6ο διαμέρισμα: υποβάθμιση, εγκληματικότητα, φασισμός.

Posted: 14/10/2010 by ftanei_pia in Ελλάδα, Μετανάστες, Μεταναστευτικό
Ετικέτες: , , , ,

`

Αριστερά ακούς;

`

Το κεντρικό σύνθημα με το οποίο δημοκράτες κάτοικοι του Αγίου Παντελεήμονα και άλλων περιοχών του 6ου Διαμερίσματος πορεύτηκαν τις προάλλες στη Βουλή ήταν «στα γκέτο των εβραίων χτυπούσαν οι ναζί στα γκέτο της Αθήνας χτυπάει η Χρυσή Αυγή». Με το σύνθημά τους αυτό οι δημοκράτες κάτοικοι ήθελαν να απευθυνθούν στα δημοκρατικά αντανακλαστικά που βρίσκονται σε κατάσταση χειμερίας νάρκης σε πολλές από τις θεωρούμενες ως «δημοκρατικές δυνάμεις» και ουσιαστικά να τους πουν » επιτέλους ξυπνήστε, αυτό που συμβαίνει στις γειτονιές μας είναι πολύ σοβαρό για να το αντιμετωπίζετε είτε αγνοώντας το, είτε υποτιμώντας το, είτε πίσω από εκλογικές μικροσκοπιμότητες».

Ανατρέχοντας κανείς στην ιστορία διαπιστώνει ότι ο φασισμός και ο ναζισμός – ως κινήματα- δεν ξεκίνησαν από γειτονιές πλούσιες και αριστοκρατικές, εμφανίστηκαν σε λαϊκές γειτονιές, με έντονα στοιχεία υποβάθμισης, σε περιόδους μεγάλης οικονομικής κρίσης, με πολλούς νέους να μην βρίσκουν δουλειά, με «γερασμένο¨το αστικό πολιτικό σύστημα και μιά Αριστερά, που αν και ήταν ισχυρή ιδιαίτερα στη Γερμανία ήταν κατακερματισμένη και αποπροσανατολισμένη, εφ’ όσον θεωρούσε τους σοσιαλδημοκράτες, μεγαλύτερο εχθρό της απ’ότι τους φασίστες. Και δεν αναφέρομαι στους σοσιαλδημοκράτες πολιτικούς ηγέτες όσο στους απλούς ψηφοφόρους τους και στους συνδικαλιστές.

Αλλά για να ξανάρθουμε στον Αγιο Παντελεήμονα και το 6ο Διαμέρισμα που πριν 40 χρόνια ήταν από τις καλύτερες αστικές συνοικίες της πόλης. Η περιοχή έχει δεχτεί συνολικά 3 μεταναστευτικά ρεύματα, το πρώτο στις αρχές του ‘ 70 από την επαρχία για μια καλύτερη τύχη στην Αθήνα, όταν οι αθηναίοι της περιοχής άρχισαν να φεύγουν για τα βόρεια προάστια, το δεύτερο στις αρχές του ‘ 90, όταν εγκαταστάθηκαν στην περιοχή μετανάστες από την Αλβανία και τις ανατολικοευρωπαικές χώρες σε νοικιαζόμενα αρχικά και στη συνέχεια σε δικά τους διαμερίσματα και το τρίτο αρχές της δεκαετίας του 2000 με την άφιξη μεταναστών και προσφύγων από χώρες της Ασίας και της Αφρικής.

Σε όλο αυτό το διάστημα η περιοχή σταδιακά υποβαθμιζόταν, καθώς άνοιγαν το ενα πίσω από το άλλο κακόφημα μπαρ, που γινόταν διακίνηση ναρκωτικών και trafficking γυναικών, στριπτιζάδικα, οικοι ανοχής – με κραυγαλέα περίπτωση την οδό Φυλής, όπου βρίσκεις 5 ανά οικοδομικό τετράγωνο και χαρτοπαικτικές λέσχες. Χαρακτηριστικά ας σημειωθεί ότι ούτε ένα πολιτιστικό κέντρο δεν έχει ενδιαφερθεί να ανοίξει ο Δήμος τόσα χρόνια στην περιοχή και οι πολιτιστικές του εκδηλώσεις περιορίζονται σε παραστάσεις Καραγκιόζη μια φορά το χρόνο. Εδώ εύλογα τίθεται και ένα ζήτημα για το ρόλο του αστυνομικού τμήματος του Αγίου Παντελεήμονα στην εδραίωση αυτής της κατάστασης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες εδώ και χρόνια αποτελεί το τμήμα που συγκεντρώνει αστυνομικούς που έχουν πέσει σε δυσμένεια κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, δηλαδή αυτούς που έχουν βρεθεί μπλεγμένοι με ύποπτες δραστηριότητες Παράλληλα θέμα υπάρχει και με το διαμερισματικό συμβούλιο που ουσιαστικά και ανεξαρτήτως των περιορισμένων αρμοδιοτήτων που του παρείχαν οι εκατόστε Κώδικες Δήμων και Κοινοτήτων ,όχι μόνο δεν έκανε τίποτα για να σταματήσει αυτή την κατρακύλα αλλά συνέβαλλε και με την πλειοψηφούσα δεξιά παράταξη στο να δίνονται άδειες σε τέτοια «ευαγή » ιδρύματα.

