμμετέχουν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι προφανές ότι η συντριπτική πλειοψηφία των δυνάμεων του ΜΑΑ έχει διαφορετική θέση από τον Α. Αλαβάνο τουλάχιστον στο θέμα των εκλογών και την συμμετοχή τους στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ.

    Γιατί λοιπόν γίνεται η Πανελλαδική συνάντηση του ΜΑΑ, αφού κανείς δεν δεσμεύεται ότι θα σεβαστεί τις αποφάσεις; Για το ποιός θα κρατήσει την σφραγίδα; Αξίζει η πολιτική αντιπαράθεση για αυτό ως επίδικο;

  2. Ο/Η Σχόλιο της ΚΟΕ λέει:

    Σχόλιο του ΚΟ της ΚΟΕ για το κείμενο των 11 φραξιονιστών – πρώην καθοδηγητών της ΚΟΕ

    Υπενθυμίζουμε την φράση που είχαμε διατυπώσει για την ομάδα που αποχώρησε από την ΚΟΕ στις 28/01/12: «Θα κριθεί τι καινούργιο και ουσιαστικό έχουν να προσφέρουν οι αποχωρήσαντες από την ΚΟΕ στο αριστερό κίνημα».

    Δύο μήνες μετά την αποχώρησή τους κάνουν την πρώτη δημόσια εμφάνισή τους με την υπογραφή «11 πρώην μέλη του ΚΟ της ΚΟΕ» και δείχνουν καθαρά ότι τίποτα καινούργιο δεν έχουν να προσθέσουν. Ίσα – ίσα τα βασικά τα λένε ήδη και πολύ καλύτερα οι συνιστώσες της Ανταρσύα.

    Η τελευταία περίοδος της ομάδας αυτής μέσα στην ΚΟΕ δεν είναι από αυτά που γράφονται στα βιογραφικά κανενός αγωνιστή – και αυτό θα έπρεπε να το έχουν υπόψη τους όσοι τους παρακολουθούν ή τους ακολουθούν. Το «πρώην ΚΟΕ» δεν είναι κάλυψη!

    Η ΚΟΕ πραγματοποιεί το 3ο Συνέδριο. Εκτιμά την πραγματικότητα, χαράζει κατευθύνσεις, κατακτά μια δημοκρατική, ουσιαστική λειτουργία. Αυτή είναι η καλύτερη απάντηση.

    Τα όσα ακολουθούν, για όσους δίνουν ορισμένη περισσότερη σημασία σε όσα «διακηρύσσονται»:

    1. Το κείμενο θέλει να έχει σαν βασικό σημείο εκκίνησης της «νέα εποχή». Το βασικό που μπορεί να δει ακόμη και ο άνθρωπος με την ελαχιστότατη πολιτική εμπειρία είναι η εκκωφαντική έλλειψη του κειμένου να δει τη «νέα καθεστωτική φάση» που ορίζει η είσοδος της Τρόικας στη χώρα, τα Μνημόνια κλπ. Δεν υπάρχει ούτε η παραμικρή αναφορά σε αυτό, λείπουν ακόμη και σαν λέξεις η Τρόικα, τα Μνημόνια, η «νέα καθεστωτική φάση», το ειδικό καθεστώς. Όσο κι αν φαίνεται αδιανόητο, τα «πρώην μέλη του καθοδηγητικού οργάνου της ΚΟΕ», αυτοί που ψήφισαν σαν κεντρική πολιτική κατεύθυνση της ΚΟΕ την «Πολιτική, Οικονομική και Κοινωνική Διέξοδο της χώρας», κυριολεκτικά μηδενίζουν το πιο σημαντικό πολιτικό θεμέλιο αυτής της κατεύθυνσης. Αποδεικνύεται πεντακάθαρα ότι η κεντρική αντίληψη της ΚΟΕ τους είναι ξένο σώμα.

    2. Η δεύτερη εκκωφαντική έλλειψη είναι η έλλειψη κυριολεκτικά οποιασδήποτε αναφοράς στην κεντρική σημασία του πολιτικού αγώνα. Ούτε καν μια στοιχειώδης αναφορά ότι ο ίδιος ο λαός στοχοποιεί το ειδικό καθεστώς. Μα ούτε καν μια στοιχειώδης αναφορά ότι ο λαός στοχοποιεί το σάπιο πολιτικό σύστημα της υποταγής στην Τρόικα, της διαφθοράς και της διαπλοκής, της κοινωνικής εξόντωσης. Κι όμως αυτό το γεγονός, που κυριαρχεί σε όλες τις εκφράσεις του λαού, από το κείμενο δεν διαπιστώνεται καν σαν στοιχείο της πραγματικότητας άξιο να αναφερθεί, να εκτιμηθεί. Πολύ φυσιολογικά, λοιπόν, κυριολεκτικά μηδενίζεται η σημασία του πολιτικού αγώνα, του αγώνα για την ανατροπή του ειδικού καθεστώτος και του σάπιου πολιτικού συστήματος, σαν κεντρικό καθήκον κάθε πτυχής και πτέρυγας της Αριστεράς, κάθε προοδευτικής δύναμης.

