Γαλλία: Η κατάσταση το βράδυ της Τετάρτης 20 Οκτωβρίου

Posted: 20/10/2010 by ΔΟ in Ανταποκρίσεις, Γεγονότα, Διεθνές κίνημα, Κινητοποιήσεις

Επέκταση και ριζοσπαστικοποίηση του απεργιακού κινήματος

(Επιμέλεια: Γιώργος Μητραλιάς)


( Κοίτα καλά το ρόλεξ σου, είναι η ώρα της εξέγερσης )

Πέρα από τα 3,5 εκατομμύρια διαδηλωτές στις 277 διαδηλώσεις της 19ης Οκτωβρίου, η εικόνα της Γαλλίας το απόγευμα της Τετάρτης 20 Οκτωβρίου συμπληρώνεται από τις εξής εξελίξεις:

· Το 54% των 12.500 βενζινάδικων δεν λειτουργούν καθώς δεν ανεφοδιάζονται πια. Τεράστιες ουρές σχεδόν παντού μπροστά στα ανοιχτά πρατήρια βενζίνης.

( L’ appronisionnement en carburant = ο ανεφοδιασμός σε καύριμα.
% de stations en pénurie = % βενζινάδικων με έλλειψη
)


· Σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου, το 71% των Γάλλων πολιτών υποστηρίζει το απεργιακό κίνημα. Η υποστήριξη φτάνει το 81% στις ηλικίες 25-29 ετών και το 79% στις 30-39 ετών. Επίσης, το υποστηρίζει το 79% των εργατών, το 83% των υπαλλήλων και το 86% των ανέργων. Γενικά, οι γυναίκες το υποστηρίζουν περισσότερο από τους άνδρες.

· Από τη νύχτα της Τρίτης, δυνάμεις γαλλικών ΜΑΤ και χωροφυλάκων «απελευθερώνουν» κατ’εντολή του ίδιου του Σαρκοζί, χωρίς να συναντούν αντίσταση, στρατηγικά αποθέματα καυσίμων που είχαν μπλοκαριστεί από απεργούς. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα μπλόκα ξαναστήνονται λίγο αργότερα.

· Και τα 12 διυλιστήρια της χώρας παραμένουν υπό των έλεγχο των εργαζομένων τους και δεν λειτουργούν. Οι απεργιακές φρουρές τους δίνουν πετρέλαιο σε σχολεία, νοσοκομεία, και άλλες δημόσιες υπηρεσίες μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων.

· Ομάδες απεργών και υποστηρικτών τους, που αποτελούνται συνήθως από εργαζομένους στην ενέργεια, στους σιδηροδρόμους, στην υγεία, στις οδικές μεταφορές, στην εκπαίδευση, καθώς και από μαθητές και φοιτητές, μπλοκάρουν για μερικές ώρες ή και περισσότερο αεροδρόμια (Τουλούζη, Νάντ, Παρίσι, …), εθνικούς οδικούς άξονες, σιδηροδρομικές γραμμές, κέντρα εφοδιασμού του Carrefour, γέφυρες, τράπεζες, ντεπό λεωφορείων και τραμ. Κονβόϊ των συνδικάτων μισθωτών φορτηγατζήδων μπλοκάρουν και επιβραδύνουν τη κίνηση σε μια ντουζίνα αυτοκινητοδρόμους.

· Διευρύνεται και σκληραίνει το απεργιακό κίνημα στη Μασσαλία και στο λιμάνι της, που είναι και προπύργιο της αμφισβήτησης του Σαρκοζί και της πολιτικής του. Οι δρόμοι της πόλης (όπως και δεκάδων άλλων γαλλικών πόλεων) γεμάτοι από τεράστιους σωρούς σκουπιδιών. Φέρνουν τη…Λεγεώνα των Ξένων για να τα μαζέψει…

·
Διαδήλωση, κυρίως μαθητών, μπροστά στη Γερουσία. Ο ταχυδρόμος Ολιβιέ Μπεζανσενό, μαζί με 50 συναδέλφους του μπλοκάρουν ένα ταχυδρομικό κέντρο διανομής στη Ναντέρ του Παρισιού, όπου σημειώθηκαν και σήμερα κάποιες συγκρούσεις νέων με την αστυνομία. Ο ηγέτης του ΝΡΑ δηλώνει ότι «απέναντι στη ριζοσπαστικοποίηση της κυβέρνησης χρειάζονται πιο ριζοσπαστικές δράσεις».

· Αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους ενωτικά διασυνδικαλιστικά και διεπαγγελματικά συντονιστικά όργανα σε επίπεδο περιφερειών και επαρχιών (Αρδέννες, Haute Loire…). Λειτουργούν με ανοικτές γενικές συνελεύσεις και συσπειρώνουν τους «από κάτω» ανεξάρτητα από το συνδικάτο τους και το επάγγελμά τους. Καλούν συνήθως τον πληθυσμό των περιοχών τους σε γενική ανανεωνόμενη απεργία (grève générale reconductible) με αίτημα την πλήρη απόσυρση του νομοσχεδίου για τις συντάξεις.

· Μείωση των απεργών στις μεταφορές, ειδικά στις αστικές συγκοινωνίες του Παρισιού όπου το μετρό λειτουργεί σχεδόν κανονικά. Αντίθετα, αύξηση των απεργών στην επαρχία. Πολύ μεγάλες διαδηλώσεις στις μεσαίες και μικρές πόλεις όπου συχνά το 1/4 του πληθυσμού μετέχει σε αυτές.

·
Κλιμακώνεται η κινητοποίηση και ριζοσπαστικοποίηση των μαθητών. Χτες 19 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα συνδικάτα τους, η κινητοποίηση (καταλήψεις, μπλοκαρίσματα, αποχές, κλπ) αφορούσε περίπου 1.200 λύκεια σε όλη τη χώρα.

·
Όλο και πιο σαφείς ενδείξεις ότι επίκειται κινητοποίηση και των φοιτητών. Γενικές συνελεύσεις σε δεκάδες πανεπιστήμια, κατάληψη και μπλοκάρισμα μιας ντουζίνας από αυτά. Πολλές γενικές συνελεύσεις αρκετά μαζικές. Μερικά πανεπιστήμια κλείνονται από τις ακαδημαϊκές αρχές για να προλάβουν τους φοιτητές.

· Συγκρούσεις νέων και ΜΑΤ στο κέντρο της Λυών. Ο (προ τριμήνου καταδικασμένος για ρατσισμό από γαλλικό δικαστήριο) υπουργός εσωτερικών Ορτεφέ, που επισκέπτεται τη Λυών, γιουχάρεται από περαστικούς. Συλλαμβάνονται και κρατούνται όσοι του φώναξαν «φασίστα», «ρατσιστή» και «δεν είσαι ευπρόσδεκτος στη Λυών». Ο ίδιος υπόσχεται να συντρίψει τους «αλήτες». Οι συλληφθέντες των τελευταίων ημερών έφτασαν τους 1.500 και οι περισσότεροι από αυτούς είναι μαθητές.

· Συνεχίζονται και ξεπερνούν ήδη τις 600, οι ενωτικές συγκεντρώσεις των κομμάτων και οργανώσεων της πέραν της σοσιαλδημοκρατίας γαλλικής αριστεράς, σε εκατοντάδες γαλλικές πόλεις (ΚΚΓ, ΝΡΑ, Ενωτική Αριστερά, κλπ).