Το μόνο που άλλαξε χέρια αυτά τα χρόνια ήταν ο έλεγχος της μαφίας, που ενώ αρχικά ήταν αποκλειστικά σε ελληνικά χέρια τη δεκαετία του ‘ 90 μερίδιο διεκδίκησε τόσο η αλβανική μαφία, όσο και η γεωργιανή, σε τομείς όπως η «προστασία», το εμπόριο ναρκωτικών και το trafficking γυναικών και η περιοχή ιδιαίτερα του Αγίου Παντελεήμονα ύπήρξε θέατρο αιματηρών συγκρούσεων. Τα τελευταία χρόνια αναζωπυρώνεται η ένταση καθώς μερίδιο διεκδικεί στην ευρύτερη περιοχή του 6ου τόσο η αφγανική, όσο και η αφρικανική μαφία.

Σ’ αυτό το σκηνικό είναι που εδώ και δυό χρόνια έχουμε την εμφάνιση της ακροδεξιάς και της φασιστικής δεξιάς με εφαλτήριο τον Άγιο Παντελεήμονα, μια από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές του 6ου Διαμερίσματος, μια περιοχή όπου κατοικούν απόστρατοι χουντικοί, με το αστυνομικό τμήμα, χωρίς τη στήριξη του οποίου δεν θα είχαν μπορέσει να αναπτύξουν τη δράση τους οι φασιστικές συμμορίες, με στήριξη από καταστηματάρχες της περιοχής, καθώς και του υπόκοσμου, που βλέπει να απειλείται η θέση του απο τους νεοαφιχθέντες της μαφίας.

Η τακτική που ανέπτυξαν αναμφισβήτητα είχε κινηματικά χαρακτηριστικά (συγκέντρωση υπογραφών πόρτα-πόρτα, κάλεσμα σε συγκεντρώσεις και «πατριωτικά» γλέντια στην πλατεία ) καθώς και τρομοκρατικά με την «εξουδετέρωση», μέσω προπηλακισμών, απειλών και συκοφαντίας της όποιας αντίθετης φωνής και άποψης για την επίλυση των προβλημάτων της περιοχής. Είναι μακρύς ο κατάλογος όσων «εκδιώχθηκαν» από την περιοχή ως «υπερασπιστές λαθροδιακινητών και σωματεμπόρων», αρκεί κανείς να θυμηθεί ότι σε αυτούς συγκαταλέχθηκε και ο Πατέρας Προκόπιος, που είχε δώσει άσυλο στο υπόγειο της εκκλησίας του σε άστεγους αφγανούς πρόσφυγες για να μην κοιμούνται στα παγκάκια και τα σκαλιά της εκκλησίας και «προκαλούν τους φιλήσυχους νοικοκυραίους».

Στη συνέχεια στρατολόγησαν παιδιά από γυμνάσια και λύκεια της περιοχής-μεταξύ των οποίων πολλά αλβανικής και βορειοηπειρωτικής καταγωγής- για να περιφρουρούν την πλατεία και να χειροδικούν σε μετανάστες και πρόσφυγες που το χρώμα της επιδερμίδας τους είναι μελαψό, γαλουχώντας τα στην φιλοσοφία της άρειας φυλής και του «εθνοσωτήριου» έργου, που επιτελούν.. Εχουν μάλιστα οικειοποιηθεί τον ύμνο του ΕΛΑΣ (στα άρματα, στα άρματα εμπρός στον αγώνα), τραγούδια του Θοδωράκη ( μπήκαν στην πόλη οι οχτροί), και του Παπακωσταντίνου ( Αρνιέμαι, αρνιέμαι…) στις εκδηλώσεις τους και καλλιεργούν στα νέα παιδιά την εντύπωση ότι συμβάλλουν σε μια » νέα εθνική αντίσταση», ενάντια «στους εθνοπροδότες πολιτικούς, δημοσιογράφους, δικαστικούς, ΜΚΟ κ.λ.π).