    Και στη θέση αυτού του μεγάλου κενού μπαίνουν εγκεφαλικά σχήματα – κακέκτυπα θέσεων της ΚΟΕ – όπως το «αδιαίρετο του αντικατοχικού – αντιευρωπαϊκού -αντισυστημικού πολιτικού αγώνα» (σημείο 8), ξεχνώντας ότι κάθε φορά υπάρχουν συγκεκριμένες κεντρικές πολιτικές αιχμές. Ξεχνώντας ότι πχ η Δανειακή Σύμβαση είναι τέτοια κεντρική αιχμή του πολιτικού αγώνα, του μαζικού λαϊκού κινήματος σήμερα, και όχι το αίτημα για έξοδο από το ευρώ. Εντός ΚΟΕ προσπαθούσαν το τελευταίο διάστημα να περάσουν «υπογείως» το «αντικατοχικός = αντιευρωπαϊκός = έξω από το ευρώ». Η ΚΟΕ από πάντα αναφέρεται στο «αδιαίρετο του αντιιμπεριαλιστικού και αντικαπιταλιστικού στοιχείου σε εξαρτημένες χώρες όπως η Ελλάδα» αλλά ποτέ δεν το έκανε αυτό «εμπρός για την αντικαπιταλιστική ανατροπή», απομονώνοντας δηλαδή ένα προχωρημένο και μη κατοχυρωμένο στη λαϊκή συνείδηση στοιχείο της κατεύθυνσης και προβάλλοντας το σαν κεντρικό. Αυτό το σοβαρότατο λάθος κάνουν σήμερα, αναγορεύοντας το «ευρώ» στο κεντρικό πολιτικό ζήτημα της «νέας εποχής», τόσο η ομάδα που έφυγε από την ΚΟΕ, όσο και οι άλλοι με τους οποίους πάνε να συγκλίνουν, από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ μέχρι τον Αλ. Αλαβάνο. Να που δεν ήταν καθόλου τυχαίες όλες οι πρωτοβουλίες που έπαιρναν και οι παρασκηνιακές συνεννοήσεις, ενόσω ήταν μέσα στην ΚΟΕ, σε πλήρη αντίθεση με την κατεύθυνση της ΚΟΕ. Άλλωστε, καθόλου τυχαία το κείμενο της ομάδας έρχεται την επομένη της ανακοίνωσης του Αλ. Αλαβάνου για «συμμαχία ενάντια στο ευρώ», που ειρήσθω εν παρόδω, δεν έπεισε ούτε καν την πλειοψηφία των ανένταχτων που είναι γύρω από αυτόν στο ΜΑΑ, αποδεικνύοντας έτσι πόσο …ευρεία εμβέλεια έχει η αντίληψη αυτή.

    3. Το τρίτο κεντρικό χαρακτηριστικό του κειμένου είναι ο μηδενισμός του συγκρουσιακού φορτίου με το σύστημα και με το ειδικό καθεστώς, που έχει η Δημοκρατική και Ανεξαρτησιακή κατεύθυνση και που σήμερα εστιάζεται στην ανατροπή του σάπιου πολιτικού συστήματος. Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές – και βέβαια στις θέσεις (Θ. 73 και 74) – για το περιεχόμενο και τους στόχους αυτής της ανατροπής. Αλλά όλα αυτά διαγράφονται από την ομάδα που έφυγε από την ΚΟΕ. Γι’ αυτούς έχουμε σύμφωνα με το κείμενο τους «απονεύρωση της δημοκρατίας και της ανεξαρτησίας» (σημείο 9) όταν δεν βάζουμε σαν άμεσο αίτημα του λαϊκού κινήματος την έξοδο από το ευρώ (προσοχή: από το ευρώ και όχι από την ΕΕ, λόγω δρομολογημένων ήδη συγκλίσεων). Αυτή, μαζί με τη στάση πληρωμών, αποτελούν «τα πρώτα βήματα μιας πορείας πραγματικής δημοκρατίας, αληθινής ανεξαρτησίας». Μάλιστα. Χωρίς να μιλήσουν για πολιτική ανατροπή. Για την οξυμένη αντιπαράθεση για να πέσει το σάπιο πολιτικό σύστημα, για να γκρεμιστούν οι πυλώνες του. Ούτε λέξη. Να που επιβεβαιώνεται η κριτική που κάναμε για άκρατο οικονομισμό. Και την ίδια στιγμή αναφέρονται σε ένα σημείο στην «αποκατάσταση της δημοκρατίας» που είναι η πιο «συντηρητική» και «απονευρωμένη» αναφορά που θα μπορούσε να γίνει σαν να είναι το ζητούμενο η επιστροφή στο προ δύο χρόνων καθεστώς.