· Το Σοσιαλιστικό κόμμα απευθύνει δραματική έκκληση στη κυβέρνηση να αναστείλει τη συζήτηση για το συνταξιοδοτικό στη Γερουσία προκειμένου «να ηρεμήσουν τα πνεύματα στη χώρα». Η κυβέρνηση απορρίπτει το αίτημα. Η Γαλλία οδεύει ολοταχώς προς μετωπική σύγκρουση των αντίπαλων πολιτικών και κοινωνικών παρατάξεων, καθώς πληθαίνουν οι αναφορές των ΜΜΕ στο Μάη του ’68…

Σχόλια
  1. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    A.AΛΑΒΑΝΟΣ:PARLEZ VOUS FRANCAIS,ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΈ?
    Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής

    ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΤΤΙΚΗ

    ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ
    ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ: PARLEZ VOUS FRANCAIS, ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ;»

    Αντιπροσωπεία της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, μαζί με τον Αλέκο Αλαβάνο και τον υποψήφιο περιφ. σύμβουλο Θανάση Κούρκουλα επισκέφθηκαν τους εργαζόμενους στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών. Μεταξύ άλλων ο Αλ. Αλαβάνος τόνισε :

    ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
    «Οι Γάλλοι εργαζόμενοι και η γαλλική νεολαία απαντούν στα μέτρα Σαρκοζί με τη γλώσσα του αγώνα. Μόνο αυτά τα «γαλλικά» καταλαβαίνουν οι πολιτικοί των αγορών και η πολιτική των αντεργατικών μέτρων. Με ανάλογα «ελληνικά» πρέπει να αντιμετωπιστεί και η πολιτική του μνημονίου στην Ελλάδα. Στις επικείμενες εκλογές, αλλά και επί του πεζοδρομίου.
    Parlez vous francais, κύριε Παπανδρέου;»

    http://elattiki.blogspot.com/2010/10/aaparlez-vous-francais.html

  2. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    Μαρτυρία του Dan Tue, συνδικαλιστή σε διυλιστήριο.

    Είμαι εξαντλημένος.

    Έχω περάσει τις τελευταίες τρεις ημέρες πηγαίνοντας από μπλόκο σε μπλόκο, μαζί με εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους σιδηροδρόμου, οδηγούς φορτηγών, νοσοκόμες, κλπ. Μέχρι τώρα, στα διυλιστήρια, έχουμε κατορθώσει να διατηρήσουμε εντελώς κλειστή τη δεξαμενή πετρελαίου Arnages από τις 4 το πρωί της Παρασκευής! Το αποτέλεσμα είναι να κλείσουν όλα τα πρατήρια καυσίμων σε ακτίνα 70 χιλιομέτρων, επειδή ξέμειναν από καύσιμα.

    Κοιμήθηκα 4 ώρες το βράδυ της Παρασκευής, 6 ώρες το Σάββατο, 2 τη Δευτέρα…

    Σήμερα, προσκαλέσαμε το μεγαλύτερο σωματείο των δασκάλων να απευθύνει έκκληση σε όλους του απεργούς εκπαιδευτικούς να έρθουν και να βοηθήσουν στο μπλοκάρισμα όλων των υπόλοιπων δεξαμενών καυσίμων.

    Η αστυνομία δεν μπορεί να παρέμβει, επειδή οι οδηγοί φορτηγών έχουν δημιουργήσει μπλόκα στις μεγάλες οδικές αρτηρίες που οδηγούν στη δεξαμενή πετρελαίου.

    Αυτό που μοιάζει απίστευτο είναι ότι, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο πετρέλαιο, και ως εκ τούτου οι άνθρωποι είναι αποκλεισμένοι στα σπίτια τους, μια ηχηρή πλειοψηφία 71% του πληθυσμού εγκρίνει την απεργία (σύμφωνα σημερινές δημοσκοπήσεις).

    Το κίνημα αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον για μια ακόμη εβδομάδα. Πέρασα όλο το βράδυ της Κυριακής με εργαζόμενους στις μεταφορές (σιδηροδρομικούς και φορτηγατζήδες) παίζοντας χαρτιά και πίνοντας μπύρα. Είχε αρκετό κρύο (2 ° C), γύρω στις 4 το πρωί, αλλά οι σιδηροδρομικοί είχαν φέρει αρκετές ξύλινες παλέτες και ανάψαμε μια μεγάλη φωτιά.