Οπως μάλιστα αναφέρουν τα φασιστομπλόγκ που τους εκπροσωπούν ( Χρυσή Αυγή, Στόχος, greekalert, hellenicrevenge) έχουν ήδη «απελευθερώσει τις πλατείες Αγίου Παντελεήμονα και Αττικής από τους λαθρομετανάστες και επίκειται να απελευθερωθούν και άλλες δύο». Ηδη πληροφορίες αναφέρουν ότι στην πλατεία Βικτωρίας ιδιοκτήτες καφετεριών, μπαρ και εστιατορίων σε σύσκεψη που είχαν είπαν «να πληρώσουν τους χρυσαυγίτες προκειμένου να καθαρίσουν και τη δική τους πλατεία», καθώς οι αφγανοί πρόσφυγες κυνηγημένοι από τους χρυσαυγίτες και ομοιδεάτες κατοίκους της περιοχής μετακομίζουν σαν το μπαλάκι του πινγκ-πονγκ από τη μιά πλατεία στην άλλη με τους χρυσαυγίτες να τους ακολουθούν και να εμφανίζονται ως «εθνοσωτήρες». Αυτό βέβαια -αν αληθεύουν οι πληροφορίες-είναι ένα πάρα πολύ επικίνδυνο «παιχνίδι» για την δημοκρατική πορεία αυτής της χώρας. Κατ’ αρχήν γιατί ουσιαστικά έτσι τίθενται σε εφαρμογή οι φασιστικές περιπολίες, αλλά επίσης γιατί μικρομεσαία στρώματα στρέφονται προς τον φασισμό για την δήθεν » αντιμετώπιση της εγκληματικότητας»- και αναφέρω τη λέξη δήθεν γιατί στην πραγματικότητα κυνηγούν και προπηλακίζουν εξαθλιωμένους ανθρώπους και όχι τις μαφίες, που όντως αλωνίζουν την περιοχή, στη λογική της «συλλογικής ευθύνης,» λόγω φυλής και εθνότητας- και παράλληλα στρατολογούν επί πληρωμή νέα παιδιά σε υποβαθμισμένες περιοχές με έντονο το πρόβλημα της ανεργίας εν είδει εργολαβίας με εργολαβική εταιρεία την Χρυσή Αυγή.

Το πόσο επικίνδυνη είναι η κατάσταση δεν γίνεται αντιληπτό από τα κόμματα με αποτέλεσμα πολλοί κάτοικοι στο 6ο Διαμέρισμα να προβληματίζονται για τη στάση τους στις επικείμενες εκλογές, για το αν θα πρέπει να απέχουν, να ρίξουν λευκό ή άκυρο, προκειμένου να ταρακουνήσουν τις πολιτικές ηγεσίες. Υπάρχουν επίσης δημοκράτες που ήδη εδώ και μερικούς μήνες έχουν φύγει και άλλοι που βρίσκονται στη διαδικασία της μετακόμισης, καθώς το τρίπτυχο υποβάθμιση, εγκληματικότητα, φασισμός είναι δυσκολοχώνευτο. Πολλοί τέλος είναι αυτοί που θεωρούν ότι κάποια στιγμή η περιοχή θα γίνει παρανάλωμα, με επεισόδια αντίστοιχα αυτών που έγιναν πριν δυο χρόνια στα προάστια του Παρισιού, καθώς τα πολιτικά κόμματα στο σύνολό τους αδυνατούν να αντιμετωπίσουν με ρεαλιστικές προτάσεις το μεταναστευτικό ζήτημα, «αδειάζοντάς» το στις υποβαθμισμένες συνοικίες της πόλης.