    Και γιατί δεν μιλούν για την πολιτική ανατροπή; Γιατί αν μιλούσαν θα έπρεπε να πουν και ποιο το περιεχόμενο της και ποιες οι κύριες δυνάμεις της. Δηλαδή θα όφειλαν να μιλήσουν για το ριζοσπαστιμό, για το μαζικό λαϊκό κίνημα, για τις εξελίξεις στη λαϊκή συνείδηση. Πάλι ούτε λέξη (για πράγματα που υποτίθεται ότι τα έχουν ψηφίσει). Θα έπρεπε επίσης, αντί να επαναλαμβάνουν πάλι τη διάγνωση «ο λαός έδειξε όρια» να πουν για τις τραγικές ανεπάρκειες της Αριστεράς – και ειδικά του τμήματος με το οποίο πάνε να συγκλίνουν – που ενώ σήμερα «κουνάει το δάχτυλο», επί πολλά χρόνια θαμπώθηκε (κι ακόμη θαμπώνεται) από την ιμπεριαλιστική Ελλάδα και έτσι ούτε το χρέος είδε ούτε την εξάρτηση από την ΕΕ ούτε το εθνικό – ανεξαρτησιακό ζήτημα. Ενώ, το πιο βασικό, σήμερα της ξυνίζει αυτής της αντικαπιταλιστικής πτέρυγας, το μεγάλο πρωταγωνιστικό μαζικό λαϊκό κίνημα και κυρίως της ξυνίζουν οι αιχμές που θέτει: χούντα, κατοχή, προδοσία, κλέφτες. Τι κρίμα, που τα «πρώην μέλη του καθοδηγητικού οργάνου της ΚΟΕ», περνάνε όλες αυτές τις αιχμές, όλη αυτή τη λαϊκή συνείδηση, όλο αυτό το λαϊκό ριζοσπαστισμό, σαν μην υπάρχουν. Και, με …περισσή αυτοεπίγνωση, λένε: «χρειάζεται βάθεμα, συντονισμός, πολιτικοποίηση του αγώνα» (σημείο 13). Από ποιους άραγε; Από αυτούς που δεν κατάλαβαν ούτε ακόμη και τώρα συνειδητοποιούν τι συμβαίνει στην Ελλάδα και το λαό της; Από αυτούς που σίγουρα είναι πιο πίσω από αυτά που θέτει ο λαϊκός ριζοσπαστισμός; Από αυτούς που πιάνονται από εγκεφαλικά σχήματα όπως «η Ευρωζώνη αποδεικνύεται ότι είναι ο αδύναμος κρίκος της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας» (σημείο 7), «είμαστε η χώρα αδύναμος κρίκος, στο επίκεντρο μιας οριακής κρίσης της ευρωζώνης» (σημείο 8), και φαντασιώνονται με τη γνωστή μεγαλομανία ότι αναλάβουν την «κάλυψη του κενού πολιτικής έκφρασης ενός μεγάλου μέρους του λαού που αρνείται το ευρώ, καταγγέλλει την ΕΕ» (σημείο 11) συγκροτώντας ένα «διακριτό ρεύμα» (σημείο 12); Από αυτούς που διαχωρίζονται από τη γραμμή της ΚΟΕ και πάνε να συγκλίνουν με την «αντικαπιταλιστική» πιάτσα κι αυτό να το θεωρούν «αντισεχταριστικό» και «ενωτική κι όχι διασπαστική «υπέρβαση» της σημερινής αριστεράς» (σημείο 11); Ναι, πράγματι, εδώ ισχύει το «έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε»…

    • Ο/Η πράκτωρ θβ 000 λέει:

      θα συνεχίζει το σάιτ αυτό για πολύ καιρό ακόμη να δημοσιεύει εσωτερικά κείμενα της ΚΟΕ; Όχι τίποτε άλλο, αλλά γνωρίζεστε με τα παιδιά της ΚΟΕ και είναι πολύ υποκριτικό να τα κοιτάτε στα μάτια.

  3. Ο/Η παρατηρητικός λέει:

    Η ΚΟΕ μια που κάνει θεό τον Αλαβάνο για να την πέσει στον ΣΥΡΙΖΑ, μια που τον κατήγορεί για διασπαστή της, για να ξαναπέσει στη γλυκιά οικονομική εξάρτηση του ΣΥΡΙΖΑ…

    • Ο/Η πράκτωρ θβ 000 λέει:

      Καλό είναι να απαντάμε συγκεκριμένα. Οι διαχειριστές της σελίδας δεν είναι υποκριτές όταν κοιτάζουν στα μάτια τα μέλη της ΚΟΕ τα οποία γνωρίζουν και προσωπικά;

      • Ο/Η Β.Χ. λέει:

        Εσύ σαν πράκτωρας θβ, απ΄ότι φαίνετει γνωρίζεις ποιά είναι τα εσωτερικά κείμενα της ΚΟΕ και ποιοί γνωρίζουν ποιους.
        Κάτι που σίγουρα δεν συμβαίνει με τους διαχειριστές του blog.