    Οι εργαζόμενοι από το γειτονικό εργοστάσιο της Renault έφεραν κροτίδες και περάσαμε τις πρώτες πρωινές ώρες ανάβοντάς τες. Οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν μέχρι τέλους. Εργαζόμενοι που επέλεξαν να μην προχωρήσουν σε απεργία ενθαρρύνονται να δωρίσουν μέρος του μισθού τους στους εργαζόμενους των πιο «στρατηγικών» τομέων, ιδιαίτερα του διυλιστηρίου DONGES.

    Προσωπικά, αυτή είναι η 6η απεργιακή μου ημέρα. Η απεργία είναι αορίστου χρόνου που μπορεί να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσουν τα πράγματα, ωστόσο συμφωνούν όλοι ότι με “εκ περιτροπής” απεργίες (15% του εργατικού δυναμικού σε απεργία την κάθε δεδομένη ημέρα) θα μπορέσουμε να αντέξουμε περισσότερο.

    Η υποστήριξη από τους «απλούς ανθρώπους» είναι εκπληκτική. Όταν δημιουργούμε μπλόκα σε αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί συχνά φωνάζουν συνθήματα για να μας στηρίξουν, μας δίνουν χρήματα, καθημερινές εφημερίδες, έστω και αν τους κρατάμε αποκλεισμένους στα αυτοκίνητά τους.

    Έχω αποφασίσει να παραμείνω στην απεργία για τρεις ακόμη ημέρες, αλλά και να περνάω περισσότερο χρόνο με την οικογένειά μου, κάτι που και το Σωματείο συμβουλεύει. Μερικοί σύντροφοι έχουν περάσει 4 ημέρες χωρίς να πάνε σπίτια τους και το Σωματείο ανησυχεί ότι αυτό μπορεί να προκαλέσει οικογενειακά προβλήματα με τις συζύγους, που είναι υποχρεωμένες να φροντίσουν τα παιδιά, κάτι το οποίο θα υπονόμευε την αποφασιστικότητά μας.

    Και τα 12 γαλλικά διυλιστήρια πετρελαίου βρίσκονται σε απεργία μέχρι την επόμενη Παρασκευή. Πολλές δεξαμενές είναι μπλοκαρισμένες. Οι μισοί σιδηροδρομικοί σταθμοί (συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων) είναι κλειστοί. Φορτηγατζήδες έχουν αποκλείσει τους δρόμους που οδηγούν στις κύριες παραγωγικές περιοχές, και εργοστάσια δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης πρώτων υλών (δεν έχουν αποθέματα υλικών επειδή η αποθήκευση κοστίζει χρήματα).

    Σε κάθε περίπτωση, η διάθεση των εργαζομένων είναι απερίγραπτη. Οι εργαζόμενοι από όλους τους τομείς της οικονομίας είναι ενωμένοι και αποφασισμένοι, και για πρώτη φορά, πολλοί εργαζόμενοι μπορούν να συνομιλήσουν με άλλους εργαζόμενους που απασχολούνται σε άλλους κλάδους, γνωρίζοντας ότι μοιράζονται ένα κοινό στόχο.

    Το μόνο πρόβλημα είναι ότι θα είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο, να επιστρέψουμε στη δουλειά. Αλλά χάρη στην κυβέρνηση, οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν στην απεργία μέχρι την επόμενη εβδομάδα. Τότε θα δούμε.

    Πρόκειται για μια γενική απεργία και πολλοί απλοί εργαζόμενοι, με τους οποίους έχω μιλήσει, είναι αποφασισμένοι να μην επιστρέψουν στην εργασία τους μέχρι το όριο συνταξιοδότησης να επανέλθει στα 60 χρόνια.

    Την ευθύνη της μετάφρασης έχει ο Άγγελος Κ

    http://aformi.wordpress.com/2010/10/20/%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7/#more-4981

Σχολιάστε