*Η Μαρίνα Βήχου είναι δημοσιογράφος και πολιτική επιστήμων

Σχόλια
  1. Ο/Η Δημήτρης Α λέει:

    Με αφορμή τα όσα αναφέρει η συν/φισσα Μαρίνα, μια απορία: Ποιό συμφέρον έχει η πολιτική εξουσία να αφήνει ολόκληρες περιοχές της πόλης έρμαια του πιο άγριου κοινωνικού αυτοματισμού; Όταν οι «φυλετικές» συμμορίες-μαφίες αρχίσουν να αλληλοεξοντόνωνται στους δρόμους, τι υλικό / πολιτικό κέρδος μπορεί να προσδοκά ο κάθε πολιτευτής κι ο κάθε «επιχειρηματίας»; Επί χρόνια ακούγαμε θεωρίες συνομωσίας για «προγραμματισμένη υποβάθμιση» περιοχών με κτηματομεσιτικές (real estate) προσδοκίες. Είναι πια φανερό ότι ΤΙΠΟΤΑ δεν γίνεται βάσει (έστω σατανικού) σχεδίου, παρά αφήνεται η καπιταλιστική ζούγκλα να ξεσαλώσει, διαλύοντας τον κοινωνικό ιστό και μετατρέποντας λογής απελπισμένους ανθρώπους σε μέλη αγέλης λύκων. Οι φορείς εξουσίας απλά προσπαθούν να κρύψουν τα προβλήματα κάτω απ΄το χαλί, ή (αφού πια γίνουν εκρηκτικά) να μπαλώσουν -πρόχειρα και προσωρινά- καταστάσεις, μεταθέτοντας χωρικά κι αναβάλλοντας χρονικά το ξέσπασμα της βίας και της ανθρωποφαγίας. Σε επόμενη φάση, ίσως οι κύριοι δήμαρχοι, βουλευτές και «επιχειρηματίες», απλά οχυρωθούν παραιτημένοι σε συνοικίες-γκέτο πλουσίων κι αγνοήσουν την όζουσα πραγματικότητα παραδίπλα τους (μια ματιά σε πόλεις άλλων χωρών και ηπείρων θα ‘ταν διαφωτιστική επ΄αυτού).
    Και η Αριστερά; Εμείς; Ποιές προτάσεις έχουμε; (πέρα από θεωρητικά στερεότυπα…)
    ……………………………………………………………………..
    (ακολουθεί βαθιά σιωπή).
    Δειλά-δειλά πάντως, κάποιες σκέψεις αρχίζουν να συζητούνται:
    α) Η στάση του (όποιου) αριστερού/προοδευτικού κινήματος πρέπει να ΄ναι αμείλικτη απέναντι σε κάθε μορφή μαφίας, είτε με εθνοτικό, είτε με «εθνικιστικό» προκάλυμμα. Μπορεί η αχαλίνωτη καπιταλιστική ζούγκλα να οδηγεί σε μαφιόζικου τύπου αυτοοργάνωση τις κοινότητες (αλλοδαπών & γηγενών),όπως και στις ΗΠΑ για παράδειγμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι (παράλληλα με την προπαγάνδιση των ιδεών μας) θα πρέπει να δείχνουμε ανοχή σε τέτοιες πρακτικές ή όσους επωφελούνται απ΄αυτές. Άλλο η αιτιολόγηση ενός κοινωνικού φαινομένου, άλλο η ανοχή απέναντί του. Ναι, θύματα στρατολογούν κι οι χρυσαυγίτες, θύματα κι οι νιγηριανοί μαφιόζοι, πιο θύματα όμως αυτοί που υφίστανται τις συνέπειες των πολέμων τους.
    β) Το σημερινό κύμα μετανάστευσης έχει την ιδιαιτερότητα ότι ΔΕΝ κατευθύνεται στην Ελλάδα, παρά επιδιώκει να περάσει απ΄αυτήν, στοχεύοντας στη δυτική Ευρώπη. Η μάχη ενάντια στη συμφωνία Δουβλίνο ΙΙ, που μετατρέπει τις χώρες εισόδου σε κρατητήρια της Ε.Ε. καθίσταται προτεραιότητα. Ευθύνες για το κατάντημα των χωρών προέλευσης έχει (στον ένα ή τον άλλο βαθμό) ΣΥΜΠΑΣΑ η Δύση, ας λουστούμε λοιπόν όλοι μαζί τις συνέπειες (κι ας ζοριστούμε για λύσεις).
    γ) Το ξεβρώμισμα κι η αναδιοργάνωση της ΕΛ.ΑΣ. γίνεται εξίσου επιτακτικά, ΜΗΠΩΣ και αποκατασταθεί σαν θεσμός (έστω, στα πλαίσια του αστικού κράτους κλπ, κλπ – βλέπω τους αντεξουσιαστές να θυμώνουν…), ώστε να μην μιλάμε πια ούτε για απροκάλυπτο σύμμαχο της ακροδεξιάς, ούτε για διεφθαρμένο συνέταιρο του υποκόσμου. Μπορεί εγώ, εσύ κι ο γείτονας να ξέρουμε ποιός είναι ο ντήλερ και ποιός ο νταβατζής της γειτονιάς, η αυτοδικία όμως μας σπρώχνει να τους μοιάσουμε (άσε που μπορεί για τον παραδίπλα γείτονα να ΄μαστε ΕΜΕΙΣ οι «ύποπτοι»)-κι εκεί προκύπτει η ανάγκη ενός εξουσιοδοτημένου κρατικού σώματος δημόσιας τάξης, πείτε το αστυνομία, λαϊκή πολιτοφυλακή ή όπως αλλιώς θέλετε.
    Αυτά σαν πρώτες – σκόρπιες- σκέψεις…