  4. Ο/Η πράκτωρ θβ 000 λέει:

    δεν μίλησες συγκεκριμένα. Ελπίζω να βρεις το θάρρος και να μιλήσεις με άτομα από την ΚΟΕ κοιτάζοντάς τα στα μάτια.

  5. Ο/Η μέλος της ΚΟΕ λέει:

    Η φραξιονιστές είναι γνωστό ότι έχουν παρτίδες με την ΠΑΣΑ, μην εκπλήσεσσαι…

  6. Ο/Η Πάνος Δ. λέει:

    Ρε, δε μας παρατάτε με το εσωτερικό σας αλληλοφάγωμα οι κοετζήδες; Η ΠΑΣΑ δεν αναρτά τίποτα, τα σχόλια είναι ανοιχτά σε όλους. Αν η επίσημη ΚΟΕ έχει πρόβλημα με κάποιο σχόλιο ας επικοινωνήσει κάποιος μαζί μας υπεύθυνα. Τα έχετε κάνει σκατά μεταξύ σας και τώρα προσπαθείτε να μπλέξετε και την ΠΑΣΑ…

  7. Ο/Η DG λέει:

    Και ποιος σου είπε Πάνο ότι τούτοι εδώ είναι ΚΟΕτζήδες πρώην ή νυν; Ποιος σου είπε ότι το «κείμενο-σχόλιο της ΚΟΕ» είναι πραγματικό και δεν το έβγαλε από το μυαλό του ο χρήστης «Σχόλιο της ΚΟΕ»; Ποιος σου είπε ότι το «μέλος της ΚΟΕ» είναι πράγματι μέλος της ΚΟΕ και όχι ένα τρολ που μεταμφιέζεται συνεχώς; Ας μην το συνεχίσω όμως γιατί…
    Σχόλια που έχουν υβριστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο δεν δημοσιεύονται. Και εφόσον αυτά δεν έχουν τέτοιο περιεχόμενο, έχουν αναρτηθεί. Από εκεί και πέρα οι αναγνώστες του μπλογκ μπορούν να καταλάβουν ποιος σπεκουλάρει επάνω σε μια κατάσταση, ποιος λειτουργεί ως τρολ κ.ο.κ.
    Ο κάθε σχολιαστής έχει ευθύνη για τα σχόλιά του και η ανωνυμία όσο και αν είναι θεμιτή στο διαδίκτυο, αφαιρεί αντικειμενικά από το σχολιαστή λίγο έως πολύ την, όποια, φερεγγυότητά του.
    Καλημέρα.

    • Ο/Η Πάνος Δ. λέει:

      Έχεις δίκιο… γι’αυτό είπα ότι, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, ας επικοινωνήσει κάποιος υπεύθυνα μαζί μας και όχι με σχόλια υπογεγραμμένα ως «ΚΟΕ» ή «μέλος της ΚΟΕ».

  8. Ο/Η αριστερός λέει:

    κατά τη γνώμη μου, η κυριότερη συνεισφορά της ΠΑΣΑΣ (και που σε μελλοντικά εγχειρήματα θα είναι σημαντική και αξιοποιήσιμη) έγκειται στο εξής, έθεσε το θέμα της δημοκρατικής συγκρότησης για τις αριστερές συλλογικότητες και επηρρέασε ποικιλοτρόπως (δυστυχώς, όχι ακόμα στο βαθμό που της αξίζει). Για παράδειγμα, η κρίση και οι διαγραφές στην ΚΟΕ, οι διαγραφέντες έθεσαν και τέτοιου τύπου ζητήματα (η ΚΟΕ ως γνωστό είναι μια πολύ συγκεντρωτική οργάνωση ως μλ κατάλοιπο), προφανώς επηρρέασμενοι από τη συναναστροφή τους με πασαδόρους. Ο Γαλάνης εδώ και καιρό συνεργάζεται, συνυπογράφει κείμενα με πασαδόρους, όπως και άλλοι πρώην και νυν κοετζήδες. Η συμμαχία που είχε οικοδομηθεί μεταξύ πάσας και κάποιων από την ΚΟΕ για να διεμβολιστεί ο ΣΥΝ και να καταγγελθεί η αντιδημοκρατική επέμβαση του στον ΣΥΡΙΖΑ (να σπάσει ο τσαμπουκάς του), είχε κάποια αποτελέσματα, όχι βέβαια τα αναμενόμενα, αλλά πέτυχε πράγματα σε άλλο επίπεδο, να μπολιάσει τα μυαλά παλιών θιασωτών του συγκεντρωτισμού με την αμεσοδημοκρατία.