  2. Ο/Η Κακό συναπάντημα λέει:

    Υπάρχει και μια άλλη διάσταση στο πρόβλημα: Η ίδια η καπιταλιστική ανάπτυξη έρχεται μερικές φορές να επιλύσει αυτά τα προβλήματα με διαφορετικό τρόπο. Υπάρχουν και κάποιες άλλες διαστάσεις στο θέμα που κατά την γνώμη μου είναι καθοριστικές για τις εξελίξεις. Οι περιοχές αυτές υποβαθμίζονται λόγω της εγκληματικότητας που αυξάνει και όχι μόνο. Η υποβάθμιση αυτή στην πραγματικότητα μειώνει τις αξίες γης και των ακινήτων της περιοχής. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων και ιδιαίτερα αυτοί που είναι και κάτοικοι της περιοχής αντιλαμβάνονται ότι χάνουν την ιδιοκτησία τους και το κράτος δεν τους προστατεύει. Η κρατική πολιτική και οι Ιδεολογικοί μηχανισμοί του κράτους υποδεικνύουν ως αίτιους της κατάστασης τους μετανάστες. Κάτω από αυτούς τους όρους διαμορφώνονται οι γνωστές σε όλους συνθήκες στην περιοχή, με αποτέλεσμα η υποβάθμιση να διευρύνεται αντί να επιλύεται.

    Η επόμενη φάση, η οποία έχει ήδη αρχίσει από τώρα, αφορά την αλλαγή της ιδιοκτησίας γης στην περιοχή. Όταν λοιπόν δημιουργηθεί μια κρίσιμη μάζα νέων επενδυτών που θα θέλουν να αξιοποιήσουν τα ακίνητα που αγόρασαν για μια μπουκιά ψωμί, τότε θα αρχίσουν τα έργα και οι επεμβάσεις για αναβάθμιση της περιοχής. Και όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις, τότε θα φύγουν από την περιοχή και οι μετανάστες αλλά και οι σημερινοί κάτοικοι και θα έρθουν άλλοι στις θέση τους. Μέσω των νόμων της αγοράς θα αντιμετωπίσει τελικά το κράτος αυτό το κοινωνικό πρόβλημα, αφού με τα χαρακτηριστικά που προσλαμβάνει η κοινωνική σύγκρουση στην περιοχή δεν μπορεί να «επιλυθεί» με άλλο τρόπο…

    • Ο/Η Δημήτρης Α λέει:

      Την «προγραμματισμένη υποβάθμιση» περιοχών (σαν μέρος μιας διαδικασίας που καταλήγει σε «κερδοσκοπική αναβάθμιση») την ακούω εδώ και χρόνια. Αν και ακούγεται λογική, δεν έχω δει καμμία «κερδοσκοπική αναβάθμιση» ακόμα πουθενά! Αρχίζω να πιστεύω ότι πρόκειται για αστικό μύθο, μια και, ακόμα κι οι συνοικίες που «αναβαθμίστηκαν»(εκ των ενόντων) σαν «εναλλακτικές», ξαναϋποβαθμίζονται σήμερα! Δυστυχώς, φοβάμαι ότι το μέλλον των πόλεών μας θα θυμίζει (αν δεν αγωνιστούμε!) το παρόν των πάλαι ποτέ βιομηχανικών πόλεων της Δύσης, που βυθίστηκαν (μετά την αποβιομηχάνιση) στην ατέλειωτη παρακμή και την εγκληματική εγκατάλειψη…

      • Ο/Η κακό συναπάντημα λέει:

        Η Πλάκα παλιότερα αλλά και πιο πρόσφατα στην οδό Πειραιώς, στο Ψειρή και στο Κεραμικό έχουν γίνει τέτοιου τύπου επεμβάσεις…