  9. Ο/Η DG λέει:

    «Δημήτρη» ή «Αριστερέ» ή «μέλος της ΚΟΕ» ή «Κεραία» ή «Τάσο» ή «Παρατηρητικέ» ή… δεν κόβεις την πλάκα λέω εγώ; Ή τουλάχιστον διάλεξε ένα όνομα.
    Και αν θέλουν τα μέλη της ΚΟΕ (τα πραγματικά και όχι τα γιαλαντζί σαν και του λόγου σου) ας έρθουν να το καταγγείλουν. Όπως είπες κι εσύ ξέρουν πολλούς από εμάς προσωπικά (και όχι με τον τρόπο που υπαινίχθηκες παραπάνω). ΟΚ?

  10. Ο/Η Χ λέει:

    Τα άτιμα τα γεγονότα είναι αμείλικτα.
    Θα διατυπώσω κάποια ερωτήματα και κάποια συμπεράσματα και καλό είναι να δωθεί μια απάντηση πέρα από προσπάθειες να το διασκεδάσουμε(DG), εντυπωσιασμούς(DG και Πάνος Δ.) και να πεταχτεί η μπάλα στο γήπεδο (Β.Χ).
    α) Γιατί τα εσωτερικά κείμενα και ηαλληλογραφία της ΚΟΕ από το Γενάρη μέχρι προχθές δημοσιεύονται στην ΠΑΣΑ; Γιατί γεγονότα και καταστάσεις από την εσωτερική ζωή της οργάνωσης δημοσιοποιούνται σταθερά εδώ; Γιατί όχι σε κάποιο άλλο site;
    β) Οι βασικοί άνθρωποι από τη φράξια που αποχώρησε από την οργάνωση, έχουν συνυπογράψει πριν αποχωρήσουν και εξακολουθούν να συνυπογράφουν κείμενα με πασαδόρους την ίδια στιγμή που, από πασαδόρους λεγόταν ότι γνωρίζουν για τα προβλήματα της ΚΟΕ πριν μάλιστα ξεσπάσει η κρίση.
    Δεν πρέπει να δωθεί έκταση από μέλη της ΚΟΕ εδώ μέσα, γιατί διάφορα κέντρα «δουλεύουν».

    • Ο/Η DG λέει:

      Χ: Πριν τα ερωτήματά σου τα κάνεις a priori συμπεράσματα να σου πω τα εξής:

      `α) Τα «εσωτερικά κείμενα» και η «αλληλογραφία» της ΚΟΕ (στο βαθμό που ήταν πράγματι εσωτερικά ή αλληλογραφία ή παραχαραγμένα) δημοσιεύτηκαν ΠΡΩΤΑ στο Indymedia και μετά εδώ ως σχόλια -και όχι ως ανάρτηση- από τον γνωστό άτομο με τα χίλια ψευδώνυμα. Κατέβηκαν μετά από απόφαση της ΠΑΣΑ (μετά από εσωτερικό διάλογο και με συγκεκριμένο σκεπτικό που αναλύθηκε) σε μικρότερο χρονικό διάστημα από ό,τι κατέβηκαν από το indymedia. Ο ελάχιστος χρόνος που μεσολάβησε ήταν αναγκαίος για να συζητηθεί δημοκρατικά στην ΠΑΣΑ και να παρθεί η απόφαση να κατεβούν. Τι να κάνουμε τώρα, η δημοκρατία χρειάζεται κάποιο χρόνο και χρειάζεται τη γνώμη όλων. Μας ψέγεις γι’ αυτό;

      β) i) Οι βασικοί άνθρωποι από την «φράξια», πολλοί πασαδόροι, πολλά μέλη της ΚΟΕ εκτός «φράξιας» έχουν συνυπογράψει πολλά κείμενα μαζί: τη διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ π.χ. ή του ΜΑΑ, ή της ΕΛΕ κ.ο.κ. Είναι αυτό επιχείρημα για να ψάχνουμε να βρούμε «συνωμότες»;

      ii) Το αν κάποιοι πασαδόροι (ελάχιστοι) έχουν συνυπογράψει άλλα κείμενα με μέλη της «φράξιας» ξεχωριστά ή με οποιονδήποτε άλλων αφορά τα ίδια και όχι την ΠΑΣΑ (όπως ακριβώς δεν αφορά ΚΑΙ την ΚΟΕ). Κατανοητό; Η ΠΑΣΑ ως συλλογικότητα δεν έχει συνυπογράψει κανένα τέτοιο κείμενο, οπότε δεν καταλαβαίνω και την σπέκουλα επάνω σε αυτό το ζήτημα. Και οι πασαδόροι, όπως και οι ΚΟΕτζήδες είναι ελεύθεροι, υποθέτω, να συνυπογράψουν οτιδήποτε, όπως επίσης είναι επακόλουθο ότι οι όποιες τέτοιες δραστηριότητές τους υπόκεινται στην κριτική των συλλογικοτήτων στις οποίες εντάσσονται. Υπάρχει αντίρρηση και σε αυτό;

      Εν κατακλείδι: ας σταματήσει η σπέκουλα για το συγκεκριμένο ζήτημα. Δεν αφορά αν θέλεις κανέναν πέραν από τους ελάχιστους που συνεχίζουν να ασχολούνται με τέτοιου είδους ζητήματα ενώ την ίδια ώρα στην κοινωνία γίνονται κατακλυσμιαίες διαδικασίες. Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δική μας μελαγχολία και τη δική μας ενασχόληση με θεωρίες συνομωσίας κλειστών κυκλωμάτων και με δίκες προθέσεων.

  11. Ο/Η Χ λέει:

    Θα επιμείνω έκανα δύο ερωτήσεις, δεν πήρα απάντηση αλλά πήρα εξυπνακισμούς.

  12. Ο/Η ΔΟ λέει:

    1. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον « «Δημήτρη» ή «Αριστερέ» ή «μέλος της ΚΟΕ» ή «Κεραία» ή «Τάσο» ή «Παρατηρητικέ» ή… δεν κόβεις την πλάκα λέω εγώ; Ή τουλάχιστον διάλεξε ένα όνομα.» που λέει κι ο D.G. γιατί μας αυξάνει τα hits !!!

    2. Το σχόλιο «του ΚΟ της ΚΟΕ για το κείμενο των 11 φραξιονιστών – πρώην καθοδηγητών της ΚΟΕ» ( πωπωπωωωω … ο βαρύγδουπος τίτλος ) δεν υπάρχει στην ιστοσελίδα της ΚΟΕ και, σύμφωνα με υπερβολικά καλά πληροφορημένες πηγές * μάλλον δεν υπαρχει πουθενά.
    Αν κάποιοι σύντροφοι ανησυχούν διότι σκέφτονται ότι μπορεί να δημιουργεί κακή εικόνα για την ΚΟΕ ή την ΠΑΣΑ, ας μην ανησυχούν. Η μικροψυχιά και η πολιτική μικρόνοια δεν κρύβονται, ο κόσμος είναι ψυλλιασμένος και καταλβαίνει… δεν χρειάζονται «μέτρα».

    3. Επειδή συμμετέχω στην ΠΑΣΑ από τον Ιούλιο του 2009.
    Να ανησυχώ ή να χαίρομαι που ένα τόσο σημαντικό κεφάλαιο της δράσης μας μου έχει διαφύγει;;; Εννοώ το «Η συμμαχία που είχε οικοδομηθεί μεταξύ πάσας και κάποιων από την ΚΟΕ για να διεμβολιστεί ο ΣΥΝ και να καταγγελθεί η αντιδημοκρατική επέμβαση του στον ΣΥΡΙΖΑ (να σπάσει ο τσαμπουκάς του),». Τι λες βρε παιδάκι μου; Κάναμε τέτοια πράγματα και δεν το πήρα χαμπάρι;! Μπράαααβο ο παράνομος μηχανισμός της ΠΑΣΑ! Θαύματα κάνει!

    4. @Χ ( στο βαθμό που δεν είσαι κλωνοποίηση του «αριστερού κλπ κλπ» ή το είδωλό του στον μικροπολιτικό καθρέφτη ): η μόνη απάντηση στο τρολλάρισμα και την παράνοια σας, είναι η διασκέδαση, ο εντυπωσιασμός και η μπάλα στην εξέδρα.
    «Σοκολατάκια και πολύ σας πάει» ( Λ.Κηλαηδόνης- ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΑ ! ).
    Τέλος, το μόνο «κέντρο» που υπάρχει είναι κάτι μπουζουκτσίδικα, όπως και κάτι μπαρ που ξεδίνουν οι πιτσιρικάδες ως το πρωί… θα έλεγα να διασκεδάσετε εκεί ,αλλά θέλει πολύ κουράγιο να ανακατευτεί ο «γνήσιος, επαναστάτης» με το … λαουτζίκο!
    Α! Υπάρχει και το «κεντρί» της μύγας ( σπέσιαλ μύγα: Μυία η Κεντροφόρος η Ερπυστριοφόρος – μοντέλο 1953 ( ΛΔΓ )-1956 ( Ουγγαρία) -1968 ( Τσεχοσλοβακία )- 1981 ( Πολωνία ) και 1989 ( Κίνα ), που όποιος την έχει μυγιάζεται.