  3. Ο/Η κ.κ. λέει:

    Μπράβο Μαρίνα, πάντα γράφεις αληθινά και καθαρά. Όμως όχι, δεν σε ακούει κανείς, όπως μάλλον θα το έχεις υποψιαστεί! Η «Αριστέρα» θα μπορούσε, ας πούμε, να προτείνει, να στηθούν μερικές εκατοντάδες λυώμενα σε αυτά τα ωραία παρκάκια και άλση που αφθονούν στο Ψυχικό, στην Κηφισιά, στην Εκάλη, στην Πολιτεία, στου Παπάγου, δίπλα στη θάλασσα στη Γλυφάδα, στη Βουλιαγμένη, και να εγκατασταθούν εκεί μετανάστες που εξάλλου θα βρουν αμέσως και τίμια δουλειά: να βγάζουν τα κωλόσκυλα των πλουσίων για κατούρημα, να κλαδεύουν τους κήπους και τα παρτέρια,να τους πλένουν τις λιμουζίνες, όπως το κάνουν ήδη πολλοί άλλοι. Και φυσικά να φωνάξει για το Δουβλίνο ΙΙ όπως λες Δημήτρη, όπως και να απαιτήσει από την αστυνομία να κάνει τη δουλειά της και να καθαρίσει τη χώρα από τους μαφιόζους εμπόρους ναρκωτικών, νταβατζήδες, λαθρέμπορους. Γιατί η «Αριστερά» δεν κάνει τίποτα από αυτά, παρά μόνο αοριστολογεί περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αντιρατσισμού και βάζει τον κόσμο να έχει ενοχές επειδή δυσανασχετεί που κατουράνε στην πόρτα του, που τα παιδιά του βλέπουνε δίπλα τους τις πουτάνες, που ζει μέσα στο φόβο μην τον κλέψουνε και τον σφάξουνε; Μα είναι απλό: προστατεύει την άρχουσα τάξη από τη μπλέμπα και οι φτωχοί να πάνε να πνιγούν! Εξάλλου η υποβάθμιση περιοχών, η εξαθλίωση μεγάλων κομματιών της κοινωνίας μια χαρά βολεύει ώστε να μην εξεγείρεται κανείς, να μην ζητά μεγαλύτερα μεροκάματα, και όλα τα δικαιώματα να συμπιέζονται προς τα κάτω. Η ‘Αριστερά» είναι το αριστερό χεράκι του συστήματος!

  4. Ο/Η pan λέει:

    Η ΧΑΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
    (ομώνυμο άρθρο στο παρόν site)

    Όσο για το μέλλον των πόλεών μας,
    πολλοί προβλέπουν,
    κάτι ανάμεσα στο πάλαι ποτέ φρικιαστικό παρελθόν
    και στο αλφαβιλ, στο μπραζιλ, στο matrix,
    και πολλές άλλες ακόμη πιο διεισδυτικές, άν και άσημες,
    ταινίες επιστημονικής φαντασίας (Β ταινίες και κόμικς).
    Βάλε και την ευγονική και τη γονιδιακή ιατρική κλπ,
    για μια ακόμη πιο καλή επιστημονική αποτίμηση της υπεραξίας,
    σε σχέση με αυτήν της μοριακής βιολογίας.
    Δυστυχώς βέβαια, πολλές (Β) ταινίες, πάντοτε πιο ειλικρινείς,
    συνήθως δεν προβλέπουν από μηχανής ήρωες ικανούς να σώσουν τον κόσμο

    Μα είναι ποτέ δυνατόν ;
    Μάλλον τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά.

    Θα γίνει νέος αριστερός φορέας, αφού διαλυθούν οι παλιοί,
    και θα λάμψει η αλήθεια της αναβαπτισμένης (πραγματικής!) αριστεράς.
    Οι νέοι και μαζί οι ¨καλοί¨ νυν δι(ερμηνείς)
    των «επιλεγμένων» αριστερών βίβλων,
    που θα διασωθούν με την κιβωτό του νέου φορέα,
    θα μπορούν να επανερμηνεύσουν πλήρως την κβαντομηχανική,
    και την μοριακή βιολογία,
    και να εμπνεύσουν την εθνική και την οικουμενική διέξοδο
    με αριστερά του 21ου αιώνα!
    Μ αυτό το πλευρό να κοιμάμαι.

Σχολιάστε