    Καλό ξημέρωμα ( στην «Αριστερά» σας …).

    * ως γνωστόν η ΠΑΣΑ επικοινωνεί με την ΚΟΕ, τους διαγραφέντες της ΚΟΕ καθώς και με τα υπόλοιπα 12468,48 κόμματα και οργανώσεις της αριστεράς και του α/α χώρου, ενώ τελευταία παρατηρήθηκαν επαφές με το υπερπέραν και το παραπέραν ( καμιά σχέση με το παραπέτασμα ). Εξού και οι «υπερβολικά καλά πληροφορημενες πηγές».

    Δ.Οικονομίδης

  13. Ο/Η Μαρία Γασπαρινάτου λέει:

    Έχουμε (2 μέλη της ΚΟΕ) ενοχλήσει επισήμως τους υπεύθυνους του blog να κατεβάσουν τόσο ένα ψευδές σχόλιο όσο και ένα υποτιθέμενο εσωτερικό κείμενο πιο πάνω. Απαντήθηκε ότι θα κατέβαιναν. Μετά από καθυστέρηση κατέβηκε μόνο το σχόλιο, αφού παρέμεινε για πολύ ώρα.

    Δεν είναι δική μας ευθύνη να επιτηρούμε όλη μέρα το blog και να κυνηγάμε να κατέβουν σχόλια και κείμενα. Ακόμα και στο «ελευθεριακό» ιντιμίντια, τέτοια σχόλια θα πήγαιναν απευθείας στα κρυμμένα. Αν δεν μπορείτε να ελέγχετε μόνιμα τι ανεβαίνει, βάλτε προέγκριση. Αν γενικώς δεν μπορείτε να περιφρουρήσετε από κακόβουλα σχόλια, κλείστε το.

    Τέλος, να είναι γνωστό ότι οποιοδήποτε κείμενο εμφανίζεται με υπογραφή της ΚΟΕ ως «εσωτερικό» και γενικώς κείμενα που δεν υπάρχουν στο site μας (koel.gr) δεν μπορούν να παραμένουν με την υπογραφή της ΚΟΕ πουθενά γιατί έτσι δεν προφυλάσσεται τίποτα και ο καθένας μπορεί να ανεβάσει ό,τι θέλει ως κείμενο της ΚΟΕ. Δεν είμαστε από αυτούς που ανακαλύπτουμε εύκολα προβοκάτσιες αλλά είναι σίγουρο ότι αυτές οι πρακτικές ανοίγουν το δρόμο στην προβοκάτσια και δεν προφυλάσσουν από αυτήν. Προς το παρόν απλά τρέφουν την λυπηρή «αριστερά» του κουτσομπολιού και του κους – κους…

    Ας κρίνει ο καθένας.

    Μ.Γ.
    Μέλος ΚΟΕ
    (το mail μου είναι στη διάθεση του blog)

    • Ο/Η keratsiniwths λέει:

      Συντρόφισσα χρησιμοποιείς βαριές εκφράσεις. Η αριστερά του κουτσομπολιού μάλλον εκτράφηκε στο εσωτερικό της ΚΟΕ, καθώς παρατηρώ πως εδώ γράφουν νυν και πρώην μέλη θέλοντας σαφώς να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ΠΑΣΑ. Βρείτε τα μεταξύ σας, τόσα χρόνια σύντροφοι και έχετε ρίξει το επίπεδο στον πάτο. Δεν μου αρέσουν τα αλαζονικά σχόλια και οι «συστάσεις» τέτοιου είδους. Δεν υπαγόμαστε στον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό σας. Δεν θέλουμε να μας χρησιμοποιείτε για τους σκοπούς σας αλλά το κάνετε και με αισχρό τρόπο. Δεν ενδιαφερόμαστε για τα εσωτερικά σας, μην μας ενοχλείτε.

  14. Ο/Η ΔΟ λέει:

    1 Απαντήσαμε σοβαρά, με χιούμορ, με ότι διαθέτουμε. Για το σχόλιο περί ΚΟ έγραψα χθες. Δεν εκτιμάμε τελικά ότι βλάπτει και γι’αυτό δεν κατέβηκε. Εξάλλου το σχόλιο αποτελεί μνημείο κατάντιας και βλακείας , ένας λόγος παραπάνω να μείνει στο .. βάθρο του. Όσο ασχολείστε μαζί του, του δίνετε την αξία που δεν έχει.
    Απλό Watson! Δεν συμφωνεί κάποιος με τη γνώμη μας ; Ε τι να κάνουμε; Δημοκρατικός συγκεντρωτισμός για τους εκτός δεν έχει εφευρεθεί ακόμα, όπως έγραψε ο Κερατσινιώτης.

    2 Όλο αυτ΄οτο διάστημα ύπαρξης του μπλογκ, με ελεύθερα σχόλια δεν είχαμε σοβαρό πρόβλημα παρά 3ή4 φορές , εκ των οποίων οι δύο ήταν τελευταία λόγω ΚΟΕ. Ε! μάλλον κάτι λέει αυτό! Δηλαδή, ότι μπορείς να επιβάλλεις το σεβασμό και το να αποφεύγεται το τρολλάρισμα χωρίς να φιλτράρεις τα σχόλια ή να παίρνεις άλλα κατασταλτικά μέτρα, κι όταν αυτό χρειάζεται – γιατί πάντα θα υπάρχουν οι «ξύπνιοι» – το συζητάς και αποφασίζεις.
    Δε έχασε η δημοκρατία από αυτό ούτε κι η ΠΑΣΑ. Απλά η δημοκρατία είναι ένα δέντρο που θέλει χρόνο και υπομονή αλλά οι καρποί του είναι πιο ζουμεροί και γόνιμοι από οτιδήποτε άλλο.

    3 Επίσημη διαρροή από τα έγκατα της ΠΑΣΑ. Μέσα στις επόμενες ώρες επίκειται επίσημη ανακοίνωση επί του θέματος ενώ ακόμη πιο καλά πληροφορημένες πληροφορίες λένε ότι ίσως να είναι ανακοίνωση επί παντώς €πιστητού. Παρακαλούμε μπαίνετε μανιωδώς στο μπλογκ. Κάνει καλό σε όλους :-)))))

  15. Ο/Η ΔΟ λέει:

    Εκ μέρους της ΠΑΣΑ.

    1. Η πολιτική δημοσιεύσεων σχολίων στο μπλογκ της ΠΑΣΑ είναι γνωστή: δημοσιεύουμε ΟΛΑ τα σχόλια εφόσον δεν είναι υβριστικά ή ρατσιστικά. Όσα δεν είναι τέτοια δημοσιεύονται και ο κάθε αναγνώστης (αριστερός κατά βάση, άρα και με διαμορφωμένο κριτήριο και εμπειρία) βγάζει τα συμπεράσματά του. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα γίνουμε χωροφύλακες για χάρη κανενός, εφόσον ένα σχόλιο δεν είναι υβριστικό ή ρατσιστικό. Το κάναμε ήδη μία φορά με τις διαρροές των υποτιθέμενων μέιλ μετά όμως από συλλογική απόφαση και εξαντλητικό διάλογο. Παιδονόμοι όμως δεν θα συνεχίσουμε να είμαστε σε αυτό το παιχνιδάκι που προσπαθείτε να μας εμπλέξετε.
    2. Αντί να «ενοχλείτε επισήμως» για να κατεβάσουμε ένα σχόλιο, πολύ πιο απλό θα ήταν να απαντήσετε επισήμως, όπως θα απαντούσατε σε οποιοδήποτε ΜΜΕ, σε αυτό το σχόλιο που θεωρείτε ότι σας θίγει ή ότι είναι ψευδές. Και δεν θα υπήρχε έτσι ούτε γάτα ούτε ζημιά και οι «προβοκάτορες» θα κατάπιναν τη γλώσσα τους. Δεν προτιμήσατε αυτό αλλά συνεχίζετε με τον ίδιο τρόπο που κάνουν και τα τρολ να εμπλέκετε την ΠΑΣΑ σε μια υπόθεση που δεν την αφορά, που δεν αφορά κανένα παρά μόνο τον μικρόκοσμό σας.
    3. Παρʼ όλα αυτά υποδείχθηκε με σχόλια-απαντήσεις από 2 μέλη της διαχείρισης του μπλογκ ότι το σχόλιο με το υποτιθέμενο εσωτερικό κείμενο της ΚΟΕ ήταν πλαστό. Τι άλλο θέλετε να κάνουμε; Δήλωση μετανοίας; Χωροφύλακες πάντως, επαναλαμβάνουμε, δεν πρόκειται να γίνουμε. Και υποδείξεις τέτοιου είδους επιστρέφονται ως απαράδεκτες!
    4. Χρονόμετρο μπορείτε να κρατάτε μόνο σε υποθέσεις δικές σας. Το χρόνο που χρειαζόμαστε για να πάρουμε ή όχι αποφάσεις τέτοιου είδους, όπως το να κατεβάσουμε ένα σχόλιο, δεν θα μας τον υποδείξετε εσείς. Αφεντικά πάνω από το κεφάλι μας δεν είχαμε ούτε και έχουμε και το έχουμε αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν. Συνομιλητές ναι, εφόσον δεν μας κουνάνε το δάχτυλο.

Αφήστε απάντηση στον/στην παρατηρητικός Ακύρωση απάντησης